1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 492332 inlägg · 4168 ämnen
2989598 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Det är vi som kan hockey! Vi hejar ju på rätt lag också..

Zource: Pest vann mot Kolera.. Kullis gasar runt med bilen i Sundsvall.

Costanza: HV tappar med 8 sek kvar och Karla avgör i sudden.

Bad_Brett: Sett noll storhet där. Killen är väl i Ö-vik på semester. OP är på arbetspraktik eller rehab. George hade gjort ett mål om jag hade fått åka in framför mål och kötta några sekunder.

Vikingmodo : Det krävs inte mycket för att konkurrera ut Bjerzelius. Karln har ju inga styrkor överhuvudtaget. Sämst på tekningar och rädd för närkamper.

Costanza: Fredrik Söderströms favoritvärvning... Vet inte hur många gånger han har tjatat om Bjerselius.

Vikingmodo : Bjerselius känns som en grå säck med skit. Hinken kanske känner igen sig där, men bort med halvfiguren.

Gavelo: Juste ja tack för påminnelsen. Han har dock kännts så off så jag glömde bort honom

Gavelo: Skönt att han blev kvar. Karla nu under sträcket. Vill ha tillbaka min 5-hundring.

Vikingmodo : Mattson!

Sigge: Bjerselius blir ju kvar bland topp 12 mycket pga avsaknaden av rimliga centrar i fjärde. Swetlikoff passar inte som fjärdecenter och bör ha krav på sig att producera mer. Varken OP eller Sebbe kan spela center. Granberg passar bättre på kanten. Då återstår ju typ ingen.

Kulltorp: Jag gav er beröm, Kullis! Willow kan hockey. Ni håller ut bra innan konkurs!

Costanza: Japp, är avundsjuk på att ni spelar i Sveriges hetaste liga enligt JFK…
Hoppas ni slipper gå upp till vår skitliga.

k1m: Alla vettiga tränare kör på 12 forwards och 6 backar. Problemet är att vi bara har stolpskott i båset som kör med "alla ska med" tänket vilket inte fungerar.

Zource: Vill vi ens lira i den där ligan. De tar våra spelare som alltid sen är bäst och vi gör 6 mille vinst löpande i andraligan i en avbetalad topp-Arena. Det kunde ha varit värre...

Zource: All makt åt Tengil!

Costanza: Blir bara ledsen när jag tänker på att vi hade såna spelare. Vad kan man skriva nu?

”Länge leve… Slarv i egen zon och uppgivenhet?”

Sigge: Vi ska spela på 6 backar. Att tränarna inte fattat det är för mig obegripligt.

Glömde skriva: "Länge leve Bernie". Nu har jag dödat forumet. Jag kryper tillbaka.

Gavelo: Lugn, tänker på trupper vi vunnit med. Få ihop rätt skallar måste gälla och då håller jag med om att det går inte att åka runt med ett namn på ryggen som Berglund och OP. Bjersa sitter nu på E4-bussen. Total katastrof till center. Smart att komma till Ö-vik och plocka stålars. Försvinn!

Sigge: Spelar han sådär så bevisar det att han är en usel coach som inte har koll på basic statistik.

Costanza: De sjunger på sista refrängen. Kronofogden knackar på och derbyn mot Sundsvall är inte långt borta…

Zource: Kollar på Timrås trupp nu ikväll, ser allsvensk ut. Skuldsatt som Löven. Men de har skalle att alltid ta sig tillbaka i tabellen. HV-Lassi bänkad och ska Karla och Big Bernie slåss därnere också. Hett i SHL..

Costanza: Borde döpas om till Klarna Arena

Costanza: Modospelarna borde inför varje match få lyssna på Wikegårds referat från OS-Finalen 2006

UUUT! UUUT! DEN SKA UUUT!

Sigge: Berglund ska ju vara bra och tycker det ser grymt mycket bättre ut på backsidan med nya Berg och Johnsson. Lite av försäsong för dessa, vi borde bli bättre. Jag vill ju till Karlstad.

Gavelo: Så här kommer Freddan formera backsidan framöver.

Bengtsson - Johnsson
Anderson - Berglund
Rundblad - Berg
Persson

Berglund kan tamejfan vara -5 och bedrövlig varje match men ändå få sina +20 minuter.

Var inte rädd att säga emot mig. Varit lite off denna säsong så har dålig koll.

Gavelo: Håller med till 100%. Borde hända nåt där förutom tigerbalsam i kalsongerna från Freddan, Hinken och övriga truppen. Kan ju inte ha fislirare i fjärde nu när det närmar sig.

Costanza: Jag förstår faktiskt inte hur man som tränare kan vara nöjd med vad 4:e kedjan presterar?!

Dom har alla ruskigt dåliga underliggande siffror, sämsta kedjan by far, dom har alla rätt stora minus i plus/minus statistiken och det är allvarligt för en kedja som ”ska vara våran defensivt starka kedja” och sist så har både Op och Sebbe spelat både Ha och SHL men det händer ingenting så varför är man som coach så kåt på att fortsätta spela dessa 3 tsm är för mig så jäkla märkligt, rent svagt faktiskt.

Framnäs: George var ansvarig för de geotekniska ritningarna för vår Arena. Det är sant. Verkar stå stabilt ändå. Bra pris ändå med 350 miljoner där ute på udden.

Costanza: Idag finns inte längre publikkrav i SHL, men oro finns kring om Kalmars faciliteter inte räcker till.

Kommunstyrelsens ordförande, Johan Persson, har tidigare berättat för Barometern att Hatstore Arena 2021 byggdes på så sätt att kapaciteten sen kan ökas. Men nu kommer andra besked.

- Stommen är projekterad enligt det som står där nu - den är inte förberedd för att bygga vidare på. Taket är inte förberett och det är något man kollar på nu när man vill bygga en våning ovanför den befintliga VIP-avdelningen, säger Magnus Petersson, ägare av bolaget som byggde arenan, till tidningen.

Det går alltså inte att bygga ut Kalmars hemmaplan med den konstruktionen som är nu. Det är dock möjligt att lösa det, men då måste det ändras på grunden.

- Det handlar om själva grundläggningen, tyngder och vikter. Men det är som sagt inte förberett för att bygga på en våning till exempel, uppger Petersson till tidningen.

Gavelo: Har inte analyserat 4:e direkt, men OP har 1 mål på 40 matcher på HA-nivå. Bjersa har jag inte sett alls. Bara öken därifrån har jag tyckt på HA-nivå. De kanske vilar, men är inte övertygad. Var kanske MoDo dumma mot förra tränaren enligt dem. Jaja, vi kommer att märka under slutspel...

Costanza: 4e kedjan kommer vara orörd då Freddan tyckte dom var bästa enhet sist.
Sen är man enligt uppgift (obekräftad) nöjd med Berglund och Andersson ihop så dom lär fortsätta släppa in mål bakåt.

Gissar att Freddan ställer Mattsson och Hermansson åt sidan samt sätter Hallin och Norén på läktaren och spelar Persson som 7:e back.

Vad får vi för laguppställning i slutspelet om alla är friska tro? Intressant mix av lirare nu. Några måste väl höja sig 50% dock för att platsa när det smäller.

SPOODI: Vi kanske ska spela in en power metal-cover?

2989598 · »