Luleå - MoDo 29/11 2005
Undrar förresten om det är när folk klistrar in stats och så från andra sidor i inlägg på HS som jag får "the page was malformed" när jag försöker läsa via WAP? För igårkväll kunde jag ibland läsa i MoDo-boken, ibland inte, och likadant med de andra gästböckerna. Störande.
Trevligt att vi vann. Skönt att vi fortfarande går att lita på vad gäller svitbrott.
scim:
Nybliven spelare i MODO FF, ja. Inte 7 år dock. Kommer ihåg att vi spelade matcher på ängen där Hållängets skola numer ligger. Flera struntade i att spela fotboll då de hittade harsyra att äta istället.
Detta var också då vi tränade i grusgropen där MODO-hallen nu ligger.
scim:
Ha, på dig själv. 1984 så visades FA-cupfinalomspelet på TV, mellan United och Brighton. Då vann United och jag, som liten sjuåring och nybliven fotbollsspelare i rödklädda MoDo FF, blev förälskad i laget i rött. Sedan dess har jag hållit på United.
Haha, den historien kan du ju dra tillräckligt många gånger tills du övertygad dig själv.
Redan efter den plockningen insåg jag att det skulle bli en match med lite mål. Modo spelade ett grymt tight försvar och tillät inte Luleå att komma in framför mål på nästan hela matchen. Längst sargerna blir som bekant inga mål.
Vårt PP-spel var verkligen uddlöst igår, märks att Nordquist är en viktig kugge i den spelformen för Luleå.
allehanda.se/fragan/?typ=sfraga&fraga=118
Ja, helt apropå...
scim:
Jag hejade på Man United innan du var född. Då var laget knappast några segermaskiner utan det var lag som Pool, Everton och Assenall som dominerade det som då hette First Division.
Men inte dig och fotboll för att du gjorde som alla andra pojkar och valde det lag som låg högst upp i tabellen utan att ens ha sett en match? MCFC är kärlek, humor och kärlek.
Blue moon.
scim:
Med tanke på att du hejar på Man City så kan den reglen bara gälla ishockey, inser jag.
93,9399999999999 är 93,94, åtminstone mer än 93.93. Jag lyssnade f.ö. på webbradio idag, för första gången i år. En positiv upplevelse.
So darling,
If our romance would break up,
I hope I never wake up,
If you are but a dream
Awww. 93,94%!
Det där låter ju som våran taktik för dagen.
Men int´fan hjälper det inte....
Måste nog fira kvällens seger med en saffranssemla imorgon.
Frisco: Ok, tack. Nu lärde jag mig nått nytt även idag.
201:18 för Östlund
MoDo-rekord: Juuso Riksman 176:55, vilket innebär att Karol behöver ett rent lakan på ytterligare 42 minuter och 13 sekunder i matchen mot Leksand. Eller 2:13 in på den tredje perioden.
För mer info finns det en hemsida som har alla nödvändiga detaljer.
Snygg banner Frisco! Men varför måste jag växla från Firefox till Explorer för att se den? I eldräven har jag fortfarande modomålvakten ur brynäsperspektiv. Nån sån där kaka som spökar, kanske?
Skall vi gissa på att krigsrubrikerna går att läsa i GP imorgon?
Grattis förresten till vinsten idag.
Verkar ha varit en riktig målfest...
Kanske har den gjort det ja :-)
Men men! Tuff match senast och jag tror på ytterligare en bra match och nu har det ju gått lite matcher sedan dess :-)