Ville bara förklara för dig varför hon reagerade som hon gjorde. Gör som jag, ha en länk i din presentation till hur dina smileys ska tolkas, så får de som vill följa den :)
Meh, jag har inte sagt något om smileys! För övrigt fattar jag att du alltid är ironisk, så du behöver aldrig använda några.
Däremot minns jag att för några år sedan blev vi tillsagda att inte posta samma länk mer än en gång, ifall den inte var relevant att posta igen. Man kan väl ändå inte påstå att det är relevant att posta samma länk tio inlägg i rad?
Men det är klart. Det händer ju iaf något i gästboken...
knaskamilla: Usch, vilka jobbiga funderingar du har. Jag tror jag gör som mina elever, ägnar 95% av lektionen åt introspektiv kontemplation eller prat med klasskompisen bredvid.
Vid det här laget tycker jag de oskrivna reglerna är tillräckligt tydligt nedskrivna. Åtminstone en specifik oskriven regel som knasamilla här tydligt skrivit ner.
Nillah, Deniise: Som sagt, kul att ni joinat och ännu roligare att ni har en seriös supportersida för folk i Uppsalaområdet. Ni behöver dock inte länka tio ggr om :) Nu gjordes det iof delvis för att driva lite om det hela så ingen skada skedd. Men tänk på de mäktiga modoratorerna.
Efter att ha blivit jävligt nöjd över min senaste ordvits drar jag mig nu tillbaka. Eller ja, sanningen är att jag ska flyttstäda och det suger.
knaskamilla: När vi ändå är inne på ordvitsar så märks det att Albin 4år har samma humor som sin far.
En dag när mina syskon och föräldrar var här och hälsade på så frågade en av mina bröder Albin om han var sur, för han hade gott satt sig och titta i en bok...Varpå Albin svarade, " Nej jag är läsen".
Deniise: Helt klart skall man framföra sina tankar och tycker det är roligt att det dyker upp nya supporterskaror och forumister. Man behöver bara överleva de första tillrättavisningarna så lär man sig hur bra det är här om man vill snacka hockey eller annat. Sen att det kanske blir lite överdrivna tillrättavisningar är nog mest för att det ibland dyker upp sådana som mer skulle passa i ett forum för mellanstadiefolk.
Nillah: Syftar på folk som kanske inte riktigt lärt sig någon form av diskussionsteknik och som mest är inne på forumet för att skriva saker som MODO ÄR BÄST!!! osv.
Visst skall man hylla sitt lag, men det är oftast trevligare om man skriver någon form av förklaring till varför man tycker som man tycker och inte heller bara springer in på övriga lags forum för att fåna sig. Självklart så förekommer det lite psykningar och så mellan lagen men trollen brukar ofta trilla av pinn ganska fort.
Nu antydde jag väl inte på att du/ni bör klassas som sådana utan att de sedvanliga tillrättavisningarna brukar dyka upp så fort någon ny kommer och när man överlevt dem så brukar det va ganska lungt. Ja om man inte är ett troll vill säga.
Nillah: Är det inte lika bra att vänta med marknadsföringen tills den ÄR uppe? Jag tror att det är får som antecknar det hela i sin kalender för att sedan kolla var 4:e timme huruvida den kommit upp eller inte...
Deniise: Så du menar att det är mer drag i Uppsala än i Gävle. Vänta bara tills webbplatsen MoDoGeflarna026.com publiceras: Vi kommer att klä Gävlebocken en gigantisk MoDo-tröja, DiLeva och Lassgård sjunger MoDo-låtar och Ove Molin presenteras som nyförvärv ;-)
Deniise: Du kan vara lugn. Hela mitt inlägg var ironiskt och skojade lite. Jag tycker att det är jättekul att ni "MoDofierar" Uppsala. Här i Gävle är man rätt ensam som Modo-it, även om Bisterfinnen har hållit MoDofanan högt under några år. Lycka till med nya webbsidan....