Linköping - MODO Hockey 2011-02-24
Det får gärna svida lite, men det är aldrig roligt när spelare blir skadade... Förutom i vissa undantagsfall.
Jag skulle gärna se Tollefsen vinna på knockout mot Per Ledin eller se Anton Hedman mosa Nichklas Torp. Råttan Wallin får gärna utgå med en lårkaka eller dylikt. Fanny Lindström får gärna bli borta i några månader. Tollefsen får gärna knocka Martin Laumann Ylven också.
Hmm... Jag kanske har lite aggressioner inom mig trots allt.
Syftet med att tillåta kroppskontakt är för att vinna pucken, då pucken var i en annan zon när Anton närmar sig PP kan det knappast vara det syftet han hade.
Nån jävla respekt får man fan ha.
Den är sen och den ger upphov till skada. Dessutom helt jävla onödig.
Skall man tackla så skall man tydligt deklarera att nu skulle jag vilja tackla dig, kan du vara god och bli beredd? Sen tacklar man inte förrän motståndaren stålsatt sig och gett tummen upp.
Domarn challe Nyström och jag har fel. Poffa har rätt.
Nu svär jag i kyrkan lite. Men vid ett eventuellt slutspel så är det hyperviktigt att Anton fortsätter att fullfölja dessa rena tacklingar.
Så länge han däckar folk med dessa ärliga tacklingar så för han något som andra "hårdingar" misslyckats med i åratal.
Det är moralöjare som får med båda lag och publik och som får motståndarna att känna sig lite halvskraja. I alla fall enligt mig.
Nu när Nyström är på hugget igen så vore det intressant ifall du kunde skrapa ihop en video som både innehåller Hedmans tackling och tacklingen på K-Kop.
Jo, vi får vara beredda att käka upp vår hatt, och vårt paraply..plus några bandiljärer och en o annan matador!..
Beställa bettskena??
Har det någonsin i modern tid varit så här otroligt tätt från sista slutspelsplatsen till sista platsen i ES? Tre poäng med fyra matcher kvar måste vara unikt, känner jag. Det är långt ifrån en högoddsare att den sista omgången kan bli helt avgörande.
Snacka om nagelbitare det kan bli.
Ja, till skillnad från mitt livs mest påtagliga "nära döden" upplevelse i lördags, så känner jag samma: MODO!!
Fattar att inget är klart förrän sista omgången..
Aftonbladet idag: Känner du störst lycka över VM-guldet, eller är du mest nöjd med att vi tvålade dit Petter??
Skitlarvigt, men jag är så fett nöjd över att vi fick Norrena ur balans!
Vinsten är fetviktig! Löjlig glädje hos mej, att han har dålig dag på jobbet!!..
Hehe, nej, faktiskt inte. Om sanningen ska jag fram så missade jag när det hände, utan såg bara reprisen, där man (iaf på min dåliga webbsändning) inte ser ordentligt att han precis har dumpat pucken. Eftersom idioten till kommentator svamlade om hur Petterström inte var puckförande, tog jag för givet att han hade spelat iväg pucken för länge sedan.
Nu när jag fick se situationen ovanifrån så ser det ut som en klockren tackling.
Testa totalt felaktiga så smakar det bättre i munnen.
Bad_Brett: Stort och ödmjukt!
Kan revideringen ha påverkats av att Wikegård ansåg det vara en onödig utvisning? ;-)
I övrigt är nog domarparet ganska nöjda med hur matchen trots allt slutade. Det kan inte ha känts bra när det stod 3-0 efter 2 mål gjorda i PP tillföljd att ytterst tveksamma ingripanden.
Jag backar och erkänner att jag hade fel. Det är inget fel på den där tacklingen.
Lumber Jack: Tänk att spela typ 100-poängsmatcher nästan varje match tills grundserien är färdigspelad. Imponerande.
Bara för att det ska svida riktigt hårt så blir det Oscar Steen som skickar ner MoDo i kvalserien med ett mål på straff i sista matchens slut
Där kan man snacka ångest och räserbajs ett par dagar innan!
MorganaLefaey: Jag citerar mig från i lördags efter Jyvrgårdsmatchen:
"Sawchuk: HV och Linköping skrämmer mig inte mer än något annat. Idag kan Dif åka upp och spela snortight då man inte behöver vinna och lyckas på så sätt neutralisera MoDo. Cluben och framförallt HV spelar inte defensivt på samma sätt vilket snarare gynnar oss. Det är värre att vi har AIK kvar..."
Potentiellt 260.
Det här är verkligen sjukt. Snacka om att kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag undrar hur Timrå-fansen mår nu. Måste vara mentalt påfrestande att ha ett sådant försprång, för att nu bara ha två poäng ner till kval.
Men gör man bra ifrån sig så är det ju kirrat och klart.
Det återstår 240 minuter stenhårt jobb av säsongen.
Hedmans tackling: (Om någon orkar bry sig efter det här)
www.youtube.com/watch?v=oRx-hR5dZZg
240 minuter kvar!