1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505696 inlägg · 4102 ämnen

Modo - AIK 11/11

1775562 · » Till forumet

Sv: Modo - AIK 11/11
hockey_21: Blev nyfiken och kollade regelboken:

www.swehockey.se/globalassets/svenska-ishockeyforbundet-hockeydomare/dokument/pdf/regelbok14-18.pdf

Regel 177:

"Straffslaget anses avslutat när: ... Straffläggaren misslyckas med att hela tiden föra pucken framåt"

Men jag är ingen domare, så jag vet inte hur det ska bedömmas rent praktiskt.
Kommentera

modomille: va? centrar Karlqvist? trodde han lirade med Ritchie??
Kommentera

Smurfen: Varken första eller sista gången det sker. ;-)
HS stora nackdel som forum att det inte är helt uppenbart, framförallt på mobilen, vilken diskussion man skriver i. :-)
Just att man måste svara jämt.
Kommentera

Smurfen: Ursäkta att jag la det i fel tråd ,självklart skulle detta ha legat i tråden Silly Season istället när det gäller om Wahl !😳
Kommentera

leo: Vi är i ett stort behov av en center nu,Karlkvist drar hela lasset men det gör han ju förbannat bra också.
Kommentera

Smurfen: sa också detta: "Att Wahl inte diskuterats, bl a för att han är ytter. Att Modo ryckte i Anders Eriksson, men AIK hann före."

Visar väl att man har intresse av att plocka in en center iaf
Kommentera

Tarasov: Pelle Hägglund ÖA nyss på Twitter : Mitch Wahl till Modo? Glöm det. Har just pratat med Andreas Johansson. #modose
Kommentera

J F K:
Nästan lika historiskt som kvällstidningarnas "publikkris" i SHL i sept.... Nu har de iaf kommit på att de är relevant att jämföra med motsvarande period förra året:)
Kommentera

greykarn: historiskt brukar publiksiffrorna öka längre in på säsongen också. Bland annat hemvändandardagarna kring jul, men även generellt då man i inledningen av säsongen tycker att det är för fint ute, jagar älg osv.
Sedan har vi våra troligen två bästa derbyn kvar också. Jag tror att vi absolut kan nå 4000+ om vi fortsätter förbättra oss och vinner matcher.
Kommentera

Sven Tuta: publiksnittet (3.800+) måste vara enligt förväntningarna/budget. Vi toppar HA, cirka 1000 ner från förra säsongen i SHL. Endast Leksand och Malmö som legat högre i HA historiskt? (Marginellt? Leksand hade snitt på 4.200 i HA förra?)
Kommentera

Tarasov: Han låter vettig sympatisk. Misstänker att Modos grundkostnadsnivå är för hög utifrån en önskvärd intäktsbudget på publiksiffrorna därav ingen publicerad siffra. Därför trevar man sig fram med try out för att förbättra produkten med hävstång på publiksiffrorna. Res är nog körd för året (läs tid komm till kommunen) så det handlar om att minimera "smärtan". Min gissning ;)
Kommentera

Signature:
Här intervjun där man kommenterar hur man jobbar med publiksnittet. I min värld låter det vettigt, kan förklara try-out kontrakten.
Kommentera

Sven Tuta: I min värld så bör man ändå lägga en budget på intäkt och kostnadssidan även fast det är svårt att förutse framtiden med nya förutsättningar. Sedan bör man kontinuerligt följa utvecklingen (förslagsvis per månadsbokslut) för att identifiera och analysera avvikelserna. Från det kan man sedan fatta nya beslut om det behövs. Det är åtminstone så här jag arbetar i min profession!
Kommentera

WarEvryPractice: Man får dra pucken bakåt i straffar i ishockey
Kommentera

Hälge: Tack, det är inte dåligt. Vi snittar väl c:a 1000 under fjolårssäsongen. Som du säger så blir snittet blir bättre och bättre med framgångarna. Nu när vi t.o.m. kan vinna hemmamatcherna.

Något nytt angående Wilch (eller vad han nu hette )?
Kommentera

Sven Tuta: Snittet är 3842 hittills och det måste väl anses som bra. Det finns väl anledning att tro att den kan bättras på ytterligare om ni börjar klättra i tabellen.
Kommentera

dempa: Eventuellt drog Molin pucken bakåt också, jag var iallafall lite lur på det.

