1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505681 inlägg · 4102 ämnen

Modo - BIK 170225

« · 1804302 · » Till forumet

Sv: Modo - BIK 170225
hockey_21: Sannolikt för dyra att ha på kontrakt en hel säsong, nu kom dom nog bara in och gästspelade.
Låst ämne

Carl Lejonkräk: brejcak och smotherman måste modo förlänga med. Det blir inga baklänges mål när brejcak är inne och smotherman måste vara en av dom starkaste i sarghörnen jag sett
Låst ämne

Carl Lejonkräk: osäker. Jag tycker att han har kvaliteter, men han krånglar till saker. Risken är givetvis att han inte blommar ut, men samtidigt kan man ge sig fan på att om han går till ett annat lag kommer han bli deras bästa center...
Låst ämne

Tarasov: Hur ser det ut med juniskontrakten? Försvinner nästan hela backbesättningen, eller blir något kvar att bygga på?
Låst ämne

Tarasov: Rundqvist tycker jag att Modo inte skall satsa på.
Låst ämne

Tarasov: Japp, han måste vara billig i år..
Låst ämne

Rogersson:
Är också rätt kluven till Rundqvist, men det beror lite på hur mkt han vill ha och hur långt kontrakt.
Låst ämne

Carl Lejonkräk:
Hägglund på allehanda har varit misstänksamt pricksäker, sådär så att man misstänker att han inte gissar utan vet:) enligt honom så är Sundlöv klar, enligt madhawk så förhandlade man. Är väl intialt skeptisk, men alla skall ha en chans helst längre än 5-6 matcher:)
Låst ämne

Tarasov: Svår sits såklart. Blir det Sundlöv som SC tror du?
Låst ämne

Carl Lejonkräk:
Är inte säker på att styrelsen trodde på PS möjligen trodde man på AJ, förstår ändå deras dilemma, hade varit rätt svårt att gå in i allsvenskan utan Sportchef/tränare, plus att Vd/halva styrelsen lämna till sommaren.

Misstaget att inte ha någon plan för degradering kan inte gärna falla på nuvarande VD/styrelse. Spännande att se om en ny sportchef är klar.alldeles oavsett lär har han ha 5-6 matcher in på nästa seriespel på sig innan domen fälls :-) samma gäller givetvis den nya tränaren peronligen gissar jag på Karlin/Styf nästa säs
Låst ämne

Mydar: Sjukt va pannkaka det blev av denna säsong. Alla jävla grannars grabbar fick vara med förutom Conny som självklart skulle ha varit grannens grabb med stort G.
Sen det här med att fan hela sportsliga organisationen fick sparken förutom Svarten och AJ som styrelsen av någon jävla anledning trodde stenhårt på. När Svarten och AJ fick gå till sist så var det ju i helt fel läge, det är ju nu när jobbet inför nästa säsong borde ha inletts som det behövs en sportchef och det vore ju bra om tränarfrågan var löst också då det kan underlätta bygget av ett nytt lag. In med en sportchef nu.
Låst ämne

Mydar: Problemet är inte att laget är dåligt. Conny strömberg?Nej kanske att han hade funkat iår men han har ingenting att göra här nästa säsong.
Låst ämne

Gavelo: Hoppas det går bygga ett bättre lag nästa äsong, om vi nu får en. Hade varit så typiskt Modo om de ramlar igenom till hockeyettan... kan man bita sig kvar så kommer jag vara nöjd ändå, det har varit alldeles för turbulent sista året med. Sparkade tränare, sparkad sportchef, ny Vd, osv. Ibland har jag funderat varför man inte valde ge Conny Strömberg ett år. Han verkar ju inte ha problem med målskyttet ivarjefall. Känns som en sån karaktär som vi saknat, en som styr powerplay. Tror ni han gjort sista säsongen eller kan han vara värd satsa på inför nästa säsong?
Låst ämne

Rytter: Modo måste ta 4 poäng OM Västerås vinner sina 3 återstående matcher.

Förlorar tex Västerås nästa omgång mot Hästen och vi tar en pinne mot Mora så är det klart på målskillnad där vi har +15 på västerås
Låst ämne

Sven Tuta: Västerås har Hästen och Tälje hemma, löven borta.
Löven har då Västerås samt pantern och Mora borta.
Låst ämne

Sven Tuta:

Löven har väl Mora kvar, samt att dom möter Västerås i sista omgången. Västerås har Vita hästen, löven och ssk kvar om jag inte minns fel.

