Confusius: En sak är säker och det är att jag tar tillbaka det jag sa om att jag inte tror Velas tankar kommer vara på rätt ställe. Sitter nära sargen, helvete vad det brinner i hans ögon. Ni skulle se…
Blake: vi har varit klart bättre, men vi har verkligen inte varit duktiga på att lägga ut pucken ur zon. Mycket knövel o vallningar som har helt fel vinklar. Var på väg att säga att det inte splar nån roll då aik carit så uddlösa, men då gör de såklart mål. Inte pga att dåligt utspel dock.
19MoDo21: Gnaget har scoutat guden och vet att han släpper många returer rakt ut. Då behöver man bara ha en gubbe där som tar returen. Speciellt när Näsén är inne
{9682}: Tycker vi spelade bländande fram till 2-0 med snabba uppspel och raka linjer i spelet. Sedan började vi åka i åttor, göra konstiga drop etc. helt utan fart. Begriper ingenting.
{10015}: Ja, vi har inte varvat upp än. Det kommer ta ett par perioder innan vi är inne i det men jag är ytterst nöjd med allt hittills. Vela känns som han kommer bli ett riktigt djur nu i slutspelet.
Bad_Brett: precis. Då var det som att alla tänkte: detta är easy. Sen drog man ned på tempot med 5% och började göra allt lite extra snyggt o krångligt.
Men likväl var modo klart bättre än aik. Bara inte överlägsna.
Confusius: Håller inte med, första 10 var bra och fokuserat men sen börjar slarvet och nonchalansen. 2-1 målet helt logiskt efter tappat fokus. Typiskt Modo, det går inte att spela bra i en hel period