Nedräkningen till SM Final II har börjat. Kommer MODO att få sitt första Juniorguld sedan 1996? I och för sig vann dom POJK SM så sent som förra säsongen.
Det verkar som om Frölunda kommer med starkast tänktbara lag med namn som Loui Eriksson, Kalle Olsson med flera. Detta behöver dock inte betyda så mycket. Tänk på kvartsfinalen då HV förstärke med Svanberg, Engman och andra landslagskillar och ändå vann MODO den första perioden med 4-0....
Ni som inte bor i Örnsköldsvik, eventuellt kommer matchen att sändas i Webbradio. Inte helt klart ännu.
MartinSedin: Fy fasen vad jag avvundas er som kan se matchen.
I andra och tredje perioden senast i Slottskogshallen fick man se vilken kapacitet det här laget besitter. Spelar de på topp tror jag de vinner. Första femman med Tobias Viklund - Oscar Hedman Tommy Enström - Mattias Hellström - Oscar Sundh måste ju vara bästa femman MODO fått fram på år och dagar.
Om 2-3 år kanske hela femman spelar i a-laget. Så enormt snabb han är Oscar Sundh trots att han är så jäkla lång. Han måste ju typ vara 190cm...
Citat från modohockey.se: "(2003-03-29) På söndag då MODO Hockeys J18 lag spelar SM-Final mot Frölunda kommer MODO Hockeys webbradio team att sända matchen live i webbradion. Klicka in Er på www.hockeyligan.se för mer info hur du ansluter dig till webbradion."
Bara att hoppas att det blir sändning nurå, eftersom det utlovas på modohockey.se! (Eftersom du skrev "eventuellt" här, tänkte jag. För egen del skiter jag i det, eftersom jag kommer att vara på plats i hallen.)
Wewillwintoday: 11 Oscar Sundh (Modo J18) Födelsedatum: 1986-10-22 Vikt: 77kg Längd: 186cm Moderklubb: Knivsta IK Skytt: Vänster
Jag tror att det är oerhört viktigt för MODO att få första målet imorgon. Dessutom kan man ju fråga hur hungriga Frölundas 85or är efter att redan ha vunnit J20 guld för någon dag sedan?
Inte alls omöjligt att hela första femman finns i alaget bara om några säsonger. Tror inte det är omöjligt att någon av dessa spelare får göra debut redan kommande säsong.
En timme lite drygt kvar till matchstart. Man börjar banne mig bli lite nervös. Det vore så otroligt roligt för de här grabbarna att vinna och jag unnar dem det av hela mitt hjärta.
Wewillwintoday: Webradion kommer INTE igång till nedsläpp. Min förhoppning är att kunna sända lite av matchen iallafall. Kommer inte loss på från jobbet(inte än iallafall).
Wewillwintoday: Frågan man ställer sig är om inte detta är de två mest landslagsmeriterande B juniorlagen genom tiderna? En bra bit över 20 landslagsspelare på isen i afton.
MartinSedin: MODO har fortfarande problem med effektiviteten... Något man måste jobba på inför kommande säsong, annars ser det ju riktigt bra ut inför nästa säsong för 86:orna. Oddsen är väl ganska stora att det kan bli ett SM-guld då med J-18, även om de flesta kommer spela med J-20.
Wewillwintoday: Jag är ganska övertygad om att nästa års J18 final kommer att spelas mellan samma lag. Både MODO och Frölunda har intressanta 87or på ingång.
Jag anser att MODOs 86or är bättre än Frölundas men å andra sidan är Frölundas 85or överlägsna MODOs.
Sahlander: Jag instämmer och gratulerar Frölunda till sin fina säsong. MODO J18 har också gjort en kanonsäsong helt igenom och laget förlorade inte många matcher denna säsong.
Framtiden ser ljus och de som har varit tveksama till plantskolan de senaste åren så kan jag bara säga Plantskolan lever!
Hemkommen från Kempis kan jag meddela att det aldrig var något snack om vilket lag som var det bättre. MODO vann inte EN närkamp, 5-8 tekningar på hela matchen, var alltid tvåa eller trea på pucken och träffade inte mål när de väl fick sina få chanser. MODO:s enda mål kom till efter att man skickat in pucken från hörnet och det tagit på målvakten och in i mål.
Det är bara att gratulera Frölunda till en rättvis seger och till SM-guldet.
Det verkar som om Frölunda kommer med starkast tänktbara lag med namn som Loui Eriksson, Kalle Olsson med flera. Detta behöver dock inte betyda så mycket. Tänk på kvartsfinalen då HV förstärke med Svanberg, Engman och andra landslagskillar och ändå vann MODO den första perioden med 4-0....
Ni som inte bor i Örnsköldsvik, eventuellt kommer matchen att sändas i Webbradio. Inte helt klart ännu.