Rytter: Urusel match och mil ifrån Björklövens kvalitet. Att vi ska kunna slå Björklöven, Karlskoga eller Timrå för den delen i ett kval känns känns omöjligt i dagsläget.
Efter 3-0 ska såklart denna match vara död.
Dock ska jag ge credd till Björn. Efter att Almtuna gjort sitt första mål och fortsatte trycka på sa jag till tjejen: "Björn kommer vägra ta time-out och invänta powerbreak istället". Och just då tog han time-out. Sen blev det dock 3-2 i bytet efter, så att lyssna på mig kanske inte var så klokt trots allt...
Ja, det är ganska anmärkningsvärt att vi bara mäktar med 22 skott. Almtuna 36 st. Hanses är nästan uppe på 92% trots att vi vinner med 6-3. Känns spontant som rätt udda siffror för vår del.
Vi tar med oss 3p från denna match tillsammans med:
Wallinders första poäng Förstakedjan konserverar formen Öhman börjar närma sig ordinarie plats i truppen Rosdahls två mål, viktigt att få igång honom Bänkningen av Hedberg som markering mot hans spel i andra PP levererar vidare, nu genom andrauppställningen Timrå återigen 5p efter där dom hör hemma JJ utökar ledningen i poängligan BIK torskar och vi klättrar till andra plats
Jo Hedberg spelar inte, bänkad eller skadad. Ingen skräll om han är bänkad efter sitt spel i andra. Tufft coachat när vi har backbrist att rulla på fem försvarare.
Gavelo: En fördel med Wallinder är att han i alla fall spelar efter sina resurser och är ödmjuk när resten av laget fått vattenskalle. Han såg svag ut i första, men i takt med att alla andra fått någon form av kollektiv hjärnblödning så ser han bra ut.
{5647}: Det är fortfarande extremt nonchalant. Man slår hellre tre extra passningar eller dribblar istället för att spela enkelt. Det är så uselt av nästan alla. Precis som man hellre vinner med 10-3 än accepterar att det vettigaste vore att se till att inte släppa till något bakåt.
jonsson: Vet inte heller hur han resonerar. När vi är så nonchalanta och lata brukar vi sällan kunna växla upp igen. Johan Forsberg bord spela non-stop.
Avsaknaden av enström och Norlinder görs sig också påmind i försvaret.
Tar vi 3p ska vi vara glada idag då bik ser ut att gå mot torsk. Helt sjukt att vi leder egentligen. Fast vi har ju haft denna typ av matcher mot oss där motståndare skjutit mycket färre skott och vi ägt spelet och ändå förlorat.
Steken84: ser det ut som i andra blir det förlust, Modo har inte ett försvar som kan spela på ledning, Ais fick verkligen tändvätska av det sista målet
Syns väldigt tydligt att Modospelarna inte är på tå. Almtuna lyckas ofta skapa tryck mot kassen och även vinna tillbaka pucken genom bra skridskoåkning. Dom ser slutkörda ut.
Efter 3-0 ska såklart denna match vara död.
Dock ska jag ge credd till Björn. Efter att Almtuna gjort sitt första mål och fortsatte trycka på sa jag till tjejen: "Björn kommer vägra ta time-out och invänta powerbreak istället". Och just då tog han time-out. Sen blev det dock 3-2 i bytet efter, så att lyssna på mig kanske inte var så klokt trots allt...