Monno: Väggen Wallin är våran kung. Försvarspelet är bra, men sen? Detta är nog Säckens taktik, gör mål på de chanser som dycker upp och täpp till bakåt...
Eller: Håller med. Wallin fick onödigt mkt skit. Backen är delvis ansvarig också. Dålig kommunikation som sagt. Sen kan man ändå ifrågasätta om han verkligen behövt sätta pucken i spel där. Känns inte som det fanns någon riktigt anledning och gott om tid var det brist på också. Nåväl, jag tycker Wallin var riktigt riktigt bra idag. Han har verkligen en sin sjukt bra rebound control, de flesta puckar suger han åt sig helt utan retur och det är sällan de returer han släpper hamnar helt galet.
NuMo: Var lite oroligt efter missen men verkar vara stabilt psyke på honom. Men ändå otroligt vad många målchanser AIK brännde, kändes inte som en 5 - 1 match direkt.
NuMo: Mm, fanns flera situationer i tredje perioden. Ibland kanske det var dåliga avslut av AIK, men på repriser såg jag att det var styrningar bland annat som han nöp osv... Det är avgörande då det var flera gnagare på retur.
Marklund beskrevs ju lite som en Wernblomstyp och han har börjat leverera framför mål framförallt. Inte för att han kommer att kunna göra som Wernblom gjorde, nämligen skjuta in både motståndarspelare och puck ifall det behövdes, men han börjar göra skäl för sitt rykte.
NuMo: skiter man i att titta på ribban o tittar på armens vinkel så såg det ut som att han skulle hälsa på en mindre omtyckt tysk herre. Så solklart bortdömt.
Men Modo är inte alls med nu. Kämpa o gör inte allt så omständigt
Streamen frös precis vid Modos PP och sen spolades den fram till realtid. Då stod det 3-1 och Modo hade precis missat en straff, blev helt chockad :P Gött att detta mål dömdes bort. Modo gör ju det dom gör varje match i sista perioden för fan. Inte ens en fotbollsmatch är avgjord med en tvåmålsledning med denna tid kvar.
Gavelo: Hittade en streamsida som ville att jag skulle installera nåt program för att kunna se matchen. Tänkte att det inte skulle funka alls, varit med om det förut. Laddar ner ett program, som bara vill att man betalar för skiten, och matchen går inte se överhuvudtaget. Nu efter att ha laddat ned programmet så startade VLC Media Player på datorn och matchen visades i klockren bild! Problemet är att bilden fryser då och då...
Första som hände när jag fick igång streamen var att AIK fick ett friläge och sen har Modo slarvat som fan, ger bort mycket puck precis utanför egen blå. Så det har mest varit jobbigt för hjärtat att jag kan se matchen :)
Gavelo: Ett mål upp inför tredje, är det nu korthuset rasar ånyo? AIK är det klart spelförande laget, vi hänger inte med, men försvara oss bra VAKNA NU INFÖR SISTA!
Gavelo: Kommunikationsmiss kan man säga. Samtidigt förstår jag inte varför han skulle ha igång spelet där Wallin. Nåväl shot happends. Tråkiga är att jag tycker vi hade initiativet vilket vi tappat lite nu.
Gavelo: Det som saknas är väl att domaren hittar en riktigt skum utvisning. Typ utvisar en spelare för att nån nyser i båset, har ju sett så mycket konstiga domarbeslut så varför inte.
Försvarspelet är bra, men sen?
Detta är nog Säckens taktik, gör mål på de chanser som dycker upp och täpp till bakåt...