Nicke Sjödin är kung, jag håller med dig. Birger Norman har också skrivit en del pärlor, men Nicke är tveklöst min favorit: Jag blir alltid lika glad att läsa och höra på när nolaskogsare och ådalingar drar igång.
Men jag är lite nyfiken: Igår gjorde jag mitt första inlägg på Nolaskogs. Blev det rätt, eller var det helt enkelt så att ni trodde jag skrev på jämtska?
Ja, jag var lite brydd vad du menade, jag såg inte min knaspostning förrän jag titta på LIVEn en stund senare. Men NuMo kan man lita på - snabb som en Djoos i vändningarna.
Offentlighetens ljus? Menar du alltså att MODO:s GB är ljuset och godheten här inne och att Luleås GB (där du mest håller till) är den mörka sidan som står för det onda?
poffa: Hmm.....måste tänka igenom vad jag ska svara på den frågan. Återkommer vid ett senare tillfälle när mina konsulter gått igenom hur jag ska tackla medias frågor.
NuMountain: Ok, inspirerad av ditt hjältemod får jag väl också träda fram. -Mamma, pappa, det är sant, jag är Bjästabo. Hoppas ni ändå fortfarande tycker om mig.
poffa: Jag har fått mediaträning, så om Paddan ber snällt ska jag hjälpa honom. Erbjudandet gäller dock endast om han överger sina snuskiga klubbsympatier. Modo betyder pung på slovenska, visste ni det? Pung Hockey.
mike66: Fantastiskt mycket Modobilder. Jag säkte på Timrå på webben och fick en träff. Systembolaget i Timrå. Denna bilden markerade vad som fanns i lager och inte.