Smurfen: Varken första eller sista gången det sker. ;-) HS stora nackdel som forum att det inte är helt uppenbart, framförallt på mobilen, vilken diskussion man skriver i. :-) Just att man måste svara jämt.
{5647}: Nästan lika historiskt som kvällstidningarnas "publikkris" i SHL i sept.... Nu har de iaf kommit på att de är relevant att jämföra med motsvarande period förra året:)
greykarn: historiskt brukar publiksiffrorna öka längre in på säsongen också. Bland annat hemvändandardagarna kring jul, men även generellt då man i inledningen av säsongen tycker att det är för fint ute, jagar älg osv. Sedan har vi våra troligen två bästa derbyn kvar också. Jag tror att vi absolut kan nå 4000+ om vi fortsätter förbättra oss och vinner matcher.
Sven Tuta: publiksnittet (3.800+) måste vara enligt förväntningarna/budget. Vi toppar HA, cirka 1000 ner från förra säsongen i SHL. Endast Leksand och Malmö som legat högre i HA historiskt? (Marginellt? Leksand hade snitt på 4.200 i HA förra?)
Tarasov: Han låter vettig sympatisk. Misstänker att Modos grundkostnadsnivå är för hög utifrån en önskvärd intäktsbudget på publiksiffrorna därav ingen publicerad siffra. Därför trevar man sig fram med try out för att förbättra produkten med hävstång på publiksiffrorna. Res är nog körd för året (läs tid komm till kommunen) så det handlar om att minimera "smärtan". Min gissning ;)
Sven Tuta: I min värld så bör man ändå lägga en budget på intäkt och kostnadssidan även fast det är svårt att förutse framtiden med nya förutsättningar. Sedan bör man kontinuerligt följa utvecklingen (förslagsvis per månadsbokslut) för att identifiera och analysera avvikelserna. Från det kan man sedan fatta nya beslut om det behövs. Det är åtminstone så här jag arbetar i min profession!
Hälge: Tack, det är inte dåligt. Vi snittar väl c:a 1000 under fjolårssäsongen. Som du säger så blir snittet blir bättre och bättre med framgångarna. Nu när vi t.o.m. kan vinna hemmamatcherna.
Något nytt angående Wilch (eller vad han nu hette )?
Sven Tuta: Snittet är 3842 hittills och det måste väl anses som bra. Det finns väl anledning att tro att den kan bättras på ytterligare om ni börjar klättra i tabellen.
Sven Tuta: Över 5000 sålda redan mot löven verkar det som. Kommer nog att vara många lövenfans på plats. Inte mig emot då det ger fina pengar till Modo.
Tarasov: Visst, Hanses är poäng värd. Tänk om träskallarna hade värvat in en riktig målis förra säsongen, då hade vi haft ett SHL lag nu. Jag bitter, vart har du fått det ifrån?
Sven Tuta: Jo efter Timråbuteljen har det blivit lite bättre. Men det är mest Hanses som gjort skillnad. Tycker varken Paris, Axel el Hedman är något vidare i backlinjen
{7639}: Ja vi är inte bortskämda med straffläggare genom åren. Förutom Madsen stackarn som fick lägga alla. Värst var väl året med Starkbaum som inte tog en enda straff...
www.swehockey.se/globalassets/svenska-ishockeyforbundet-hockeydomare/dokument/pdf/regelbok14-18.pdf
Regel 177:
"Straffslaget anses avslutat när: ... Straffläggaren misslyckas med att hela tiden föra pucken framåt"
Men jag är ingen domare, så jag vet inte hur det ska bedömmas rent praktiskt.