Kvalserien - Here we come
Egentligen hade jag inte tänkt att köpa säsongskortet i år, men sedan slog det mig: Det här kan vara den sista säsongen på mycket länge som MoDo kommer att spela i Elitserien. Det var, sorgligt nog, det som fick mig att köpa kortet till sist.
Det är därför som nedläggningar av forum och dylikt irriterar mig extra mycket. I sådant här prekärt läge är det förstås jätteviktigt att ha supportrar som fortfarande brinner för klubben, men på något konstigt sätt verkar det som att man skiter i allt.
Jag känner inget driv alls längre.
Det har gått så långt att jag planerar att köpa längdskidor för att sysselsätta mig med annat =)
Redigerad kommentar
57.44 20 min MODO 25. HEDMAN, Anton MATCH
57.44 20 min LHC 20. HOLMQVIST, Michael MATCH
.Detta man tvingas bevittna nu får mig att må riktigt dåligt jag tappar lusten att spenderar tid och pengar på ett lag som inte verkar bry sig.varför ska jag bry mig varför ska jag stå och heja varje jävla match utan att nått för det när välbetalda hockeyproffs åker runt på isen och fullkomligt skiter i allt bara dom får sina feta löner.
jag har tappat lusten iaf tack för det Freddan och gänget.
Och en sak till är Freddan så jävla dum att han sparkar tränaren bara för att rädda sitt eget jobb så kommer jag att bojkotta detta lag och hoppas att det går åt helvete för dom då.
ursäkta om inte allt i detta inlägg inte är helt genomtänkt men nu är jag så arg och besviken.
Men för egen del skulle jag aldrig sluta engagera mig i laget som jag följt sedan lågstadiet, genom otaliga kvalserier, division 1-spel, lindansande, några slutspel, SM-silver och till slut ett efterlängtat guld. Det var allt väntande i 80-talets kvalseriemisär värt, och det är helt klart värt att vänta på något liknande även i framtiden. Fast förhoppningen är ju så klart att inte behöva vänta fullt så länge på att åtminstone gå till slutspel igen...
Modoante: Nu är du ute och cyklar. Laget sliter som de inte gjort på många många år. Match efter match. Inga gamnackar och slöhögar som glider runt. Däremot är truppen för tunn, man ser igenom den. Det måste åtgärdas.
Helst för tre veckor sedan.
"Det är ju när det går tungt som supportrarna behövs som mest."
Den här kommentaren får jag höra väldigt ofta och ärligt talat så gör den mig illamående. Givetvis ska man stötta spelarna och försöka ge dem energi, men att gå på ishockey som någon form av välgörenhetsaktion för en klubb som pissar på sina supportrar, tycker jag känns oerhört förnedrande.
MoDo förtjänar ingen kärlek i dagsläget. De har tagit kärleken från supportrarna för givet alldeles för länge och då går det som det går. När inaveln och inkompetensen i ledningen upphör och då man lär sig vad ödmjukhet innebär, då kommer jag stå där och heja på klubben i vått och torrt, oavsett om de så lirar i div 3.
...Och som Lumber Jack säger så skall ingen skugga kastas över spelarnas kämparinsatser, utan kritiken riktar jag helt och hållet mot ledningen.
Redigerad kommentar
Yrvakenheten och tron på att man ska kunna lösa det här med en värvningskampanj efter 30 omgångar tar jag mest som ett hån mot min intelligens, inte mot mitt supporterskap. En eventuell värvningskampanj i det läget kan bara ha som målsättning att överleva en kvalserie. Säger man det rakt ut så blir det lite mer sympatiskt, åtminstone, men den sportsliga ledningen håller inte på sikt och måste bytas ut.
Fan! Det skulle vara skoj att ta ett guld till.
Redigerad kommentar
NuMo: Redan innan premiären fanns det pengar för ytterligare nyförvärv, enligt Freddan. La vi de pengarna på Olofsson, Byström, Ahrling och Forsström?
Så ditt surr om 792,50:- fungerar inte som ursäkt för Clownen Andersson.
