Nepp, du kommer inte undan med dina nyanserade inlägg idag. ;-) Om Linköping värvar en 33-årig spelare inför elitseriens 39:e omgång med meriter från Colgate University, Quad City Mallards och Moskitos Essen vore det tjänstefel av mig som mångårig hockeyforumsskribent att inte ta ut segern i förskott på ett någorlunda pompöst sätt.
Björn VII: På väg mot Eindhoven körde jag vilse i Ruhrområdet och hamnade i Essen, kartläsaren var full. Jag såg då ingen tjomme som såg ut som en potentiell LHC-spelare den gången, fast det är klart han kanske var ut och körde lite intervaller i nån syraimpregnerad skogsdunge.
Köra fel i Nordrhein-Westfalens oklanderligt logiska motorvägssystem? Sånt trodde jag var en definitionsfråga...
Nåja, vi bjuder väl på arenan-som-Ralf-var-nödig-på-1974 för att fira det? Nämligen Dr. Friedrich Tamms orgiastiska betongfestival till arena...en höstdag i augusti 1999.
(Glöm inte att Salle faktiskt stod ut en hel halv säsong i Ratingen, någon kilometer bort, innan han fann autobahn-upplevelsen för skrämmande)
Hmm, var det inte en och annan här som ville hoppa över bortamatcherna eftersom de bara gjorde spelarna trötta och griniga? Otrolig scenförändring, gratulerar.
poffa: Fru fortuna fortsätter att vara på MODOs sida. Än en gång verkar det som om alla resultat ska gå våran väg. Brynäs ligger under med 5-0, Luleå har vänt till 3-2 och frågan är hur man vill att LIF-SSK egentligen ska sluta
Tja, det kan ju kanske vara en sport det också... ;)
Som kvinna kan jag ju göra två saker samtidigt, däremot, så atte...
Just nu undrar jag för övrigt varför jag fick för mig att BIF kanske skulle klara av att vinna mot VF. Det hade ju varit mkt vettigare att sätta det krysset på SSK i stället. Nu har ni nog en chans att knappa in på mig, Rinksitevänner!
Det är väl som med damernas handbolls-VM. De enda som anser att detta är det bästa som finns är väl just TV4. De haussar turneringarna bara för att de skall få tittare. De skulle kunna påstå att en blixtturnering i schack skulle vara världens viktigaste VM alla kategorier. Patetiskt!
poffa: På tal om TV4. Något säger mig att de INTE kommer att visa alla mål från LHC. Däremot får nog se alla sex Frölunda mål och samtliga sex DIF mål..
Förresten så har ingen mindre än PA gjort mål ikväll.