knaskamilla: .... Usch. Det känns tungt.. Brynäs missade dessutom alldeles nyss öppen bur. På ÖA står det att MODO i princip inte har haft en enda målchans???
Jag ser en trend (om MoDo skulle råka förlora kvällens match): MoDo - Frölunda: 3-6 MoDo - FBK: 5-4* MoDo - Timrå: 7-3* MoDo - BIF: förlust igen?
De matcher som är markerade med asterisk har jag varit på. Så, även om det blir förlust ikväll, kära MoDoiter, så vinner de på lördag. Antagligen stort, dessutom. Yeah.
Wewillwintoday: Nu fuskar ni. inte får man ha två målisar på isen samtidigt.
First Period 00.11 2 min Brynäs 8. REHNBERG, Henrik HOOK 00.00 GK in Brynäs 1. RAM, Jamie 00.00 GK in MODO 34. RIKSMAN, Juuso 00.00 GK in MODO 31. HIRSCH, Peter
westerlind: Jag har precis ätit, så därför knåpar jag väl ihop nåt med matanknytning. Hade inte mer än 2 minuter tillgodo så därför hann jag inte med att skriva nåt epos.
Saken är biff Ikväll spöar vi BIF På vilket sätt? Lätt som en plätt
*bockar och bugar för applåderna*
Nu ska jag till flickvännen och äta äppelpaj till efterätt! Hon har inget text-TV så det är med spänning jag kommer att bänka mig framför Hockeykväll 22:30 för att se hur det gått.
Tack alla poesivänner. Oerhört roligt att det finns fler här på Hockeysnack som sätter värde på känslosam lyrik. Jag var lite tveksam, då jag tänkte att inlägg över tre rader kanske skulle vara lite väl svårsmält. Men gensvaret har varit oerhört, nu är det säkert fem stycken som har öppet visat sin uppskattning. Jag är rörd.
Samtidigt var jag övertygad om att minst en i MoDo blixtsnabbt skulle författa ett eget snedvinklat epos. Men ännu har jag inte sett något. Mystiskt. Jag vägrar att tro att texter längre än en rad är över genomsnittsmodoitens kapacitet.
Kom igen nu, här har ni i varje fall stor chans att vinna.
Poffa skadad? Är vi inte alla det? Han säger att han inte har tid. Det var ngt om att han har andra saker för sig sedan han slutade studera, men jag vet inte... Se bara på Paddan - han har ju all tid i världen att sitta på HS, fast han jobbar!
(PS. Jag tror att poffa hade ont i ryggen sist jag träffade honom. Det berodde visst på ngt med jobbet.)
samjo: Jag skickade ett "privat" brev och tackade för dikten. Naturligtvis är han värd allt beröm. Jag har skrivit ut den och får väl förstora upp den och rama in den. Om jag sedan någon gång i framtiden skulle få träffa poeten, så skulle det vara stort om han signerade mästerverket. Westerlind sitter säkert och klurar på en variant som skulle passa om MODO vinner i kväll, det känner jag på mig.
ja tror att modo kniper tre pinnar ikväll, med tanke på att modo är väldigt revansh sugna sen senast mot lule, och brynäs som inte har gått så bra i år ska nog få se att dom inte kan matcha modo starka trupp. 3 pinnar till modo
westerlind: Jag tycker inte att du har fått den rättmätiga uppskattning som en julpoet som du själv är, ska få. All heder till ditt julklappsrim/julpoesi. Lovar du att skriva ett lika fint stycke efter matchen också, även om det skulle råka bli förlust för kaffelaget? Själv är jag inte speciellt kaxig i nuläget utan jag hoppas att Guds försyn ger MODO 3p ikväll. Eller varför inte att Ram har en dålig dag.
Vad jag inte riktigt får ihop är att dom nu har tänkt ta bort kontorslokalerna i det nya förslaget. Det måste ju innebära att det i slutändan blir svårare att få det att gå ihop. För jag tror knappast att dom kan fylla komplexet med så många evenemang som dom har tänkt??
Wewillwintoday: Jag har svårt med folk som ena dagen höjer ett lag upp till skyarna för att två matcher och 0 poäng senare snackar om katastrof. 75 poäng kvar att spela om. Vi borde väl ta 3 av dem ikväll, om inte kämpar vi vidare och satsar på de 72 som är kvar.
Hmm, nu tror jag att jag vet varför vi förlorade mot Luleå, i varje fall om man får döma av hockeyligan.se:s Puckprat "Paul Hirsch vaktade MODO:s mål i Luleå."
Lumber Jack: Senaste artikeln i ämnet, från dagens Allehanda.
"Under sommaren och hösten har konceptet arbetats om i grunden. Modo Hockeys styrelse har beslutat att bilda Arenabolaget som skall projektera, bygga, äga och förvalta arenan."
"Det är ett helt nytt koncept, säger Anders Källström. Det här är ett projekt i flera steg och nu har vi kommit ytterligare en bit på väg. Anders Källström säger vidare att arenan ritats om i det nya konceptet. Den blir antagligen billigare än 240 miljoner kronor utan att ge avkall på 6 000-6 500 publikplatser och de för ekonomin mycket viktiga viplogerna."
"Enligt den tidplan som presenteras i skrivelsen kommer byggandet att ske 2004 och 2005 och det innebär att planprocessen bör inledas omgående. "