Förresten, även om du hade rätt angående summan så hade vi lyckats bättre än Andersson, då vi svarat då Eriksson ringde och ville ha lite speltid i utbyte mot fria luncher på Victory.
Men då säger vi så här: vi har en sportchef som utlovar oss tre nyförvärv i massmedia när han endast har 792:50 att handla för. Vad jobbigt han gör det för sig själv.
Vi bör nog hitta en korvkiosk att ställa honom i så kan han servera Lidl-korv istället för Scan-korv i de två sista perioderna när folk har tankat i sportbarerna och inte känner skillnad, samtidigt som han kan höja priserna med 2-5 kronor.
Det är inte mycket bättre att skjuta i stolpen i stället för att skjuta fem meter utanför.
Det är precis det som händer på värvningsfronten om jag inte missuppfattar det. Det är nästan så att kompetenta spelare skulle ha valt oss, om det inte vore för att någon annan betalar mer.
Freddan blir inte av med sina 792,50, om han inte köper grisen i säcken.
Förövrigt så ingår telefonsamtal till agenter i de där 45 millarna.
Redigerad kommentar
Det kan låta som skit, men jag vill att folket i länet, och i förlängningen folket ute i Sverige, ska kunna associera sig själva med föreningen, att de ska kunna vara stolta över föreningen. De ska stötta Modo för att det är roligt, inte för att de ”måste” för att det är enda laget i länet (hihi). För att göra detta måste föreningen ha en image. Skit i ”The Heart of Hockey”.
Min bild av hur gemene man uppskattar Modo är ett lag där man släpper fram sina duktiga juniorer, ett lag där man kämpar till sista signalen, ett skridskoskickligt lag som kan bjuda på frejdig offensiv ishockey. Detta är också lämpligt nog den ishockey som spelas nu och som kommer spelas i framtiden.
Jag vill också att föreningen tar tillbaka fansen. Som det är nu så känns det som att de flesta avskyr föreningen och dess ledare, vilket naturligtvis inte är hållbart i längden. Jag tycker att man inte ska ge total öppenhet in i förenignen, men att man ska vara smart utåt. Välja vad man ska säga, och när man ska säga det. Kunna pejla av läget. Komma in i 2010/2011 när det gäller souvenirutbud.
Sedan måste det in en vilja i föreningen att alltid vilja vinna, att alltid vilja vara bäst, och att vara villig att betala det lilla extra för att bli bäst, oavsett ifall det är tid, pengar eller vad det kan tänkas vara. Självrannsakan, hur kan vi bli bättre, hur går vi vidare ifrån detta? Viljan att ständigt kunna utveckla sig själv, sina medarbetare och föreningen som helhet.
Jag vill också säga det innan ni hugger att vissa av dessa saker är det fullt möjligt att det stämmer in på föreningen redan nu.
Äh, det är sent och jag ramblar väl mest. Men det är svårt att inte vilja ordna upp allting när man blöder för föreningen.
När du säger jobbigt, massmedia, sportchef, 792:50 kr i budget, billig varmkorv och sportbar så tänker jag på Micke Sundlöv...vad är det med galna gamla målvakter..?
Redigerad kommentar
I övrigt har Freddan tackat nej till erbjudna spelare pga att han, med sina egna ord, inte tyckt att de passat in i MoDos profil och i ett tiotal omgångar nu lagt ansvaret för MoDos framtida ES-status på juniorers axlar.
Rysk roulette, sävlighet eller ointresse? Jag tror tyvärr på en kombination.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article8269247.ab
Modo drömmer om Pikkarainen | Modo | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
men att sportchefen är ointresserad eller ensam i vilka spelare som passar profilen, det tror jag inte.
Alla juniorivrare får ju nu sitt lystmäte i alla fall.
Att Freddan själv svarade på just den frågan med "den ekonomiska biten är mellan oss och spelarna" är bara en bekräftelse. Hade han löst det på ett sätt som gör att vi är utan betalningsansvar så hade han garanterat sagt det rakt ut ( och därmed höjt sig själv gentemot supportrar och sponsorer med ca 200% i status ). Självklart betalar vi trots uppbrottet.
Schjooo.
ZZZzzzZZZ