J F K:
Hade det med utvisningen att göra eller fick Axelsson chansen med Sundström och Danielsson på slutet? I sådana fall är det en förändring jag ger tummen upp till.
Wayne Gresky:
Jag är mycket nöjd med MoDos period, såhär långt gör de precis det jag sa att de skulle göra: Stör Lundström, hånar Goren och drar ner tempot i matchen genom att bråka i avblåsningarna. Skellefteås backar uppskattar knappast den här matchbilden. Kan MoDo fortsätta såhär kommer chanserna komma, det är jag övertygad om.
J F K:
Ritola rycker av hjälmen, det är per automatik två minuter. Möjligtvis kunde han ha tagit ut Skellefteå-backen för interference också, men det hade också känts lite konstigt med tanke på hur många sådana situationer det är per match. Powerplay för Skellefteå känns tyvärr väldigt logiskt efter att ha sett reprisen.
Redigerad kommentar
J F K: Haha om de inte smäller nu så är min mormor min farmor
Edit för tredje gången: Värkar kvittas, dvs 5 mot 4 fortfarande.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Monno:
Och nu gör Tollefsen nåt onödigt...
J F K: Träffa mål!!
Och nu kommer Skellefteå göra mål i pp, frågan är hur lång tid det tar?
Bad_Brett: Första jag hörde när jag satte på webbradion var att "Modo spelar lite farligt i offensiv zon och måste se upp för kontringar" Har dom inte lärt sig det från tidigare matcher?
+ att det verkar vara massa snurr i offensiv zon vilket hela tiden leder till att Skellefteå vänder och kommer till farliga anfall istället. Hedman skadad nu också?
Patrik Källstr:
Ja. Bra, intensiv start av MoDo, även om Skellefteå har haft den vassaste chansen.
Redigerad kommentar
spud:
Jag har haft en dröm om 1-4 och sen 10-1, är det nu den slår in?
henkelainen:
Jag kommer att jubla om vi gör ett mål ikväll. Samling på torget i Ö-vik, möt upp laget! Nä, jag är också nöjd att vi faktiskt har två hela matcher kvar och att man alltid kan skylla allt på andretränaren, då han har tränartalang som en Bingolott...
henkelainen:
T i "T-Röd", står det för Timrå? Jag sitter här med Bremberg och delar på en låda de Bortoli. Brempis säger att han verkligen valde rätt lag, MoDo spelar ju som krattor!
henkelainen:
Vad dricker du? :-)
Icing-Ove: Tror mer på..
Madsen-Tollefsen-Hari
Hedman-Lehtivuori-Pöck
Axelsson-Tellqvist-Skröder
K-Fop-Ritola-Svensson
Skinner-Sondell
Hersley-Pikkarainen
Eriksson-Schremp
Morrison
Malek