Och MODO har ALDRIG varit skadedrabbat? Förrförra året var det fyra ordinarie backar som var med, fyra skadade. Vi hade samtidigt tre forwards borta.
Denna säsong har Tommy Pettersson, Anders Söderberg, Lars Jansson, Richard Lintner, Pierre Hedin, Per Hållberg, Magnus Wernblom och Tobias Lundström varit långtidsskadade eller borta.
Vi har två danskar och två tjecker, ni har två finnar, Harder och Bisset. Ganska lika eller hur?
Vad det gäller juniorerna så har vi Peter Öberg, Jocke Lindström och Hedlund med i A-laget. Dessutom Wennerberg och Warg som inte är direkt lastgamla. Två av de mest rutinerade backarna är födda -78 osv. Om MODO har ett mindre bra år vad det gäller återväxten så måste vi också göra vissa värvningar utifrån.
det som är tråkit i scandinavium är att dom använder trumman från nedsläpp till slutsignalen.. och även om det är fullsatt så är publiken ganska svårflörtad... men så tråkig publiken är i Gavlerinken går det inte att bli...
poffa: Och vad tror du att MoDo hade gjort om dom som vi haft 8 spelare skadade precis hela hösten och vintern... Harder tillför laget en heldel. Ni har bra junisar det har inte vi. Ni har haft ett antal fler utlänningar än vi dom sista åren... Tyck vad du vill om Djoos men Brynäs spel höjdes ett antal nivåer när han nu är tillbaks. Det kanske du blir varse i kvarten... Osså tar vi hem Wahlberg nu när han äntligen producerar :o)
Klackmatchen? Ja, inte vet jag. Det var andra gången jag var i Scandinavium och första gången som jag stod med klacken där. Svårt att bedömma hur bra det hörs. Vi säger oavgjort.
Importerar tjecker och danskar? Lysande. Kasta inte sten i glashus är du snäll. Jag säger bara Harder och en hel hög med finnar.
Det är inte en incident som det hänger på. Det jag pratar om är bara en händelse av många som har fått mig att (inte hata) tycka att Djoos är slut som spelare. Jag vill definitivt INTE ha honom i MODO.
poffa: Men herregud, har ni inget annat att klaga på än en incident i en plojturnering? Djoosen dominerar vare sig ni vill eller inte. Visst han slår bort 1 eller 2 passninger per match men han sätter ett 15 tal varje match... Själv så importerar ni ju bara tjecker och danskar istället för att satsa på era erkänt duktiga junisar...
scim.. inte ett dugg drack La kammilla..tror inte ens att hon tog en cola men Frisco drack för henne.. men det var ett gäng lite trötta "hjältar" som satt på Stars and bars igår....
Som den förste att komma hem av "profilerna" på denna gästbok så känner jag mig tvingad att träda in i handlingarna.
Helgen har varit bra (hade MODO vunnit mot FBK så hade det varit mycket bra). Fin arena har det lila, kaffekokande folket förresten. Matchen i Scandinavium var sämre men ändå bättre i och med att MODO vann.
Ser att det varit en livlig aktivitet här i GB:n sedan vi for. Därför skall jag nu förklara en del saker:
---Djoos
Vi har inte haft personangrepp, jag anser bara att Djoos är förlegad och borde sluta spela hockey. Det där om SHG och Djoos är följande:
"Sverige mot Finland, sista matchen, vinnaren av matchen vinner också SHG. Finland leder med två mål i slutet av matchen. En finne åker på 5 minuters utvisning och Sverige reducerar. Jippie. Sista bytet för matchen, 20 sekunder kvar. Tekning i offensiv zon. Sverige vinner den. Pcuken spelas runt, 5 sekunder kva och Djoos får pucken i perfekt skottläge från blå och vad gör karln? Lägger över den på backhand och flippar den en meter utanför med knapp styrfart. RIDÅ, Djoos!
Lumber Jack... jag kan berätta att jag träffade alla igår innan match.. alla mådde bra och dom drack och åt mycket..;0) trodde inte att det fanns trevliga Modo fans men det fanns det..
Hörsägen säger att Allas Våran Alavaara försöker locka ner MP till VF. Ick jag som fick för mig att MP hade kontrakt. Och jag vet inte hur jag skulle klara av att se hjälten som aldrig ger upp i något annat lag.
hej!! Kom just hem från ett störtskönt sportlov...... Snacka om att d va nära vinst igår asså........hoppas vi vinner mot Frölunda nu da!! Kyssar på alla modoiter!! //Ziki
Det ante mig att det låg en gravad hund någonstans.... Rådbjers teori om apelsinjuice och vodka (se tidigare inlägg) stämde liksom inte med tanke på din ledtråd, även om teorin var intressant och ganska rolig iofs. Djoos gjorde ju en underbar uppsnurrning av hela motståndar-försvaret i en SHG-match om jag inte missminner mig och avslutade med att missa sista dragningen (eller gjorde han mål?) Efter den prestationen förstår jag att han inte blev så populär, åtminstone inte i motståndarlägret. Inväntar med spänning forskningsresultatet.....
Godmorgon själv. Själv känner jag mig uppfriskad så jag säger godnatt. En batalj har fått mitt blod att fyta lite snabbare i ådrorna. Jag skyller allt på Norrbotten som vanligt. Hur många timmar är det till du måste kliva upp?
Snart beger vi oss söderöver. Till er som blir kvar här uppe (eller längre upp, t.ex. i Umeå): ha en trevlig helg! Snacka inte en massa skit här nu... ;)
1.) Tänk lite till 2.) Hav förtröstan, poffa kommer hem igen på måndagkväll 3.) När jag tänker efter så kanske det inte är poffa som är så rolig när han ska berätta om Djoos-incidenten, det kanske är någon annan av mina vänner... Jag ska forska i saken. 4 (bonus).) En till ledtråd: Sweden hockey games.
NU vet jag i alla fall. Jag som verkligen TRODDE att jag hörde till gästbokens profiler. Nåväl...det förklarar varför ett gäng av mina inlägg har blivit raderade...
(Ser med glädje fram emot den dag jag kommer att förstå teorin.)
I text tvs ES-tabell har man lagt en länk på Timrås insläppta mål. (146 st) Det är för att länken leder till en sida med en god förklaring till det? Kolla själv får ni se förklaringen.
Nu menade jag profil här i gästboken med högre tröskel i verandan och allt vad det innebär. Diskussionen om konskventvinkelteorin finns iaf i Trådtoppen och heter NuMountain glömde rubriken eller nått dylikt om du vill göra ett försök.
det var så många år sen jag var upp i delfinen
så jag kommer fan inte ihåg..men säger du det
så kan det nog stämma...