45 sekunder kvar. Ny måster man trycka in pucken i mål på heder och samvete. Det ser omöjligt ut. Nä, nu kanske man skall gå och se på en dålig film i stället.
Poffa: Det är så jävla typiskt hur fan jkan man spela på jävla dåligt.JAg är så elak att jag tror jag går i bitar.nä nu måste jag gå ut innan jag slår sönder nått
NuMo: Jag ska göra något så roligt som att redigera mitt examensarbete, både språkligt och innehållsmässigt. Låter som en perfekt lördagsunderhållning.
NuMo: Enligt oraklet från Krånge var Lill-enström och de andra valparna var bäst. Ratislav osynlig och Salle åkte mest runt och var obstinat. Skönt att det är lördag så man kan supa sig snyggare och supa MoDo till en normal nivå.
Såg just målen från Leksand. Man kan konstatera att ingen i Elitserien blir gladare än Horava då han gör mål. Glädjen efter kvitteringsmålet till 2-2 är sådan glädje man normalt bara ser i TV-Pucken.
Martin S: Intressant att jämföra AB:s filmsekvens med SVT:s, AB:s är väldigt mörk och nästan svår att se på på min dator, fast samtidigt får man se alla målen. SVT visade märkligt nog bara Leksands mål.
Hemma igen efter en trevlig färd till Leksand. Ja det var trevligt trots förlusten. Ejendals Arena är en trevlig skapelse. Stora publikutrymmen bakom läktarna. Pub alldeles bakom bortastå. Inga kinkiga vakter utan alla var hjälpsamma och trevliga.
Matchen då? Äh, om den har ju ni redan lyssnat på, dragit era egna ibland oerhört felaktiga slutsatser och skrivit ner dessa.
NuMo: Vilka är bättre lämpade än MoDo att bli LeksandsJesus? Stor uppoffring av er! Nu får dom stackarna lite hopp. Jag tänker: om alla lag i Elitserien släpper en match per år åt Leksand, räcker det? Who´s next?
Poffa: Förklaringen till att Leksand vann igår kunde man läsa på förstasidan i Dalademokraten redan i mitten av veckan. Brynäsaren Masken Carlsson som numera bytt sida gjorde då sitt 80:e nyförvärv sedan han tog över bestämmanderätten av nyförvärven i Dalalaget. Leksand spelade offensivare än på länge. Men vi vet ju hur det slutar.