Åker en spelare ut för matchstraff så ska inte spelaren som blir utsatt för tacklingen komma ut och spela efter någon minut. Nästan så han ska vara borta matchen ut.
Biljaletdinov: bra fråga. Huvuddomaren har tagit noll minuter på dem och nio (eller 29) på oss. Den där hakningen var väl omöjlig att missa egentligen.
Webmaster: Någon som noterade något Modoskott mot mål under andra perioden? Vi kan inte skjutit ett enda mot mål Smotherman , spelar han ikväll, någon som sett, eller hört
Tarasov: Håller inte med. Oskar spänner upp för att möta Blomstrand men Blomstrand kommer med sån fart att han inte har en suck att stå emot. Hur ska Oskar tackla honom som då han kommer rakt från sidan? Ta sidoskär? Oskar är beredd att trycka emot en tackling det ger jag dig. Inget osjyst på så vis. Men farten (och =kraften) Blomstrand har gör det ju fysiskt omöjligt att stå emot.
Och fy fan va Jannes tackling inte är ok... riktigt ful. Så tydligt medvetet mot huvudet.
Robin Ztorken L: Efter Almtuna PP stod det 7-3 i skott i andra. Och vi drog väl någon på mål efter det också?
Tycker vi har så jävla svårt att få tag i pucken i egen zon. Almtuna har tryck 30-40sek. Vi vinner till slut pucken, gör ett anfall. Kanske får ett farligt läge, kanske skjuter utanför. Sen tappar vi pucken och Almtuna får ha press i 40sek igen. Fattar inte hur vi kan vara så dåliga på det.
{5647}: Skall Blomstrand slut åka mot pucken? Lyrenäs viker in framför honom, tar tydligt sats mot Blomstrand för att trycka till honom. Blomstrand var inte puckförare heller.
Har precis sett denna om och om igen frame för frame. Det är som du säger Oscar spänner bara upp sig för att ta emot och bromsa in farten. Den enda som gör en tacklingsrörelse är Blomstrand och denna kommer med hög fart snett bakifrån. Tycker det är onödigt att gå med sådan kraft så nära sargen snett bakifrån, omöjligt att stå emot.
Det är inte alls som ivandrago påstår att Oscar försöker tackla men inte orkar och Blomstrand bara spänner emot.
Stor-jannes är ju riktigt ful och stenhård, men hade den träffat så skulle ju blomstrand varit död nu, fattar inte hur dom vågar chansa med honom när han låg död i 5 minuter, riktigt oansvarigt.
Tarasov: Förstår inte alls hur du kan tycka att Lyrenäs tar sats mot Blomstrand? Han viker in axeln som för att ta emot tacklingen tycker då jag. Inte för att ta sats.
Vi får väl va oöverens då. Kanske inte är så lätt å vara domare alltid. ;-)
Ja det är tråkigt att Blomstrand ligger och spelar död i 5 minuter, och sedan går in och spelar i efterföljande PP. Verkar ju som att det bara är Oscar som blev skadad för han har inte spelat mer va?
Rytter: Jo då Lyrenäs har spelat. Tycker mig sett hans nummer iaf?
Sen nog tror jag Blomstrand fick en jävla smäll. Det är väl snarare läkaren man ska kritisera som tydligen hinner göra en hjärnskakningskoll på 30sek. (Eller snarare frågade om han mådde bra och såklart trodde på honom när han sa ja)
Härligt Molin! Härligt backcheck på Almtuna backen där. Glider bakom Molin bara.
Såg inte mycket av Jordan i början, men får vi bara in honom i spelet så tror jag han kommer leverera en hel del. Ser sjukt stark ut och bra med pucken, skulle vara kul ifall han får gå in i PP och avgöra nu.
Monno: Inte mkt som stämmer för Karlkvist. Men han kämpar på bra tycker jag. Får hoppas han kan få det att lossna lite igen. Han kämpar verkligen för det.
Amitiel: Samma sak med A-laget, alltid roliga att titta på- Ett av de målgladaste, men tyvärr i fel må och i egen kassel, men mycket mål blir det.... Tror vi är sämst i insläppta mål, trots seriens bästa keeper...