1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505665 inlägg · 4102 ämnen

Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

« · 513738 Till forumet

Sv: Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena
Salle: Det är bara ett lag i årets elitserie som INTE hållt nollan denna säsong, gissa vilket ;P
Kommentera

Salle: Aucoin gör 1-1 i pp. Målvaktstabbe tydligen.
Kommentera

Tik målar genom Mats Hansson. MoDo hade ett pp innan.

Kommentera

miiike66: På något sätt fick ditt banan-inlägg mig att tänka på Farbror Frippes Skafferi.

Tycker förresten det var väldigt osjyst av Hockeykväll att utpeka Zäta som skoterraggare, han kan ju inte rå för att han har en raggarmusch och allt. Nu väntar vi med spänning på att få se den handrollade 142:an med eldflammor...

Kommentera

Frisco: Inte för att jag vill veta vad en pösmunk är för något men nån sån vill jag inte vara - men du är en.

Trevligt med lite aktiviteter uti Nolbylandet. Tyvärr så missade jag som alltid solen, snöklädda Tallar vs träsprit och järn-nubbar...!

Nångång i framtiden innan jag kilar vidare så ska jag nog ändå ta mig ut till banan och käka en banan...
Kommentera

miiike66: Pösmunk kan du vara själv. I söndags var det fina tävlingar i Nolby. Ångrar att jag inte var dit.
www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=450922
Kommentera

Frisco din gamla pösmunk. Ikväll går det för MoDo som det gick för Nygatan mot fettona i Experteleven...

Timrå IK är dom bästa - heja heja MoDo och Nolby FC...

miiikes månstärtips: TIK-MOD....4 - 2...!
Kommentera

Poffa: Man ska väl vara snäll med de som fyller år inte åka till Timrå med dem.
Kommentera

AM:

Nu mot Timrå för att spexa lite med en trettioåring. Jag vill inte se en massa dumheter här på HS nu, bara för att Farsan Baloo lämnar.

Kommentera

Skägget har redan förstört säsongen. Att det skall vara så svårt att fatta det !
Kommentera

Salle: Förlåt, tänkte inte på det.
Han har inte dragit på sig kronisk vägraspelamedKentibåsetinflammation då....
Kommentera

AM: Jaja, Du behöver inte gnugga det i ansiktet på mig, jag brukar ju faktiskt vara härinne också. :-)

Jag har hört rykten om Salomonsson och en lunginflammation.
Kommentera

knaskamilla:

Det är inte fel på Firefox, det är HS-rutan som felet ligger i. Skyll inte på ff, skyll på HS.
Kommentera

Poffa: Säkert samme person som knockade Weinhandl och som sköt Salo på foten som även sett till att sätta Hasse ur spel... 
Kommentera

AM:

Tre veckor, blir det väl om man räknar efter. Undra om han gjort någotgalet eller om han bara är så här sjuk. Varför skriver inte ÖA nåt?
Kommentera

Poffa:

Äh. Frisco brukar väl göra det? ;)

Det är inte utan att man undrar lite över den där långvariga sjukdomen Salle har också.
Kommentera

Poffa: Jag undrar om Salle, har han inte varit sjuk länge nu?
Kommentera

knaskamilla:

Men så gör det då, istället för att klaga när jag tar tag i det hela.

Vad det gäller Hasses fot så undrar jag också.
Kommentera

Poffa:

Du borde, som eldrävare, ta ditt ansvar och låta bli att klistra in det där. Vi är många som klarar av att posta den där texten med mellanrum där det ska vara mellanrum...

Vad har hänt med Hasses fot, undrar jag.
Kommentera

Poffa: Varken Timrås eller modos placering är klar. TIK vill hålla FBK bakom sig och modo borde vilja hålla DIF efter sig. Man vet aldrig vilka man stöter på längre fram. :)
Kommentera

Kommentar

Dags så för 50:e och sista omgången igrundserien. Dags också för det sjätte länsderbyt mot Timrå, nu tredjematchen borta. Båda lagen har sina placeringar klara, Timrå är trea,MODO femma. Kanske känns matchen aningen betydelselös?

- Inte alls, säger Kent Forsberg, coachen. Alla matcher är viktiga ochdet kan ju bli så att vi möts igen i kvartsfinalspelet, därför kan detvara viktigt vad vi uträttar i kväll.

MODO har klart plus på Timrå den här säsongen. Bara en förlust under ordinarie tid på fem möten.
- Vi vet ju att det blir antingen Timrå eller Färjestad i kvartsfinal,säger Kent. Som det känns är det inte helt fel med Timrå, inte minstresmässigt.
Men det där med lottningen kan vi inte påverka, det får bli som det blir.

Tommy Salo gjorde en stormatch i lördags då MODO besegrade HV 71 med 5-1.
Mot Timrå vilar han dock och Mikael Zajkowski tar hand om målvaktsjobbet.
- Salo laddar för slutspelet och sköter det här bra med sin rutin, säger Kent.

Skadeläget annars?
- Bättre och bättre. Pierre Hedin tränar för fullt, men är ännu inte spelklar.

Noterbart om laget

Införlänsderbyt är följande ur spel: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (arm),men tränar som sagt för fullt, Peter Forsberg (handled), Hans Jonsson(fot), Magnus Gästrin och Andreas Salomonsson (sjuka).

MODO:s juniorer besegrade Timrå med 13-1 i lördags. De regerande J20-mästarna är sedan länge klara för slutspelet om JSM, liksm ävenMODO:s J 18, U 16-laget och damlaget är - alla f e mrepresenatationslag alltså.

Kommentera

Lillebror vs. MODO 1/3 Kraftlös Arena

Målvakt:
30 Mikael Zajkowski
(35 Tommy Salo).

Backar:
6 Tobias Enström
24 Adrian Aucoin

7 Jesper Damgaard,
73 Frantisek Kaberle

8 Oscar Hedman,
3 Mattias Timander

32 Tobias Viklund.

Forwards:
19 Markus Näslund,
39 Per Svartvadet,
13 Mattias Weinhandl

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
17 Fredrik Warg

27 Alexander Steen,
29 Morten Green,
22 Joakim Lindström

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
58 Dan Hinote

18 Peter Öberg

- Det exakta laget nominerar vi inte förrän vid matchvärmningen hemmavid innan avresan till Timrå, säger Kent Forsberg.

Kommentera

« · 513738