"Biljetterna till den andra kvartfinalen släpps på onsdag den 7 mars kl. 11.00."
Om de då menar andra kvartsfinalen eller deras andra match hemma framgår ej. Jag tror att de menar den andra kvartsfinalen som spelas i Eon, alltså den tredje kvartsfinalen.
renen: Nepp, det står... och jag citerar direkt ur annonsen på sid 31 i lördagens ÖA "Måndag 5/3 kl 10.00 släpps biljetter till... Kvartsfinal 1 i E-on Arena"
jävlar hur MoDoitisk Tidningen Ångermanland har blivit! Under mina späda år i Härnösand visste Västernorrlands Allehanda jävligt väl att merparten av Härnöborna spanar neråt och inte uppåt när det gäller hockey!
Jag vill bara säga er att jag ser mycket fram emot detta möte. Vi har aldrig tidigare mötts på den här nivån så oavsett utgång kan det komma att handla om en derbyklassiker att minnas i all framtid. Som ni kanske tidigare har läst är MoDo ett hockeylag som jag högaktar och hoppas därför kunna ta en eventuell förlust mot er som den man jag är, det vill säga att jag önskar er fortsatt lycka i jakten på SM-bucklan. MEN i skrivande stund vill jag bara att vi ska krossa er och särskilt då för att Maud "kärringen utan hals" Olofsson är Modoit. MoDo Hockey, ni är ännu mina vänner men FORZA TIMRÅ IK!
orion: Men vi kan ju för he. inte skriva om Medelpadsk ishockey när det är en Ångermanländsk tidning. Dessutom har dom där snubbarna på TÅ insett att det är roligare att vara Modoit.
MODOJohan: Tre mil till Timrå, elva mil till Ö-vik... Härnösand är kluvet mellan MoDo och Timrå, med övervikt Timrå. TÅ:s policy att om Timrå får en spalt ska MoDo ha en helsida är ju inget annat än förakt för en tänkande läsekrets.
Det ska bli intressant att se hur stort trycket efter slutspelsbiljetter är nu när de släpps om lite drygt 90 minuter. Vad tror vi, slutsålt redan idag?
Gidde: Eftersom det var ett litet flärptifo, eller vad man ska kalla det, i sista matchen mot Mora så måste det väl snart vara dags för ett mäktigt kazoo-tifo i Swedbank Arena. Tänk vad härligt enerverande det skulle vara...
Wayne Gresky: Äh, vadå, så snart som Kuusela eller Skröder sätter in en klockren tackling så är det ju bara att börja "kazooa" loss i Anslagstavlans signaturmelodi.
Verkligen?
Så här står det på Timrås officiella:
"Biljetterna till den andra kvartfinalen släpps på onsdag den 7 mars kl. 11.00."
Om de då menar andra kvartsfinalen eller deras andra match hemma framgår ej. Jag tror att de menar den andra kvartsfinalen som spelas i Eon, alltså den tredje kvartsfinalen.
www.timraik.nu/nyheter/?nid=1893
Antingen har de smuttat på champagnen i förtid eller så kanske Dalan eller nån har varit och kissat på servern eller nåt, otydligt.