Äh. Ni skulle ha det så mycket tråkigare här på HS utan mig. Inte alla kan vara allvetande, fabelberättande ugglor! Det kanske inte är så lätt för mig? Jag kanske inte är så smart, har ni tänkt på det?
Ikväll sjöng för övrigt Martin Stenmarck nationalsången i Skellefte. Tyvärr var det inte så intressant att titta på. Såg f.ö. att Husum-Jocke (eller, Jussum-Jocke som han kallas i vissa kretsar) åker omkring där uppe och lagar is ikväll.
knaskamilla: Martin Stenmarck kunde nog inte texten så bra på nationalsången. Efter 25 sekunder avbröt han sången, sjöng JAG VILL LEVA JAG VILL DÖ I NORDEN och gick av isen. Looser.
När jag sett den där Stenmarks bulbstäv till haka så funkar det inte med det sistnämnda som beskrivning av honom. Det första funkar dock fortfarande, jag tror att hans ansikte skulle göra sig fint på någon öststatsstaty, jag.
Det tycker jag verkligen inte att han borde. Han kanske kunde öva lite mer på nationalsången, och sedan komma och träna på att framföra den i Kempis, typ hela nästa säsong?
Minns alla att TÅ för ett par veckor sedan skrev att MODO hade varit i kontakt med en NHL-meriterad back och att man även hade varit i kontakt med Kari Haakana?
Den här NHL-meriterade backen som man pratar om skall enligt obekräftade rykten vara Josef Boumedienne. Josef är född 1978 och spelar för närvarande för Portland. Samma klubb som Andreas Salomonsson spelat för sedan han blev tradad till Washingtons organisation.
Josef Boumedienne är ursprungligen från Stockholm och spelade 1996-1998 för SSK och därefter två säsonger för Tappara i Finska förstaligan.
Josef är dryga 180 cm lång och väger en sådär 85 kilo. Han är leftare och har ett hyggligt skott. För närvarande spelar han alltså i Portland Pirates och det verkar tveksamt om han kommer att få chansen i Washington. De flesta "experter" verkar anse att hans chans är att laget får många skador på backsidan. Han är för närvarande 8:e eller 9:e back.
I länktipset får ni en liten översikt över hans karriär och hur de bedömmer honom på andra sidan stora vattnet i väster.
poffa: Vad menas med det här, tror du? " However it has been reported (in more than several places) that Josef has a questionable attitude and was becoming a negative in the Baby Sens locker room. "
Precis som vi misstänkte så betydde "NHL-meriterad" inte mer än att han spelat en enda NHL-match. Frågan är hursomhelst om han är den back vi söker, jag menar Björklövens Zarley Zalapski är/var en spelare av hög klass men han hade stora inställningsproblem som ledde till att han inte ens fick spela i viktiga matcher i slutskedet av säsongen...
hallå där, han har faktiskt spelat FYRA matcher i NHL. En match för New Jersey och tre för Tampa.
Nog tror jag han kan vara vad MODO behöver på backsidan. En riktig riv och slit som inte småduttar i egen zon. Jag ser ju hellre Josef än MaJo eller Wästlund. Vi behöver en spelare av hans typ mer än vi behöver ytterligare en "smart" back.
Hoppsan, jag råkade visst ut för ett ögonblick av radblindhet, missade helt Tampa-matcherna... ...Hursomhelst så bör han ju överglänsa både Wilde och Majo, men det finns många backar som uppfyller de kriterierna ;)
poffa: >>>>Jag ser ju hellre Josef än MaJo eller Wästlund.
Du får köpa grisen i säcken och chansa och hoppas att jag är en riktig jackpot för dej. Det är ju det som är tjusningen med att gå ut och dansa, att man får med sej en gris i en säck hem till sej!
Nu ska jag äta, hejhej!