11 minuter spelade och det är mer och mer VF. De har haft ett par skott från slottet so gått tätt utanför.
Nu släpper domaren en solklar trpping och VF skjuter i stolpen när de fått pucken av en fälld Modoit. Publiken runt omkring mig tittar nyfiket när jag skriker "HEY! DOMARN!!! för helvete...."
Mycket gruff efter avblåsningarna nu. Modo är illa ute med 5 minuter kvar av andra, de har hamnat för långt ner i banan och har inte haft mycket offensivt spel på slutet.
shinzawai: I förra matchen spelade första och andra femman extremt mycket. Är det samma idag att tredjefemman mer eller mindre gör enstaka byten i varje period som avlastning?
Vi ska för övrigt ha PP också för en hakning när en Modo-fw bröt in framför mål och blev nerdragen. Eventuellt åker killen som armbågade (?) Victor också.
shinzawai: Lite konstigt att Erik Karlsson, Joakim Anderss och Lars Eller spelar. De spelade trots allt 12,34-5,51 och 7.31 imorgon och har ny match imorgon. Är verkligen J20 så viktigt för Frölunda?
Erik Karlsson fick förresten sparken från Södertälje i våras..Höll inte på att få spela denna säsongen eftersom Frölunda inte ville betala för han.
Salle: Nu är jag online igen. Modo har spelat riktigt bra och kvitteringen kanske känns någorlunda rättvis totalt sett, men onödigt då Modo haft flera PP i tredje.
T Forsberg känns för lätt tom för juniorhockey, förlorar många närkamper. Bjuhr riktigt bra.
Martin S: Jag sitter och snackar med en Göteborgare nu, han är lika nöjd med domaren som jag. Han är riktigt usel. Han har rejäl gråstarr den här killen.
shinzawai: Hur mycket är det kvar av PP när målet är på plats igen? Om det blir sudden så är det max 20 minuter som gäller och sedan är det straffar som gäller, bla så vann Västerås mot Malmö på straffar idag. Där väntar en tredje o avgörande match imorgon.