Lumber Jack: "Talang har inte lönat sig i ES sedan 1979..."
Det där är som vanligt mycket kloka ord från dig - men 1980, 1993 och 1999 har det tack och lov gjort det. Runt hela Sverige har hängivna hockeyälskare länge prisat dessa årtal. Sen var det lite kul att surströmmingsgänget från Domsjö blev framlotsade till ett SM-guld -79 genom lite U-hjälp från landets hockeyhuvudstad - grattis.
Jaså, var det ett rättvist resultat ikväll? OK, du har rätt, om man ser det med rosa glasögon. Till och med den ohängde golfaren från Ludvika medgav att MoDos vinst ikväll var en skänk från ovan. Att även du skulle medge det skulle nog vara litet för mycket även för mig.
Frisco: Ja men vi har ju några år kvar på detta århundrade o ni har inte tagit GULD på 1,2,3,4,5,6,7,8,9 äh jag orkar inte räkna så många år sen o vad hette den där tränaren nu igen var kom han ifrån ;-) GODNATT FRISCO HI HI!!
knaskamilla: Det jag tänkte på där var dom rafflande finalmatcherna -99 inom citationstecken jag bara satt o njööööööt i fulla drag var inte ett dugg nervös vi hade ju Lillhonken då!!!!
Frisco: Det hänger ihop med att vi kommer ifrån Kungarnas rike så simpelt var det!!Det hänger klasar med SM-GULD i våra halsar det börjar kännas tungt vet du ;-)
observant: Du säger att Sjödin är kung. Trots det har Brynässupportrarna en tvåpinnsflagga där det står att Anger är kung. Hur hänger det ihop? Jag som bara trodde att han hängde ihop med en prins på ett eller annat sätt.
Du som verkar tycka om att svara på frågor, kan du inte svara på vem du citerade också?
För övrigt kan du knappast såra någon med att tala om för oss att du fortfarande njuter av ett SM-guld som ni tog för snart fyra år sen. Själv njuter jag fortfarande av den avgörande semifinalmatchen i Kempis i våras.
knaskamilla: Jo iofs men -99 känns som igår vet inte varför men faan vad härligt det känns än idag,nästan lika glad som då när den sista Finalmatchen spelades uppe i Ö-VIK.Jag vill inte såra er men jag njuter än idag tills nästa GULD kommer för det gör den o den närmar sig för var dag som går ;-)
westerlind: Skämt åsido nä men det var befogat för Brynäs spela skit då men dom har verkligen tagit sig i kragen o blåstället o visar den jävlaranamma som vi gapa efter då!!Nu var det iofs en skitförlust idag med en stor skopa otur.Sjödin är KUNG!!
(Klart att det är skönt att vinna finalmatcher. Men i sanningens namn har man ju större chans om man först tar sig till en final, något BIF inte har gjort på sistone.)
Naturligtvis tar Brynäs SM-guld, det vet både du och jag och alla med hockeyintresse. Men nu får du väl bestämma dig: För någon månad sen var du oerhört optimistisk över Brynäs och tjoade och hurrade, men den senaste tiden har du gått ner dig i jämmerträsket.
Själv har jag aldrig tvekat, talang lönar sig alltid - Full fart framåt Brynäs!
knaskamilla: Det kan jag svara på det betyder att en spelare som OVE MOLIN är så över lägsen alla andra spelare att han mörkar bara sin form till slutspelet där han gör målrekord o sopar banan med alla,rekorden putsas rejält o BIF tar SM-GULD!!
westerlind: Ove Molin visade sitt rätta jag. Nån petade på Ove, han planade uttotalt livlös på isen och fick hjälp av densamma. 2 minuter på en Modospelare och vips var Ove Molin med och spelade igen. Sånt är inte stort, räcker inte ens till Lill-Åkes (Husum-Jockes) fotknölar.
Det där är som vanligt mycket kloka ord från dig - men 1980, 1993 och 1999 har det tack och lov gjort det. Runt hela Sverige har hängivna hockeyälskare länge prisat dessa årtal. Sen var det lite kul att surströmmingsgänget från Domsjö blev framlotsade till ett SM-guld -79 genom lite U-hjälp från landets hockeyhuvudstad - grattis.
Jaså, var det ett rättvist resultat ikväll? OK, du har rätt, om man ser det med rosa glasögon. Till och med den ohängde golfaren från Ludvika medgav att MoDos vinst ikväll var en skänk från ovan. Att även du skulle medge det skulle nog vara litet för mycket även för mig.