När Jens Öhman gjorde 1-6 målet för ÖSK mot Skellefteå hade ÖSK inte gjort mål på 154 minuter och 50 sekunder. Under de 154.50 hade de 0-20 i målskillnad. Man undrar om det firas i Hockeybiten i afton?
Apropå bilder: blir det några alster från de senaste månadernas hockeyspelande i nolaskogs på den där sidan med ståplats-manifest? Eller har sidan ifråga, utan mitt vetande, gått och förvandlat sig till en betalsajt?
Björn VII: Jag ska tala om det för ägarinnan så får vi se vad som händer. Det finns ju bilder från förra Malmömatchen i alla fall. Jag kan bjuda på tre bilder från Kempis och dagens match.
Våldsamt snygga tröjor för gurkorna, tråkigt att de äldre släktingarna från staden aldrig uppvisade några talanger på det området när de fick chansen i Elitserien. Lite grann som Skellefteå, faktiskt (om man tar i åtanke att jag började se på hockey i mitten av 80-talet, alltså).
Om jag ska vara snäll så måste jag ju säga att Västerås verkligen var pionjärer när det gäller drräktsponsring; det är absolut ingenting som VIK:are behöver skämmas över, se det istället som ett fint bidrag till möjligheten att bedriva elitishockey i småstäder år 2002.
Jag håller med dig om VIK:s dräkter. De där svartgulfula de hade på sig under tiden i ES var väl inga skönheter direkt och då får du säga vad du vill, Frisco.
poffa, Björn VII: Dräkten på Flygisbilden är snygg om man jämför med de som VIK hade åren efter det med lila inlägg. Den kycklinggula reservdräkten j-20 hade igår är inte snygg på nära håll. Ser betydligt bättre ut på bild än i verkligheten.
Frisco: På tal om det, ungefär. Jag gav just min tre½-årige son en ny modomössa, och nu går han omkring med den. För säkerhets skull har han sin gamla ovanpå den nya så att inte någon snor den.