Greg P: Brukar vara så att olika grupperingarna förbrödras i såna här situationer. Som när ni Lövare och SSKare har legat under samma täcke hela slutet på grundserien.
Ser att vi får medhåll från flera VIK-profiler att Stråhle är en av de mest osympatiska tränarna också. ❤️
Offside-Lennart: 100% sant. Det är 100% fokus på tacklingar, filmingar, domare och avstägningar hela tiden i hockeyallsvenskan från varje lags supportrar varje säsong "MEN HAAAN DÅ". Jag tycker dock det även syns mer och mer i SHL att lag ska rasa och andra laget ska försvara.
Man kan knappt tro det spelas hockey. All medial uppmärksamhet är att sprida negativ energi mellan klubbarna.
JanneG: Japp och som vann backarnas poängliga med den andra bästa poängskörden genom tiderna, samt tangerade målrekordet för en back i allsvenskan. När han är riktigt fokuserad är han i mitt tycke seriens klart bästa back, men är ibland rätt slarvig och nonchalant. Han ser dessutom oerhört obrydd ut, vilket kan reta en del supportrar.
Offside-Lennart: haha sen en sak till som jag läste och hörde var att personer säger att Harald sa att det inte var armbåge? Jag kollade på matchen och Harald påpekade visst att det var en armbåge men man hör väl det man vill höra:p
Offside-Lennart: hade det varit något annat lag som gjorde det där hade det blivit 4 matcher på direkten med tanke på hur det har sett ut i år med avstängningar.. sen att domarna i sig går ut o lägger sig platt på denna och försöka försvara att dom gjorde fel.
Men detta är nog inte den siste tacklingen som kommer vara ful ifrån denna herre.
Sen kan man väl tycka att det är väldigt misstänksamt att det råkar vara Albano och Lorek som blir skadade denna match 2 ledande backar:)
Bad_Brett: Om ni tar av modoglasögonen så ser ni att han inte hoppar eller använder armbågen. Att axeln tar i huvet däremot är inget snack om. Skönt att Rahimi är ert fokus redan nu, ni som är seriens fulaste lag också!
Bad_Brett: Har märkt att Cmore gillar att dra fram vissa klipp / tacklingar på spelare där dom rullar dom konstant för att det ska " leda " till något. var samma för oss när vi spelade i HA , och detta gäller bara för lagen/Spelare som Cmore ogillar.
Robin Ztorken L: De kanske inte missade det, men såg att det var Rahimi och då kikade man i världens kortaste bok. "Svensk hockeys regelbok för Rahimi".
Offside-Lennart: Alltså detta är ju helt sjukt. Jag kan knappt tro att det är sant. Nog för att jag kan vara konspiratorisk när det gäller Rahimi, men den där är ju helt enkelt FÖR uppenbar.
Media måste göra sitt jobb nu, det här förstör hela sporten.
" Björklövenbacken Daniel Rahimi delade i samma match ut en armbågstackling på VIK-backen Nick Albano som VIK-tränare Tero Lehterä kallade ”den fulaste tacklingen han sett den här säsongen”. Rahimi undgick dock något straff, vilket domare Daniel Wessner medgav efteråt var felaktigt.
– Daniels armbåge kommer upp, och den skulle vi absolut haft en femma på, säger Wessner.
Men någon anmälan mot Daniel Rahimi har dock inte lämnats in och därmed klarar sig Björklövenspelaren från straff."
så nej han blev ej anmäld för detta vilket man kan tycka är rätt komiskt, fast det säger väl lite granna som folk har varit inne på att Rahimi får mer eller mindre skicka folk på akuten utan att det blir något " för det var bara en hård och schysst tackling "
{5647}: Sjukt att komma in som tung gubbe med fart med en armbåge rakt i skallen. Ser ju hur han siktar dessutom. Gillar hårt spel, men vad faan är det där?
Bad_Brett: Läste Wessners kommentar om Vainio. Han blev mest fälld för att han kommer som tredje-man in i situationen. Inte specifikt tacklingen, utan att tacklingen utfördes på en spelare som inte kunde försvara sig då han redan var upptagen med en annan lövare.
Det är faktiskt fullständigt oförklarigt om inte Rahimi anmäls. Det förstärker bara bilden av att han är i samma bastuklubb som Wessner.
Krokis: viktigare tycker jag än att kasta sig och täcka skott med oskyddade kroppsdelar är att ligga i skottlinjen, jobba blad mot puck hela tiden. Det har även lyfts internationellt att svenskar är duktiga på det och jobbiga att möta pga man inte får igenom några skott. Där har vi en nyckel enligt mig.
Fattar inte riktigt vad du gnäller på du hoppar ju in här och beter dig exakt så.