{7639}: Har utvecklat mitt script litegrann för att slippa korrigera allt. Dvs, bara det innehåller löven, troja eller hv så blir det rätt, man måste inte skruva IF Björklöven, HV 71 eller BIK Karlskoga. Första året krävdes det exakta stavningar så jag fick lägga en massa tid på att korrigera slarvigt skrivna lag...
jag har sparat alla tippningar som gjorts i andra trådar, så man behöver inte tippa om.
{5647}: Ah ok! Lämnar facit ändå! 1. MoDo Hockey 2. HV 71 3. Västerås IK 4. IF Björklöven 5. Mora IK 6. AIK 7. BIK Karlskoga 8. Södertälje SK 9. HC Vita Hästen 10. Västerviks IK 11. Tingsryds AIF 12. Kristianstads IK 13. Almtuna IS 14. IF Troja-Ljungby
{8879}: Nej då. Jag har sparat alla tidigare tips. Risken är såklart att jag missat någon, men jag planerar att dra ut en lista på torsdag så man kan kolla att man blivit reggad. Sedan undrar jag om någon ids lista journalisters tips? Såg att aftonbladets skribenter tippat (och Leifby har oss som etta), men det måste skrivas ned också. Finns det någon frivillig kan denne skriva det här och sedan skicka tipsen som pm till mig.
Eftersom alla konstant pratar om hur BIK alltid lyckats trots att man tappat halva truppen etc så går jag motvalls och tippar dem i nedflyttningsserie. Var också rätt sugen på att sätta HV och Västerås utanför slutspel också, men det får väl räcka sådär....
1. MoDo Hockey 2. Södertälje SK 3. HV 71 4. Björklöven 5. Västerås IK 6. Mora IK 7. Tingsryds AIF 8. AIK 9. HC Vita Hästen 10. BIK Karlskoga 11. IF Troja-Ljungby 12. Almtuna IS 13. Västerviks IK 14. Kristianstads IK
Hans Abrahamsson Aftonbladet 1: HV 71 2. BIK Karlskoga 3. Mora IK 4. Björklöven 5. Västerås IK 6. Södertälje SK 7.MoDo Hockey 8. AIK 9. Västerviks IK 10. Tingsryds AIF 11. Almtuna IS 12. HC Vita Hästen 13. IF Troja - Ljungby 14. Kristianstads IK
1. HV 71 2. Björklöven 3. BIK Karlskoga 4. Västerås IK 5. MoDo Hockey 6. Mora IK 7. Södertälje SK 8. Tingsryds AIF 9. Västerviks IK 10. AIK 11. Almtuna IS 12. HC Vita Hästen 13. Kristianstads IK 14, IF Troja - Ljungby
1. HV 71 2. Björklöven 3. BIK Karlskoga 4. MoDo Hockey 5. Västerviks IK 6. Mora IK 7. Södertälje SK 8. Tingsryds AIF 9. Västerås IK 10. AIK 11. HC Vita Hästen 12. Almtuna IS 13. Kristianstads IK 14. IF Troja - Ljungby
1. HV 71 2. Västerås IK 3. Björklöven 4. MoDo Hockey 5. BIK Karlskoga 6. Mora IK 7. AIK 8. Södertälje SK 9. HC Vita Hästen 10. Västerviks IK 11. Tingsryds AIF 12. Almtuna IS 13. IF Troja - Ljungby 14. Kristianstads IK
1. HV 71 2. Mora IK 3. Västerås IK 4. Björklöven 5. Södertälje SK 6. MoDo Hockey 7. BIK Karlskoga 8. AIK 9. Västerviks IK 10. Almtuna IS 11. HC Vita Hästen 12. Kristianstads IK 13. Tingsryds AIF 14. IF Troja - Ljungby
1. HV 71 2. Björklöven 3. BIK Karlskoga 4. Västerås IK 5. MoDo Hockey 6. AIK 7. Mora IK 8. Södertälje SK 9. Tingsryds AIF 10. Almtuna IS 11. Kristianstads IK 12. IF Troja-Ljungby 13. Västerviks IK 14. HC Vita Hästen
1. HV 71 2. Björklöven 3. Västerås IK 4. Mora IK 5. BIK Karlskoga 6. MoDo Hockey 7. AIK 8. Södertälje SK 9. Västerviks IK 10. Tingsryds AIF 11. Almtuna IS 12. Kristianstads IK 13. HC Vita Hästen 14. IF Troja - Ljungby
1. HV 71 2. MoDo Hockey 3. Björklöven 4. BIK Karlskoga 5. Södertälje SK 6. Mora IK 7. Västerås IK 8. AIK 9. Tingsryds AIF 10. Almtuna IS 11. Kristianstads IK 12. Västerviks IK 13. HC Vita Hästen 14. IF Troja - Ljungby
1. HV 71 2. Västerås IK 3. BIK Karlskoga 4. Björklöven 5. Södertälje 6. MoDo Hockey 7. AIK 8. Mora IK 9. Tingsryds AIF 10. Almtuna IS 11. Kristianstads IK 12. HC Vita Hästen 13. Västerviks IK 14. IF Troja - Ljungby
1. HV 71 2. Björklöven 3. BIK Karlskoga 4. Västerås IK 5. Mora IK 6. MoDo 7. Södertälje SK 8. AIK 9. Västerviks IK 10. Tingsryd 11. Almtuna IS 12. HC Vita Hästen 13. Kristianstads IK 14, IF Troja - Ljungby
Tarasov: Jag har tyckt att PK är lite onödigt dryg och kaxig, men ingen skitstövel. Här tycker jag att han beter sig riktigt bedrövligt. Jag hoppas att man kan komma åt Gropp på något annat sätt via juridiken. Kanske går vi Riksidrottsnämnden eller något fett skadestånd.
Även om Kenttä möjligen inte visste att Gropp skulle Hellkvista sig bort, så borde han rimligen (om han inte är mycket mer korkad än han verkar) förstå att det ser ut som ett rent beställningsjobb för att Gropp ville spela i ett bättre lag/med Fitzgerald.
{5647}: håller med, vågar inte tänka på vad reaktionen blivit om någon annan sportchef gjort likadant, Kenttä sitter lite på pedistal av någon anledning, är jävligt motiverad komma igång nu, Hv favoriter, men skall bli motiverande pressa löven se om dom är så jävla bra.
1. Västerås IK 2. HV 71 3. MoDo Hockey 4. IF Björklöven 5. AIK 6. BIK Karlskoga 7. Mora IK 8. Södertälje SK 9. Västerviks IK 10. Tingsryds AIF 11. HC Vita Hästen 12. Almtuna IS 13. Kristianstads IK 14. IF Troja-Ljungby
puffe: "Sedan tror jag MoDo går upp..." Med ditt tips så blir det kval åt alla håll och kanter i vår, bråda dagar ;-)
Får man gästtippa så kommer denna rad: 1. Hv71 2. Södertälje 3. MoDo 4. Bofors 5. Västerås 6. Mora 7. Björklöven 8. AIK 9. Västervik 10. Almtuna 11. Troja 12. Tingsryd 13. Vita Hästen 14. Kristianstad
{5647}: Irriterande att jag saxade en lista som någon tidigare postat som grund, bara för att sedan scrolla ner och läsa att du ändrat scriptet så att det ska hantera olika varianter av "Björklöven" - så långt så gott.. Bara det att den grund jag saxade hade "IFB" vilket inte verkade vara en av de varianter scriptet tog hänsyn till. Du har inte lust att fixa så att det kommer in också? Kan swisha för besväret, alternativt att jag gör en ny lista och postar här.