Och Frölunda ska ju givetvis ställa Norrena i sitt mål! Nu blir det till att fixa så man tar sig till Kempis på Lördag, ingen som ska söderut via Umeå?
Medhåll, skarpt läge nu och de svagheter Hirsch har kommer faktiskt till störst uttryck just i dessa matcher. Dock har jag fortfarande Hirsch som favorit i eventuella matchserier mot DIF och Timrå.
Slutligen så skulle jag dock inte bli förvånad om vem som helst av dessa målvakter får ett riktigt sammanbrott i någon av matcherna i Scandinavium och att en sådan sak inte borde vara tillräckligt för att byta ut honom till nästa match. Vem det nu än må vara.
Sahlander: Ställa Hirsch i scandinavium skulle i det här läget inte vara speciellt smart. Riksman var ruskigt lugn och stabil senast, och rädda 3 poäng mot ett starkt forcerande Frölunda. Hirsch däremot var fruktansvärt darrig i första matchen mot Frölunda och släppte ett par onödiga puckar.
Jag tror att Pirro redan bestämt sig för Riksman...
scim: Då ifjol var Frölunda relativt chanslösa i Kempis förrutom i avgörande matchen.. Lundkvist kunde nog inte lastas för ett enda mål... Blir tufft, men jag tror helt klart det finns chans att vi tar dem.
Wewillwintoday: "Hirsch var fruktansvärt darrig i första matchen mot frölunda" Den matchen gick den 8/10 och har inte så stor relevans i detta nu. Varför jag propagerade för Hirsch var hans grymma match i Timrå senast.
Hoppas på att få se en segermatch i år iaf...
Skriv på...