Foppa verkar vara på ett enormt spelhumör. Det syns, då han samtidigt är lite småirriterade. Jag menar till exempel då han efter att blivit av med pucken i offensiv zon under ett 5 mot 4 spel proppar en Detroit-spelare så att han landade någonstans i mitten av nästa vecka.
Förutom att han alltid får spela i gynsamma PP-lägen så är det ingen som törs röra honom och om nu någon mot förmodan rör honom blir han omedelbart satt på botbänken.
Skulle han få ta en tiondel av allt som Foppa får ta skulle han förmodligen lägga av igen. Ett bra exempel var ju häromdan när han kastade hanskarna när någon var på honom litegrand. Han spelar i en skyddad verkstad Pittsburgh Samhall.
Nja, nog fick Gretsky allt slita för sina poäng, framförallt i tiden med Rangers. Men hans tid i Edmonyon var även den Samhall.
Men nu ska man ändå inte ta ifrån dem både deras storhet när de var som bäst, i Gretskys fall närmare 15 år!!!) Både är gudabenådade spelare, men har dessvärre ibland blivit behandlade med silkesvantar av både press och motståndare.
Fantastiska spelare, men gudabenådade? Där får amerikanerna gapa hur mycket de vill, jag säger bara Makarov, Krutov och Larionov - där kan vi snacka om gudabenådade lirare.
westerlind: Det skålar vi för. Hehe såg Krutov i några matcher när han spelade för Östersunds IK för några år sen. Då var han otränad, fet och inte speciellt bra. NHL var inte bra för den mannens karriär. Klarade sig inte utan Sovjets vakande öga...
Hahaha, det där var ju tänkt att bli min replik. En kille som både platsar i ÖIK och Brunflo måste ha något visst. Jag har för övrigt ÖIKs härliga kassett "Vi har Krutov i vårat gäng", som är sponsad av Fjällbrynt.
jag hoppas på att modo istället för typ LEksand blir vf´s kvartsfinal motståndare, svaret: roligare hockey med modo än mot masarna dom e mycket för gris hockey dom.