{5647}: Det är fortfarande extremt nonchalant. Man slår hellre tre extra passningar eller dribblar istället för att spela enkelt. Det är så uselt av nästan alla. Precis som man hellre vinner med 10-3 än accepterar att det vettigaste vore att se till att inte släppa till något bakåt.
jonsson: Vet inte heller hur han resonerar. När vi är så nonchalanta och lata brukar vi sällan kunna växla upp igen. Johan Forsberg bord spela non-stop.
Avsaknaden av enström och Norlinder görs sig också påmind i försvaret.
Tar vi 3p ska vi vara glada idag då bik ser ut att gå mot torsk. Helt sjukt att vi leder egentligen. Fast vi har ju haft denna typ av matcher mot oss där motståndare skjutit mycket färre skott och vi ägt spelet och ändå förlorat.
Steken84: ser det ut som i andra blir det förlust, Modo har inte ett försvar som kan spela på ledning, Ais fick verkligen tändvätska av det sista målet
Syns väldigt tydligt att Modospelarna inte är på tå. Almtuna lyckas ofta skapa tryck mot kassen och även vinna tillbaka pucken genom bra skridskoåkning. Dom ser slutkörda ut.
Gavelo: Kan ha totalt fel här men. Min känsla är att av alla Björklunds poäng så kommer merparten av dom första halvan av säsongen. Tycker det varit så alla säsonger han spelat här. Jag kan ha fel. Men han försvinner mer och mer ju längre in på säsongen man kommer.
Gavelo: Våra backar är offensiva men saknar spelsinne och hockey IQ. Dom saknar också grundläggande kunskap om positionsspel och försvarsspel överlag. Vi har EN toppback och det är Toby.
jonsson: Detta Modo....känns alltmer och mer som våren kan bli hursomhelst. Måhända att hockeyn som spelas är riktigt rolig emellanåt men oerhört fladdrigt också.
modomille: Almtuna är bättre laget när inte Modos första femma är inne. Och hur bra är Olovsson? Utan hans spel från början på säsongen så känns det som centerbrist igen. Trösten är väl att inget SHL lag knappast tar nu.
jonsson: Lite som vanligt att Hedberg låter sin kille skjuta istället för att vara blad-blad. Stundtals tycker jag synd om Berglund när Hedberg är sådär nonchalant defensivt.