{11040}: Jag kan inte komma på någon gång han visade på ett fantastiskt skott. Tycker väl att har man skottet som sitt främst vapen så borde man märka av det lite oftare.
Monno: Norén kan kvittera ut en overall på måndag och börja lära sig slipa skridskor med Wahlberg. Kanske han kan bli en duglig materialare eller vaktmästare om ett par år, för ishockey är ju verkligen inte hans grej.
Fantastisk stämning i övrigt och en match vi bara måste och borde ta hem.
{11040}: Tycker vi saknar det där sista lilla i passningsspelet. Lite för "mjukt". Därför får vi inte dom här toppen chanserna. Och framförallt PP blir lidande.
JonteD: Nu är ju MoDo det bättre laget stora delar utav perioden utan att imponera men jag är beredd att hålla med om att de gör det bra och kontrar ett par gånger. Vi nöter ner dom så jag säger 5-1 till MoDo.
Gavelo: Modo har spelat bra men satan vad Östersund gör det bra i första perioden. Kul för Jämtland att ha ett lag som lärt sig spela allsvensk hockey. Modo måste vara mycket aggressivare i försvarsspelet men det visste vi ju på förhand var vår svaghet
Werners närastolpentäck har jag funderat över sen hans första match. Han lämnar ovanligt mycket hål tycker jag det ser ut som.
Han är ju kanske ingen akrobaträddare utan det är positioneringen som är hans signum. Men närmaste stolpen ger mig emellanåt skrämselhicka. Så mycket luft, han inte är heltät.
Costanza: skulle säga att det är jämt fördelat på riktiga chanser, men en total överlägsenhet i puck-kontroll. Men vi får ut lite av överlägsenheten. Men tror de kommer få det svårt om det ser ut såhär resterande perioder.
NuMo: Jag ser en överlägsenhet i individuell skicklighet. Tyckte powerplay var direkt svagt dock med tanke på klasskillnaden i övrigt. Vill inte se att det tar 20 omgångar innan det kommer igång ytterligare en säsong.