Det stora problemet med kommunalfullmäktige vid arena frågan stavas: VALÅR. Nu har lobbyarbetet med projektet tre år på sig att påverka beslutsfattarna.
Är helt övertygad om arenans förträfflighet, är mindre imponerad av människoföraktet i Ö-viks kommunfullmäktige. 24 miljoner till en ospecificerad utbyggnad av en simhall. I stort sett 100% av samma kommunfullmäktige säger nej till vidare studier av vad de 50 miljonerna som behövs till arenan skulle användas till. För...jag menar, ett bad som går med miljonförluster ligger ju så enormt mycket närmare folksjälen i Ö-vik än en investering som ska bära sina egna kostnader och husera något som (med lyckat utfall) kommer att locka 20% av tätortens befolkning, en gång i veckan, hela vinterhalvåret...
Ibland taxerad, ibland pudelfierad och ibland exalterad, men för det mest fabricerad. Utom i fallet Tingsryd där det handlade om det man inom byggsektorn kallar: "såna här riktiga, rätt sorts, pengar".
Lumber Jack: Hmm, sitter du där och insinuerar att kvällstidningarna någon gång skulle ha råkat publicera felaktiga uppgifter. Kan jag aldrig tänka mig. Mini-Magic verkar ha en riktigt fin juniorlön, eller, kan det kanske vara så att även annat än löner är medräknat......
Vad skönt att siffrorna stod att läsa i AB så att man vet att det ligger stor sanningshalt i dem. Detta avslöjande borde även leda till att styrelsen avsätts då lönekostnade mer än fördubblades (inkl. sociala avgifter alltså) till säsongen efter undersökningen.
För jag kan inte tro att Aftonbladet vräker ur sig en massa skitjournalistik. Det ser jag som en omöjlighet att den moraliska arbetartidningen skulle syssla med...
Hehe, hoppas att ni riktigt skälver av skräck inför vad som komma skall ikväll.
Det som kan rädda upp er ikväll är väl som sagt att Vimmelkantig dömer. Det som krävs är väl att ni tar vara på pp:en. Dom lär bli många eftersom jag känner på mig att det blir en ny domarskandal ikväll.
Jag har sagt det förut och säger det igen. Vinnerborg bör eller ska inte få döma ES-hockey eftersom han inte har den känslan för hockey som en domare borde ha.
Lumber Jack: Totta Näslund??? :)))) Ja ja mycket ska man få höra!
Vad BIF anbelangar så förklarar det ju varför dom ligger där dom ligger! Spelarna har väl fått nåt hjärnbryt eller nåt lagom tills dom kommer in på plan!
Japp. Men värst är det för stackars Westerlind som håller på ett f.d.hockey-lag som har ett coverband (!!!!) som spelar i hallen på hemmamatcherna. Huvva.
Nä, tacka vet jag på 80-talet när Totta Näslund ibland gled in och körde en konsert innan uppvärmningen i Kempis, det är stil det.
Lumber Jack: Ingen bortförklaring, vi vinner ändå! Men jag tänkte ge er lite råg i ryggen i stället för säd i brallan, så ni inte skulle känna er slagna på förhand!
Det var bara för att er självkänsla skulle få stegra lite, så att ni mindes hur det var att ha det, ville bara vara snälla.
TIK= gubbrock???
Men lilla jag då? :)) Är jag undantaget som bekräftar regeln eller vadå?
Det är till att börja bortförklara förlusten redan 10 timmar innan den har inträffat. Man hör era tänder skallra av rädsla ända långt upp i de ångermanländska skogarna.
Ångermanland - rikssvenska och betyder landet av hockey.
Paddan: Jag var uppe rätt sent inatt och NHL-matcherna hade precis börjat. Tänkte att "ähh, jag kan väl lyssna på en match några minuter". Islanders-matchen var en av de matcher som strartade först. Det slutade med att jag lyssnade i två hela perioder innan ögonlocken blev alltför tunga och jag bestämde mig att det var smartare att lägga sig i sängen. Men under dessa två perioder hann kommentatorerna nämna Mattias "Oaijnhaandell" ett otal ggr.
Han spelade otroligt mycket! Var inne i både PP och BP. (Enligt ESPN så hade han 35 byten totalt och 22:25 i speltid). Den enda som gjorde lika många byten var backen Adrian Aucoin och han spelade som vanligt halva matchen. Det var även en intervju med tränaren Laviolette i paus mellan första och andra perioden och där berömde han Weinhandl väldigt mycket. Han sa att det fanns kemi mellan honom och Yashin och att det gjorde att Yashin höjde sitt spel till den nivå som han kan prestera på. Dessutom kompletterar Weinhandl även en spelare som Isbister som är tuff och bökar framför mål. Mattias "sees the ice well and plays low", sa bl.a. Laviolette. Bra betyg!
Så kommer här lite fler nyheter om Mattias Weinhandl. I natt kom så hans första mål i NHL. Målet innebar ledning för Islanders med 2-1 i matchen mot Ottawa, som slutade med delad pott 2-2.
"Weinhandl snapped home his first NHL goal off a turnover that started when Isbister nailed Wade Redden behind the Ottawa net. Yashin managed to foil an Ottawa clearing attempt as the puck went right to Weinhandl at the top of the slot. In one motion, the rookie whisked the loose puck over Lalime's shoulder."
Vad är det du säger? Det inger väl både pondus och respekt att vara utrustad med lite kagge (airbag) på äldre dagar. Själv så jobbar jag på för fullt för att komma med i decitonklubben. Efter en trevlig och matglad jul så lär jag ha uppnått mitt mål med råge dessutom kanske.
För alla er som inte känner till vem den häringa tjock-Bulla var och är, så skickar jag med lite intressant lektyr så här natten före slaget om länet.
Ok, här kommer en ny och den får du tolka precis hur du vill:
Skönt att vi har franska, engelska ligaspelare. Tycker att Högardh-halsduken och beslutsunderlaget för den skall utsättas för hård utvärdering efter säsongen btw. :-P
Wewillwintoday: Personligen ser jag hellre Gradin,Öhman,Kristofer Persson,Grundberg,Hållberg än ni vet vem. Men detta kommer inte att hända så jag fortsätter att drömma en stund till.
Italiensk fotboll för mig är en massa tifo-nissar som tror att "deras" lag ska spela på en kvalitetscertifierad nivå i all evighet, gör de inte det så har man en rätt att storma "favoritlagets" träningar och banka skiten ur dem. England är fotbollens och supporterkulturens vagga. Med eller utan pappersark i 30 sekunder/match.
Wewillwintoday: När det gäller våra forwards är det snarare att låta dem spela istället för att vila. Det är fantastiskt bra att ha en stor, bred, skadefri trupp.
Wewillwintoday: Jag tror snarare att det handlar mer om att våra spelare ska få vila nån match eftersom det är så enormt mycket matcher just nu än att det handlar om petning.
Det stora problemet med kommunalfullmäktige vid arena frågan stavas: VALÅR. Nu har lobbyarbetet med projektet tre år på sig att påverka beslutsfattarna.