Skulle bli mycket förvånad om något lag förutom Färjestad, HV eller MoDo sysselsätter sig med spektakulära nyförvärv under sommaren. Just plånbokshållandet MIF varit så bra på under de senaste säsongerna skulle ju vara konstigt att frångå just nu - när man bara har ett fåtal av skuldmiljonerna kvar.
Men det klart - kan ju alltid vara andra pengaslukande pjäser som är på väg bort och därmed frigör lite cash. Men hursomhelst - sticker Staal nu är det MIFs långsiktiga lagbygge som får ta smällen. Någon säsong i nordamerika lär han ju testa på, kombinera detta med ljumskproblemen så är det en ganska frejdig chansning för ett utbildningsbidrag och lön i 100k-klassen.
Björn VII: Angående Staal behöver det inte betyda att han blivit mega skadad igen. Det kan vara taktiskt eftersom vi leder och att han inte vill överanstränga sin ljumske eller rygg.
Sådär, vår näst bästa period som ishockeyförening är på väg att få ett nytt blad. Det sjätte slutspelet i rad (med hittills, två sjätteplatser som sämst i grundserien) är ett ganska så oomkullrunkeligt faktum. När man tänker på de minst sagt mediokra resultaten i slutspelen som man var med i under åttaårssviten 1963/64-1970-71 så är det kanske t.o.m. helt p.k. att kalla detta för:
Alfredhems/MoDos/MODOs bästa period någonsin
?
Bara för att få lite kontraster till hur det såg ut i höstas, menar jag.
Ja inte tusan är han någon stjärtsparkande målvakt att hänga i julgranen iaf. Nu får farbror MoDorator ursäkta, men jag tänkte vara lite självsvåldig och starta en egen tråd...
Fan det missade jag. Wernblom blev nedslagen så han var tvungen att lämna isen. Av ÖA får man inte reda på någonting, för de struntade i att rapportera sista minuten, och sitter och dricker kaffe nu....
15 sekunder innan pausvilan. Åååhhh vad psykologiskt skönt :)
Nu ska jag iväg och sedan ska jag njuta av glada bilder ikväll kl 22:30. Werner får gärna sätta ytterligare en pyts eller två. See you later boys & girls!
Ja som ni förstår så är Frölunda mycket tuff uppgift men eftersom Modo vann mot dom senaste gången dom möttes så tror jag på vinst ikväll. 4-3 till Modo så klart!
NuMountain: Angående din efterlysning efter ologiska regler så hittade jag ett par helt logiska som skulle förbättra all hockey.
1. Om målvakten får en puck i huvudet så blåses spelet av så att han kan gå utefter defensiva blå tills han återfått balansen.
2a. Den spelare som skjuter ut pucken över sargen får själv gå och hämta den. b. Detta gäller inte målvakten med tanke på alla skydd utan då övergår det ansvaret till målvaktstränaren.
3a. Den spelare som puttar till "Bulan" så att han åker i isen får själv stå för ambulans och sjukhuskostnader. b. Detta gäller naturligtvis även lagkamraterna.
4. Man får endast tacklas om man har samma färdriktning annars skall ett lagstraff på 2+5 min tilldelas. =)
Skulle bli mycket förvånad om något lag förutom Färjestad, HV eller MoDo sysselsätter sig med spektakulära nyförvärv under sommaren. Just plånbokshållandet MIF varit så bra på under de senaste säsongerna skulle ju vara konstigt att frångå just nu - när man bara har ett fåtal av skuldmiljonerna kvar.
Men det klart - kan ju alltid vara andra pengaslukande pjäser som är på väg bort och därmed frigör lite cash. Men hursomhelst - sticker Staal nu är det MIFs långsiktiga lagbygge som får ta smällen. Någon säsong i nordamerika lär han ju testa på, kombinera detta med ljumskproblemen så är det en ganska frejdig chansning för ett utbildningsbidrag och lön i 100k-klassen.