Kompentensutveckling 2009
Redigerad kommentar
Sorry about 2009 i trådrubriken.
Redigerad kommentar
- Det ha varit väldigt genomarbetade skrivelser och vi har kunnat ha fokus på det konstruktiva, säger Byberg.”
Stod det bl.a i blaskan.
De utsocknes har ju inte fått höra om den, kan jag gissa.
Där stod några intressanta rader, bl.a stod det att granskningsgruppen har intervjuat en rad olika människor, men det stod också om de brev och skrivelser som hade kommit in, initierade och genomarbetade, eller hur det nu stod.
Kanske är det någon som har lust att återge exakt vad som skrevs. Själv hittar jag inte blaskan.
Och kanske är det så att, brevskivande, rapportskrivand och manifestskrivande supportrar hade större betydelse för renoveringen av Modo än vad man hittills fått uppgifter om.
Själv är jag övertygad om att utan dess fantastiska supportrar är Sveriges viktigaste klubb blott ett hockeybockey-lag :)
Nu blev jag väl allt för självutnämnd, men visst, får jag chansen kommer jag genast påpeka detta.
Hellge, när du pratar med valberedningen, kan du inte be dem fixa fram ett BRA presidium till årsmötet då? Förslagsvis ett som har koll på...säg...mötesteknik.
Peter Blomkvist var tidigare rektor på Nolaskolan, bland annat.
Blandas det inte ihop nu. Peter Blomqvist och Peter Holmqvist, Holmqvist är med i valberedningen. Det är han jag menar att vi snart bör träffa...
svtplay.se/v/1512234/hockeyhjartan
"Han kanske vill in i hetluften igen? Visst var han ordförande under några år? Någon som vet varför han slutade?"
Vem då menar du?
om det visar sig att det sker ändringar i styrelsen ..Jag är med
Ngn som vet?
I min värld räcker det att han kommer från en annan del av Övik än de som har makten nu, att han är beredd att agera bödel och hugga bort de döda grenarna, samt har en förmåga att förena denna mycket splittrade klubb till något som alla vitala människor kan ställa sig bakom. Detta kommer ta ett tag, och när det är utfört bör klubben kunnat skaka fram en ordförande villig att förvalta det fina arbete denna bödel utfört!
Olika situationer kräver olikt ledarskap, just nu behöver vi nån med ryggrad och känsla för rätt och fel.
shinzawai: Kanske svårt att hålla ett "riktigt" jobb bredvid en ordf.post.
Bengts boss Jörgen Schulze kom upp under diskussionen.
Han skulle säkert hoppa på tåget men om han är rätt lokförare var mer tveksamt.
Nuvarande styrelsemedlemmen Göran Ericson (VD TM Progress). Var bla den som tog över och räddade FV ur den Häggstömska gropen.
Stefan Grundström (VD NKI Kyl) är enl utsago väldigt duktig/driftig, hockeyintersserad, förhållandevis ung mm
Osäker på hur föreningsorienterad han är dock.
Även din "brevkamrat" vice ordf. Tomas Byberg borde kunna vara med som kanditat.
shinzawai: Jag är inte helt säker på vad du menar med din mening, men jag svarar så som jag tror du menar. ;-)
Nej, man måste inte vara medlem för att bara lyssna på årsmötet, de kollar aldrig sådant. Men om en röstning skulle uppstå så måste man visa medlemskort för att få rösträtt.
Som sagt behövs det hjälp med pengar så kan jag utan problem ställa upp,
Betalning för domänen är skit samma. Det rör sig om en hundring och det drabbar ingen fattig. Se istället till att ni har medlemskap i MODO Hockey.
Ett medlemsskap i MODO är ett krav för att man skall få rösta i samband med årsmötet. Tänk också noga igenom vilken eller vilka personer som är tänkbara för att bli frontfiguren som vi ska stå bakom.
Sen ser jag gärna att vi bokar in Peter Holmqvist rätt snart. Om jag lovar att uppföra mig hövligt, ödmjukt men korrekt och bestämt så är jag mer än sugen på en sådan träff.
Peter som var den som tog motionerna om öppenhet på störst allvar. Han verkar vara på vår sida.
Poffa: Man kan inte annat än att hålla med om det mesta.
Men det vora kanske så att vi borde spotta ut oss lite saker som kan locka till sig lite marginalare.
Borde finnas en hel del saker vi kan få fram som kan öka stämningen och hockeykänslan.
En sak som vi tagit upp förut är en pub med synfält ner till rinken. Vore väl inte helt omöjligt att göra en balkong ovanför 401 där man kan njuta av en öl även några minuter in i perioden.
Hawer - hojta om du behöver hjälp med något grafiskt eller HTMLish.
Redigerad kommentar