modomille: Nån mer som är på Public och firar vinsten? Dissade Karins den här gången... Men så gött med tre poäng direkt! Jävlar vad vi i kurvan körde under sista perioden. Episkt!
modomille: När jag inser att BIK Karlskoga har en fjärdekedja med Viitala, Franzén och Ljungkrantz... Ja, då inser jag att vår uppställning inte är så imponerande trots allt...
{11040}: jag tyckte han såg väldigt loj o ointresserad ut. Men det gjorde han ju ifjol också. Men likväl så samlade han ihop en hel del poäng. Så han kanske vaknar till o visar att han inte är lastgammal o nån bra säsong till på kontot.
Trilske: Har MoDo någonsin haft ett mer gritty lag? Hela 3:e kedjan är kopiöst tung och jobbig att möta med Måns, Gästrin och Mattsson. Lägg till Swettie, Larsson, Topping samt på backsidan Sverre och Bengan och Victor P. Känns lite kantigt emellanåt men oj så jävla tung vi är att möta när man kliver på.
Costanza: Är det en sak Modo behärskar numera så är det fullsatta hemmabataljer. Slutar nästan alltid med seger. Idag gjorde vi det bra och krigade när Östersund svarade upp bra
Costanza: Väldigt skönt att se att vi lyckas äta upp en motståndare trots ett stundtals svagt spel. Ska bli väldigt intressant att se ifall vi kommer kunna göra likadant mot bättre motstånd också.
Costanza: Tror Republiken gör en bra säsong. Stor bragd att vara första laget som slår dom i en allsvensk premiär. På onsdag toppmöte mot obesegrade Nybro.
Men, någon som har bild på stora TIFO-flaggan inför matchstart? Såg fin ut, men hade risig bild inför matchstarten
Ja, känns som att vi går in och ställer skåpet i tredje. Kan gilla intentionerna framför kassen, verkar inte direkt som att vi är rädda för att ge oss in där det gör som mest ont.
Topping dominant hela matchen. Larsson/Andersson kör. Swetlikoff överraskande bra och på väg mot något. Olofsson var påslagen jämfört med hela försäsongen. Kell enligt förväntan. Skönt att Werner kommit igång. Backsidan otroligt skönt med Rundblad tillbaka. Han, Hallin & Berglund bäst. Viktor P/Jacob B lite osynliga för mig. Tycker försvarsspelet oxå är helt okej. Några felpass här och där men vi tog kampen.
Minns att det ändå tog 10–15 omgångar innan bernie presenterade sig med några sena avgöranden/kvitteringspuckar, han kan mycket väl redan finnas bland oss ;-)
Skämt åsido, håller med om Hallin. Positivt att han var lika involverad ikväll som under försäsongen, utan pp-spel.
Gavelo: Håller med där. Punktera matchen definitivt. Men det gick ju bra ändå. Vi var betydligt mer aggressiva de 10 minuterna jag såg än vi var hela förra säsongen.
Skönt att slippa vissa lirare med som man var hyfsat trött på. Nytt blad, ny säsong, nu kör vi.
Jag saknar fältherren bland backarna som kan ta in pucken. Damma in den från blå eller lägga en räkmacka från egen förlängd. Känns som att vi hade 7 backar och inge ville va första back. Hallin närmast. I övrigt trodde jag vi skulle va klasser bättre på skridskorna. Dom se lite tröga ut?