knaskamilla: Den som sa det hon var det som man brukar säga. Men jag såg inte dig i närheten trots att J. Öberg gick på stan. Är du sjuk eller nåt? :-)
Salle: Att gänget fikade på Caféet Blåbär, vet jag. Mötte Enström på fiket, så jag frågade varför de inte gjorde som Pirro uppmanade dem att göra. Han svarade att det är de två som är sist inne på isen som får ta jobbet. Lite orättvist kan jag tycka, när det är killar som bara "tränar" skridskoåkning.
Frisco: Synd. Det börjar nästan bli komiskt dock hur skadorna har spridit sig ner till juniornivå nu också.
2 centrar, Nicklas Johansson och Andreas Bylin var tvungen att lira back idag i J-20, och flera var borta..
Ännu värre var det i J-18, där lagets 3 bästa backar är borta plus landslagscentern Andreas Molinder och en annan center Keranovic. Man har plockat in 6 88:or där för att fylla i. De har ändå lyckats att ta poäng borta mot Brynäs. De spelar sd just nu.
Och jag som stod och sa att J20:s problem var att de hade för få spelare på skadelistan... Var det därför de bara ställde upp med tre femmor och inget extra, alltså?
knaskamilla: Jo precis. 3 backar är borta, och då räknar jag iofs Hedman som lirar elitserien och inte skadad. DESSUTOM är J-18:s tre bästa backar borta också, Olsson, Selin och Öhman, som annars hade kunnat spela säket nån av dem. Jaja.
Det kanske förklarar SSKs många (var det många? Det kändes i alla fall som många!) frilägen idag, då... Annars tyckte jag nog att de hade en chans att komma ikapp målmässigt ett tag, men eftersom de inte gjorde några mål när de hade tryck så sket ju det sig.
AudibleGiraffe: Förresten, fick Hellström någon speltid i J-20 laget...fick han det...jag tycker då i varje fall att han borde ha fått förtroendet att spela. ;P
Frisco: Oturen fortsätter att grina MODO i ansiktet. Berg fick kliva av i mitten av första med befarat nyckelbensbrott. Andreas Byhlin fick kliva av efter andra med ett brutet finger och Sebastian Håkansson skadade foten i anfallet som gav straffen i slutet av matchen. Tur att det är en hel vecka tills nästa match.
MODO spelade mycket bättre igår. Blev besviken på Palm som verkar helt ha stannat i utvecklingen, han gjorde dock en fin framspelning till Rögles första pyts.
Martin S: Berg så ut att ha väldigt ont när han klev av. Själva tacklingen han fick när han gjorde illa sig såg ut att vara juste men antal skär på Röglespelaren var nog ca 20.
Frisco: De vann tillslut med 8-3 där Mattias Hellström gjorde 1 mål och 4 assist = 5 poäng. Inte illa. Speciellt eftersom han lirade J-20 mathcen också.
Hedman gjorde en poäng också vilket gör att han nu har 18 poäng, och tangerar samam rekord som Johan Agu hade som b-junior och back. Skillnaden är ju att Hedman missat en drös matcher pga sitt spel i elitserien....
3 poäng för J20. Vinst igår mot HV med 7-4 och förlust idag mot Frölunda med 2-6. Siffrorna i dagens match ljuger lite. Matchen var jämn fram till Modos första utvisning efter 51.02 in i matchen då VF gjorde 2-4. Före det hade det fulspelande VF haft 7x2 + 1x10. Men det är väl så att snälla pojkar inte vinner några matcher!?
1-0 till Djurgården redan efter 26 sekunder av spelaren som en gång i tiden rankades som bästa 85a efter Robban Nilsson. Micke Öberg från Härnösand som gjorde två säsonger med MODO innan han flyttade söderut.