MorganaLefaey: Märkligt. Har aldrig läst min brevlåda tidigare. Finns en del arga kommentarer ser jag genom åren, men de har visslat förbi. Varför får man inga notiser om sådant?
{5647}: Såhär är ställningen innan vi drar igång: 1 IF Björklöven 1.94 2 Djurgårdens IF 1.98 3 MoDo Hockey 3.1 4 Västerås IK 4.4 5 BIK Karlskoga 5.41 6 AIK 6.02 7 Södertälje SK 6.34 8 Mora IK 8.13 9 Kristianstads IK 8.4 10 Västerviks IK 10.77 11 HC Vita Hästen 11.13 12 Tingsryds AIF 11.42 13 Almtuna IS 12.77 14 Östersunds IK 13.19
Djurgårdens IF IF Björklöven MoDo Hockey Västerås IK AIK BIK Karlskoga Södertälje SK Kristianstads IK Mora IK Tingsryds AIF Västerviks IK HC Vita Hästen Östersunds IK Almtuna IS
IF Björklöven Djurgårdens IF AIK Västerås IK MoDo Hockey BIK Karlskoga Kristianstads IK HC Vita Hästen Södertälje SK Västerviks IK Mora IK Tingsryds AIF Almtuna IS Östersunds IK
IF Björklöven Djurgårdens IF MoDo Hockey Västerås IK AIK Mora IK BIK Karlskoga Södertälje SK Kristianstad IK Vita hästen Västerviks IK Östersund IK Almtuna IS Tingsryd AIF
IF Björklöven MoDo Hockey Djurgårdens IF AIK Västerås IK Södertälje SK Mora IK BIK Karlskoga Almtuna IS Kristianstad IK Vita hästen Västerviks IK Östersund IK Tingsryd AIF
Blä, trodde matchstart var 19, så hann inte läsa den dyrköpta(79 kronor) bibeln från Aftonbladet. Därav ett tips från hjärtat
MoDo Hockey IF Björklöven Västerås IK Djurgårdens IF Södertälje SK BIK Karlskoga AIK Mora IK Kristianstad IK Västerviks IK Vita hästen Almtuna IS Östersund IK Tingsryd AIF
Tarasov: Du menar snittpoäng mellan säsongerna? Har väl inte riktigt haft ork att gräva i sådant utan bara skrivit om lite för att kunna utöka funktionen. Dessutom har jag inte riktigt kommit på vad jag borde plocka ut för information. Vad vill man veta...
Kanske kan ta det där med snittpoäng fel per tippare för att se om vi är bättre den här säsongen än förra.
Tarasov: Fasen också låter inte bra angående Woods i ÖA. Borta minst tio dagar, men det lät ju som att det kan bli betydligt längre än så. Hinken verkar inte stressad för att ”det gick bra när Sveningsson var borta” men det blir ju en helt annan sits nu när Woods är vår bästa offensiva spelare
{10015}: Svenningsson missade 21 matcher förra säsongen, men gick för fullt i slutspelet. Då var det främre korsbandet. Hoppas att det här är något enklare.
Tror Hinken menar att vi inte ska ta in någon för fjärdekedjan för att fylla upp, utan att målet är någon som kan spela i första eller andra. Vi har ingen kris, nu får däremot andra kliva fram.
{5647}: Men är det inte utmärkt läge att låna Niederbach från Rögle nu om Rögle inte är beredda att låna ut honom hela säsongen. Blir stressad över att Hinken alltid ska sitta så jävla lugnt i båten, nu är vi tunna.
{5647}: Jo det är ett utmärkt läge för andra att kliva fram vid Woods frånvaro. Vågar vi hoppas på att en viss Marenis tar tillfället? Jag tror nästan det.
Lite väl stort förtroende för det egna laget jämfört med våra tips kan man tycka: 1. IF Björklöven 1.5 2. Djurgårdens IF 2.3 3. MoDo Hockey 3.3 4. Västerås IK 4 5. BIK Karlskoga 5.7 6. Södertälje SK 6.3 7. AIK 6.5 8. Kristianstad IK 8.2 9. Mora IK 8.5 10. Västerviks IK 10.9 11. HC Vita Hästen 11.1 12. Tingsryds AIF 11.8 13. Almtuna IS 12 14. Östersunds IK 12.8
{5647}: Och den vi hade med alla tippare (inklusive Timrå, Löven och journalister)
1 IF Björklöven 1.94 2 Djurgårdens IF 1.98 3 MoDo Hockey 3.1 4 Västerås IK 4.4 5 BIK Karlskoga 5.41 6 AIK 6.02 7 Södertälje SK 6.34 8 Mora IK 8.13 9 Kristianstads IK 8.4 10 Västerviks IK 10.77 11 HC Vita Hästen 11.13 12 Tingsryds AIF 11.42 13 Almtuna IS 12.77 14 Östersunds IK 13.19
{5647}: Ja, hur har det gått med tippningsscriptet? Är det lagat?
För mig har Almtuna gått alldeles för bra och DIF, KIK och Västervik för dåligt. Men jag tänker att många här trodde att DIF skulle vara topp tre så där tappar man kanske inte mot övriga?
Rurik: Lätt att säga i efterhand, helst när man inte officiellt lämnat in någon tabell. Men jag hade tippat MoDo 1:a, Löven 2:a, och Djurgården 3:a
På dom 2 bottenplatserna minns jag att jag hade Tingsryd och Östersund. Tingsryd blev gjutet med tanke på hur deras senaste säsonger har sett ut, och när jag såg att Glader skulle styra skutan.
Både förvånad och glad att jag hade fel om Östersund, grattis till nytt kontrakt!
Allt där emellan är minnet luddigt, har dock för mig att jag hade både SSK och Västerås ganska högt.
Årets positiva överraskning: Självklart Östersund, med Mora som outsider
Årets negativa överraskning: Västerås, med DIF som liten utmanare