Du menar att Riskman inte hade lyckats få till något sätt att få den mellan benen eller följa med in i målet av puckens kraft (lex: senaste TIK-matchen)?
Nåja...forza fladder-målvakter, en dag skall även du se deras storhet :-)
Du har just kvalificerat dig till knas-stand in. Grattis! (Där råkade jag skriva "gratis" först, men det var bara för att min högerhand var lite lat, tror jag.)
Intressant presskonferens efter matchen. Pirros tankar om matchen, kortfattat: Första perioden var bra. Andra perioden var bra. Tredje perioden var bra.
Om inte Bendelin hade pratat så tyst hade jag nog hört vad han sa också.
No offense, men jag är ingen helhjärtad Hirsch-supporter även om det kanske ser ut så till och från. Varför jag öht bryr mig är att folk (i första hand modohockey.se-pöbeln) har byggt upp en myt kring en i bästa fall medelmåttig målvakt enbart p.g.a. att han uppvisar ett annorlunda agerande än Hirsch.
Riksman var en halvtaskig målvakt innan han kom till MODO, och har heller inte blivit något bättre under sin tid i klubben, blandar "stabila" insatser med hårresande misstag och ett allmänt sömnigt agerande. Jag kanske borde hålla gnällandet till efter säsongen, men om MODO är en klubb med ambitioner att gå långt i ett slutspel måste man ha en ny förstemålvakt.
Statistiken visar det, men framförallt tavlorna och det från och till taffliga agerandet.
Förhoppningsvis finns den målvakten redan i Örnsköldsvik.
Ja inte vet jag, man kan ju lätt få den uppfattningen. Men å andra sidan: om man använder sig av det officiella forumet kan man ju lätt få uppfattningen att den genomsnittlige MODOiten är rätt korkad/kolerisk.
Äh...vad det gäller skrivande har jag faktiskt haft två helt och hållet vita månader i år, en säsong till och jag är totalt avgiftad från allt vad forumsskrivande heter. Dags att släppa in nya förmågor i förstauppställningen tycker jag. :-)
Det finns inga nya förmågor. Inte om återväxten sker på modohockey.se, i alla fall.
Jag tror i alla fall inte på tomaterna. Så uppfinningsrika skulle inte Kempispubliken vara. Dessutom är de fasligt ombytliga - ena dagen kan Werner vara kung, nästa Riksman.
Äsch, vet du vad jag kallar det där för? Jo, det ska du få veta: kris-sökande aftonbladet-journalistik. Det finns visst nya plantor, man måste bara ge dem utrymme - kanske det brister i det språkliga och retoriska ett tag men släpper man fam dem till diskussionssegrar kommer tuppkammen, självförtroendet och viljan att ta ansvar att växa. Det är min övertygelse iaf.
Plantskolan måste hitta tillbaks till en tilltro till plantorna, helt enkelt. Hmm...vad är det jag pratar om nu egentligen, inte kan det väl vara M...?
knaskamilla: Fick höra många lustiga namnvarianter före matchen innan vi fick konkret namn... "Warcraft" var ett av de bättre förslagen.. ;) Swehockey verkar inte ha fått namnet rätt i alla fall, "Wooderaft".
Och så kan vi då glädjas åt att det är slut i Linköping. Modo vann med 4-1 och det känss såååå skönt. Tack för det, Televerket.