Skönt att Modo inte skämmer ut sig i landskamperna, stabila svenska och danska insatser i helgen. Var det nån av de våra som stog i finska landslaget... nej, det var ju synd... lite självförtroende hade ju inte skadad.
KUNG FAXE ! ! ! [bild]www.solutionmakers.dk/Intrum/layout/xJesperDamgaard2.jpg[/bild] Danmark - Lettland 1-0 (0-0, 1-0, 0-0) 26:38 DEN 1-0 (PP1) #7 Jesper Damgaard (#19 Kim Staal, #15 Frans Nielsen) Danmark vinner alltså turneringen före Norge, Lettland och Polen.
4-4 slut. Härligt med en massa Modopoäng. Ja 4 pinnr på 2 matcher är ok. Går tyngre för Tre Kronor. Ett mål på två matcher och det av storfiskare Anger. Ny match för Danmark i morgon mot Lettland (som torskade med 5-2 mot Norge idag).
Danmark - Polen står 4-3 efter 2 perioder. Kung Faxe, alltså #7 Jesper Damgaard har gjort ett mål för Danmark. Inga poäng hittills från Morten Green som gjorde 1+2 i gårdagens match mot Norge. 1 perra kvar.
zigge: Borde väl betyda att det kommer att ligga stora drivor med sockervadd efter vägarna på vintrarna. En popcorn-maskin, lite färgat vatten och en aning blixthalka så har du genast en intressant variant på nöjesfält.
zigge: Jo, men engelska tror jag är ett obligatoriskt ämne. De andra språken måste eleverna välja och tyvärr är det ibland inte alla som vill läsa ett språk som får läsa just det språket de valt i första hand.
zigge: Kan också vara det faktum att det är tänkt att eleverna och inte såna där radiatorer ska värma skolan, så man går nästan konstant omkring och fryser.
Än hur spännande det kan vara med isländska och trots att de tydligen, om jag har förstått rätt, är en stornation i hockey enligt Mighty Ducks-filmerna så ingår inte det språket som språkval på "min" skola. Här nöjer vi oss med tyska, franska och spanska.
Frisco: Har jag väl aldrig förekat? Kan väl ändock ha ett wermlömskt förflutet??Där han lärde sig använda klubban som ett samurajsvärd, vilket KrokBoltic alltid kunnat. Grishockey o Grisbandy verkar tränas runt en stad som tillverkar ett icke-lila kaffe samt Läkerol, elr vad säger smymodoit Westerlund?
Paddan: Har de små liven, Sveriges Framtid, smittat ned dig? Har Du inte högläsning ur Havamal o Eddorna för dem? På orginalspråk? Det går utför med undervisningen, snart tar Landstinget över den åxå.
Portello: Jepp, det verkar faktiskt som så. Måste vara den där eländiga undervisningen i utrikiska som gjort att jag blivit smittad av någon knepig verbböjning eller så.
Oj, han den där Snorre Hallem har tydligen snickrat ihop en egen hemsida.
Portello: Tja, jag tror det. Kan då inte komma på att jag läst eller hört något om honom tidigare. I mina egna febersjuka associationer så låter det som en norsk variant av den där naken-Janne
Danska hockeylandslaget spelar just nu Intrum Justitia IHC 2003 på hemmaplan. En turnering mellan Danmark, Norge, Polen och Lettland.
Idag spelade Danmark mot Norge. 4-2 till Danmark och MORTEN GREEN HADE 1+2 !!!!
Här kommer bakvänd info.
60:00 INFO 3. periode er slut. 58:25 NOR 4-2 (EQ) #9 Snorre Hallem uassisteret. 55:43 DEN 2 min. Tripping #25 Andreas Andreasen 54:24 DEN 4-1 (PP1) #11 Lasse Degn (#24 Kasper Degn, #16 Dan Jensen) 48:04 DEN 2 min. Roughing #25 Andreas Andreasen 43:44 NOR 10 min. Misconduct Penalty #14 Marius Trygg 43:44 NOR 2 min. Checking from behind #14 Marius Trygg 40:01 INFO 3. periode er igang.
40:00 INFO 2. periode er slut. 39:27 NOR 2 min. Interference #15 Henrik Aaby 35:29 DEN 3-1 (PP1) #29 Morten Green (#16 Dan Jensen, #13 Ronny Larsen) 34:10 NOR 2 min. Cross-checking #12 Patrick Thoresen 33:26 NOR 2 min. Hooking #21 Trond Vegar Magnussen 28:05 DEN 2-1 (EQ) #18 Alexander Sundberg (#29 Morten Green) 20:01 INFO 2. periode er igang. 20:01 INFO 2. periode er igang.
20:00 INFO 1. periode er slut. 19:46 DEN 1-1 (EQ) #18 Alexander Sundberg (#13 Ronny Larsen, #29 Morten Green) 11:13 NOR 2 min. Holding #22 Johnny Nilsen 04:31 NOR 0-1 (EQ) #23 Mats Trygg uassisteret. 00:11 DEN 2 min. Cross-checking #15 Frans Nielsen
--- Spelprogrammet
Fredag, den 7 november Kl. 16.30 Lettland - Polen 4-2 Kl. 19.00 Danmark - Norge 4-2
Lördag den 8 november Kl. 15.30 Norge - Letland Kl. 18.00 Polen - Danmark
Söndag den 9 november Kl. 12.30 Danmark - Letland Kl. 12.45 Norge - Polen