Tidningen Ångermanlånd bjöd på en hoppfull artikel i dag. Planerna på en ny arena vid hamnen verkar kunna bli realistisk till 2005. Det är viktigt med en stor och fin arena när NHL-spelarna kommer tillbaks som dom lovat, säger man.
Det låter riktigt bra, en stor arena där man inte behöver trängas ihjäl, fylld med NHL spelare.
Apråpå slovaker, Hlinka, någon som vet om hans kontrakt löper ut efter denna säsong? Han har blivit en av mina favoriter denna säsong (Årets trupp består iofs nästan bara av favoriter) och jag ser mycket gärna att han stannar kvar!
Rent sportsligt har jag svårt att se varför Wahlberg skulle röra på sig. Speciellt tror jag inte att han vill byta ner sig ifall det skulle bli SM-guld. Med tanke på att han fortfarande kan tänka sig en flytt till Tyskland så kan hemlängtan inte vara akut. Dessutom, om det vore akut så skulle han nog få flytta redan nu, precis som Bemström. Jag tror han sonderar terrängen lite för att ha en bra förhandlingsposition. Annars får vi väl önska honom lycka till i pensionrsföreningen. Medelåldern sjunker drastiskt om han går dit.
Läste på brynäs gästbok att någon påstod att Whalberg skulle gå till brynäs i utbyte mot D wågström.Kan inte stämma jag hoppas att Bengt Hedin och co har bättre omdöme.Om man kulle byta rättvist så skulle jag kunna tänka mig Whalberg mot Ove Molin det skulle vara mer rättvist
Näää, nu skall jag snart, om en timme, ägna mig åt direktsänd NHL-ishockey. Dessförinnan skall jag se till att tvätta det sista så jag säger godmorgon med risk för att jag dyker upp i periodpauserna. Men då är jag väl ensam som valigt.
Jag börjar tappa känslan för hockeysnack, skriver fel, behandlar fel ämnen, skriver i fel trådar, i fel gästbok, ja listan är oändlig. Kamilla! Hjälp mig!
Djoss kan inte bli långsammare. Hans byten (1 minut ungefär) tar honom från bänken till båsdörren. Sen måste han byta. Om ni tittar riktigt noga i morgon kommer ni att se en spelare röra sig långsamt mellan bänken och båsdörren. Det är för övrigt samma spelare som sitter kvar på bänken under pauserna.
Jaha, han har lagt skridskorna på hyllan tydligen. Hade f ö en kompis i Gävle i början på 70-talet som kom från Nyland och som så när tog en plats i Gästriklands TV-pucklag. (lite värdelöst vetande, jag vet..) Tack för infot i alla fall och godnatt. Vi hörs i morgon efter matchen för eftersnack och analyser. Ha det!
Tittar på din statistik från 3-10matchen. Inga dåliga grabbar ni hade det året precis. Vad gör f ö en sån kille som Ecke Holmberg numera?? Var väl i Brynäs och SSK innan han återvände till MoDo har jag för mig. Vill minnas att han var en stor talang. Annars tror jag nog att de flesta stannade sista perioden ut trots slakten. Fin hockey uppskattas alltid i Gävletrakten......:-\
Huge: De la lugnt. Här är upprepningar tillåtna. Lite småtrakasserier tål nog de flesta också. Det var i alla fall kul när du började snacka om matcher och guld från förra århundradet tycker jag=)
Sorry, kunde inte hålla mig när det började snackas om slakt. Lovar att inte upprepa mig igen, fast vad hjälper det, nu verkar det som om någon annan har tagit upp tråden.... ;-)
Att tippa Modo - Brynäs är inte svårt, 0 - 2 efter första, 1 - 3 efter andra 0ch 2 - 4 som slutresultat. Matchens lirare blir givetvis Per Djoos efter 3 assist och 5 iceingar. Detta tips kommer med 99,8% säkerhet att slå in (men Belarus slog 3-kronor i OS så man ska väl inte vara helt säker)....................Dessutom har Mattias Pettersson enligt rykten i Gävle tränat Salohopp med misslyckad plock på träningen så blir det inte Aspen i mål så ligger mitt tips risigt till.........
Nu skall du vara snäll mot Sandlin. Det behövdes en brynäsare till att bärga guldet 1979. Kommer mkt väl ihåg slakten i Gavlerinken. Finalserien 99 skulle ju också bli en slakt men slaktoffret ville annat......
Ja, det är alltid lätt att dra upp sådant som hände för en evighet sedan. Här kommer ett sådant ögonblick.
Brynäs - MODO i Gavlerinken. BIF ledde med 2-1 efter första perioden. TV var där och direktsände. MODO med Foppa i laget bestämde sig för att vinna. 7 mål på 5.29. Sandlin hann inte ens ta time-out. TV bytte match vid ställningen 8-2. De ville inte visa slakter på TV. Matchen slutade 10-3.
Inte visste jag att Molin skulle campa bakom i offensivt sarghörn i morgon. Faan också. Då blir det en massa offside istället för icing. Bäst jag ändrar mitt tips.
Huge: I så fall får Djoos slå luftpastejer till Molin. För Molin har inte haft klubban i isen en enda gång i Kempehallen på flera säsonger. Däremot har den lilla stickan använts till att slasha motståndrana vid ett x antal tillfällen. Poffa, ska det vara en :-) eller en :-( här nu?
Att döma av skrivandet om Djoos här på sidan så verkar det som om vår puckelegant redan börjat sätta sig i respekt. Håll i hattarna i morgon för nu kommer Molin att få sina mackor på bladet igen ;-))
Hudiksvalls Tidning (HT) är precis lika dålig.