Johan Lindwall: - Om du hade varit med i ett vinter-OS. Vilken sport hade du tävlat i då?
Peter Jihde: - Hockey, helt klart. Allt som är jobbigt hatar jag. [...] - Bob är nog en annan gren som jag skulle gilla. Där får man ligga still och kan ta det lugnt.
(Avd. Det är bara att ta på sig ett par skridskor och åka in på isen och göra ett par mål, hellugnt! (?))
(Den känslan finner jag mig inte i. Däremot verkar en massa annat skojsigt pratas när jag inte är inloggad.) (Har ni roligare när jag inte lägger mig i) ? .funderar man dÅ
Måste erkänna att du gjorde mig rätt förvirrad med ditt inlägg (det som var riktat speciellt till mig förstod jag dock). Fråga: har du någonsin upplevt att det pratas om dig när du inte är inloggad på hockeysnack?
Du får nog se på matchhistoriken mellan HV och VF på ett lite längre tidsperspektiv. HV har i stort sett alltid haft svårt för VF på bortaplan, men på hemmaplan har resultaten varit mer normala. HV är ju normalt hemmastarka, och brukar vinna mot VF på hemmaplan. Dock inte tillräckligt ofta för att man ska kunna säga att VF har onormalt svårt i Jönköping.
Du får också komma ihåg att 0-5 matchen i julas var då Liv och Ahl var skadade.
Hemma brukar man inte vinna, man HAR vunnit :-) Målskillnad hemma för HV mot VF är 5-8 (5-3,0-5).
Då gör väl jag en mer utförlig analys av MODOs situation:
MODO - Brynäs: Man har tappat 5 poäng av 15 möjliga, samtliga i Gavlerinken, hemma har man övertygat och tagit två säkra segrar. Fördel MODO.
FBK - MODO: Tja, MODO har tagit 6 poäng av 9 möjliga, är ett av de få lag som slagit dem i kaffekokaren. Här är det definitivt dagsformen som kommer avgöra. Mycket svårtippat.
VF - MODO: Man har vunnit ett av sina tre möten, det hemma med 7-3. Borta har man bara möts en gång och då vann VF med liknande siffror, 8-3. Känns helt öppet dock fördel VF som i detta läge säkert kan avgöra kampen om fjärdeplatsen.
MODO - DIF: MODO har vunnit de två senaste mötena och känns som ett starkare lag än DIF, som i denna match förmodligen inte har någon chans på fjärdeplatsen.
Frölunda har på sista tiden förbättrat sitt bortaspel, på de elva senaste bortamatcherna så har man tagit 17 poäng, vilket är tredje bäst i elitserien. Däremot så verkar HV ha svårt för frölunda, endast en vinst de senaste fem mötena lagen emellan. Å andra sidan så har ju MODO inte heller övertygat mot dem...
MODO har ju dessutom en vana av att slå FBK i kaffekulan...:-)
Jag tror att det blir jämt min analy av modo kvarvarande matcher är Brynäs:Modo har haft det lätt mot brynäs Fbk:en svår match modo har slagit färjestad nere i kalstad en gång kan gör det igen Frölunda:det blir en svår match svårt att ta poäng där Dif:modo har haft det lättare för dif hemma än borta vinst tror jag. Hv71 har jag sämre koll på
Och Frölunda är ju betydligt bättre hemma än de är borta. Färjestad är lättare att tampas med på hemmaplan än i "vargkulan". Jag tror det är hugget som stucket.
Sen kan man ju diskutera om det är bättre att jaga än att jagas? Modo har ju andraplatsen nu och kan ju bara förlora den. HV kan ju bara vinna den. Sånt kan också spela in.
3 av 4 motståndare är samma för båda lagen. Modo leder med 1 poäng och 14 mål. HV måste med största sannolikhet spela 2 poäng bättre än Modo på 4 matcher. Räcker försprånget? Äts det in? Drygas det ut? Tight är det i alla fall.
Jag har nu läst igenom hela dagens skörd av trådar och inlägg. Det har faktiskt varit en skojsam stund och jag är lite förvånad att ni lyckats föra ett så intressant och mångfacetterat samtal utan att jag har varit med för att styra upp det. Känner mig faktiakst (faktiskt, igen) lite avundsjuk att jag inte fick vara med och att ni passar på att prata bakom ryggen på mig om sådant jag inte har med att göra. Hockeyrelativiteten i inläggen håller en god medelsnittspoäng, även om vissa inlägg blir relaterade till håckey endast genom ett HHöger-instick. Det enda inlägget som kommer att sorteras bort är ett inlägg skrivet inom parentes, (vilket är tillåtet) där ingen hockeyrelativitet kunde skönjas och som inte verkade ha någon annan innebörd än att klanka ned på figur och person. (läs knas) (Det kommer dock inte att tas bort innan vederbörande läst det.)
Knas: Det föredras hos vissa, att skriva historiska inlägg om kvinnans komplexa orgasmsystem i ett forum, i stället för aktuella inlägg i en gästbok. Forumet har varit nere har jag hört pipas. (På tal om tinitus)
Ja det var allt för den här gången och jag hälsar er välommen att fortsätta precis som om ni inte läst det här meddelandet.
Så fort de kom på det talade de om det. Vårt Svenska Hockeyförbund med Fagerberg (eller vad han heter:-) i spetsen tänker väl bara på pengar och hemma VM i Kaffekoppen, Kålleseum och Möbellagret för de hade ingen koll på det eller man kan väl säga att de inte har koll på nåt annat heller.
.. Jag tror nog att DIF mycket väl visste att de hade för många ICKE EU spelare med i truppen. Det är ingen som säger oouuppss, en dag utan, de visste om det.
Åhh, inte ta till våldshandlingar nu. Du skall se att det löser sig till "H höger och en massa andra åker till södra Sverige och skämmer ut sig på avenyn".
Jag ska fixa så att någon jag känner i Sundsvall kommer och slår dig i huvudet. Hårt. Eller ngt sådant. Då kanske det blir bra lagom till H Höger with friends goes south.
Inte storhetsvansinne. Inte sovit för lite (jag har inte sovit alls), definitivt INTE pluggat för mycket, men det kan vara Eurosport och alla snabba rodellopp som gjort mig lite fartblind.
I staden där jag bor för närvarande finns ett curlinggymnasium. Det ni!