Inte när han gör själva dragningen utan några meter innan, då han sänker tempot i åkningen.

Hursomhelst,dessa två grejer hade ingen påverkan på deras målvakt. En fantastisk straff!

Kollade Allsvenskan Play i morse men jag hittade den inte.
Kommentera

dempa: Andra lagets spelare skall stå på andra sidan röd, detta kan bli omspel 😉
Kommentera

Tarasov: Rörligt? Precis som budgeten då, för den verkar varar både rörlig och rörig.
Kommentera

Sven Tuta: Fan vilken tät å fin musche herr Molin har, credd på den!
Kommentera

dempa: Kan inte svara på det. Men har inte sett det förut
Kommentera

Sven Tuta: hör det till vanligheterna att den vilande målvakten får stå längs med förlängd mållinje precis som Hanses gör här på Molins straff?
Kommentera

Gusse: Jösses, kanske lapp på luckan!?
Kommentera

Sven Tuta:
Man har sagt att det är rörligt, då det är svårt att veta hur många som kommer på de olika matcherna
Kommentera

Sven Tuta: Över 5000 sålda redan mot löven verkar det som. Kommer nog att vara många lövenfans på plats. Inte mig emot då det ger fina pengar till Modo.
Kommentera

Monno: Över 4000 på matchen, vilket är mkt bra. Vad är snittet hitills och vad har man budgeterat för?
Kommentera

WarEvryPractice: Alba ej att förglömma
Kommentera

Sven Tuta: Ericsson borta två veckor. Ådrog sig skada på överkroppen under träningen.

Sjukt.
Kommentera

Tarasov: Visst, Hanses är poäng värd. Tänk om träskallarna hade värvat in en riktig målis förra säsongen, då hade vi haft ett SHL lag nu. Jag bitter, vart har du fått det ifrån?
Kommentera

Sven Tuta:
Jo efter Timråbuteljen har det blivit lite bättre. Men det är mest Hanses som gjort skillnad. Tycker varken Paris, Axel el Hedman är något vidare i backlinjen
Kommentera

Monno: Härnäst möter vi de två bottenlagen. Emellan dem är det stor-derby mot Löven hemma. Viktiga poäng mao.

Berglund var riktigt bra idag. Rundqvist , Stenqvist och Sellgren bra också. Synd att Alba inte gjorde mål på sin inbrytning.

Men vår bästa spelare är ju Karlqvist. Giftig.
Kommentera

Tarasov: Summa sumarium, visst har blodtrycket sjunkit de senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 11/11 Kommentera

Tarasov: Ja. GWG
Kommentera

Monno:
Kommer Karlqvists straff räknas som mål i poängligan?
Kommentera

Monno: Vi har ju Wernblom som är rätt duktig på straffar också. Iaf på juniornivå.

3 raka segrar. Det var länge sen.
Kommentera

hk: Ja vi är inte bortskämda med straffläggare genom åren. Förutom Madsen stackarn som fick lägga alla.
Värst var väl året med Starkbaum som inte tog en enda straff...

Karlkvist har en rätt ok säsong.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ok. Molins straff var sjukt snygg....
Kommentera

Webmaster: Härlig vinst med klassiska storspelare i klacken.
Kommentera

MODO Hockey - AIK 4-3
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hurru! Skärpning!
Kommentera

Monno: Vilka straffar!
Kommentera

Gavelo: Molin Wow! Oveklass.
Kommentera

Monno: Utspelade i övertiden och helt uddlöst pp i densamma, märks att laget lider av de mentala.
Straffar nu.

För övrigt borde man skrota 3-3 i övertid, det är allt annat än hockey
Kommentera

Ben Perrault: Straffar nu.
Kommentera

Gavelo: Jag satt bara å hoppades att Jakobsson skulle få pucken.
Kom igen å tryck in en i PP nu!
Kommentera

Monno: Aik's period.
Håller nog AIK som favorit att avgöra om man ser till sista 20
Kommentera

Monno: poäng 🤗🤗
Kommentera

Harry Luras: Ojojoj vad skitnödigt det var på slutet...
Tack Hanses!
Kommentera

Monno: säg till om det blir straffar, då får jag springa till datorn
Kommentera

1775562 · »