Räcker att vi tar en 3:a till så är det ju klart.
Låst ämne

Gavelo: Dessutom ska V-ås och Löven ta sina poäng. Vilka möter de?
Tror nog att oket är tyngre på deras axlar
Låst ämne

Tarasov: ... men knappt
Låst ämne

Robin Ztorken L:
Aldrig:)
Låst ämne

Robin Ztorken L: Ett litet motargument mot ditt tidigare inlägg om att vi har ett svårt spelschema kvar och inte kommer ta några poäng!

Absolut, ett tufft spelschema helt klart, men modos form är bättre än för 3 matcher sedan och laget är stabilare än tidigare, sen finns det 3 saker till :
1 Mora har vunnit ligan och kommer mest troligt att vila viktiga spelare vilket ger Modo bra chans på poäng

2 Modo har slagit Timrå i 2/3 matcher i vinter och Timrå har en ganska svag form just nu.

3 Modo har slagit Almtuna 2/3 matcher och har hela vintern varit klart starkare på bortaplan.

Säger inte att det kommer bli lätt, men visst har vi chans på några poäng till
Låst ämne

Gavelo: 15 matcher, nämen ojdå, högst delaktig då...
Låst ämne

Robin Ztorken L: Han spelade 15 matcher mellan september till nowember så att påstå att han aldrig spelade verkar helt i linje med din hockeykompetens.

Jisses
Låst ämne

Robin Ztorken L: Engström står listad på femton matcher där han hade +8 (!!!) I plus/minus.
Lite vek och lite yr ibland, men den överlägset bäste på att få iväg pucken snabbt.
Låst ämne

Tarasov: Nej, den var inte lätt att skåda, för han spelade ju aldrig
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225 Låst ämne

atomragnar: Försvaret var? Vänta lite nu, det är inte över ännu.
Som schemat och formen ser ut kommer vi inte ta en poäng till, så det är inte helt osannolikt att vi kan komma spela negativkvalet
Så vårt försvar kan komma prövas många matcher till, om det vill sig illa
Låst ämne

Gavelo: ja men hur mkt säger det med tanke på hur värdelöst försvaret var.
Låst ämne

Gavelo:
Såg inte Enströms storhet, men visst han får säkert nytt.
Låst ämne

J F K: Om man bortser från lönen så har brejac varit våran genomgående stabilaste back bakåt, otroligt säker på små ytor samt en riktig general, på minussidan är väl att han tar en hel del utv.

Vore stabilt att han kvar men frågan är väl vad det kostar?
Låst ämne

Tarasov: Glömmer vi inte Enström som var våran kanske bästa back innan skadan?!
Låst ämne

hanzon:
I juniorkollen på Modo Channel nämnde de att man inte ville slita på honom. Kommer inte ihåg hur orden föll men nåt sånt
Låst ämne

Rogersson: när det gäller Eidstedt och brejcak hoppas jag att de gjort sitt. I övrigt har jag gärna kvar backsidan så intakt som möjligt. Det är väldigt unga spelare vi pratar om och de kan ta gigantiska kliv över en säsong. Dessutom vill jag gärna ha kvar en rejäl stomme för att återigen slippa bygga om helt.

Vi har riktigt bra juniorer och lär även till kommande säsong kunna fylla på underifrån. Dock måste de rutinerade spelarna vi tar in vara bättre.
Låst ämne

hanzon: Han går fortfarande i skolan, kan tänka mig det har betydelse. Hans första år i gymnasiet.
Låst ämne

Hur kommer det sig att inte Wernblom jr spelar mera i A-laget?
Låst ämne

Tarasov: Helt ärligt, varför ha kvar någon i våran akilleshäl? Sellgren, Leman och Enström ser jag helst vara kvar, men resten, finns ingen anledning. Bara dumt att bygga på dom som inte var tillräckligt bra för HA ens.

Försvarssidan behövs en omstrukturering på. Forwardssidan räcker om K.Jakobsson vill vara kvar, eventuellt Smotherman. Utöver dom som redan skrivit på alltså. Lite kluven om Rundqvist, som han spelat i år är han inte värd ett nytt kontrakt, men rätt var det är så kanske han är bra nästa säsong med lite kontinuitet.

O Hedman hade kontrakt ett år till, det visste jag inte.. Herregud. Ajja.
Låst ämne

modomille:
Jag är rädd för att vi kommer behöva ta in 7-8 spelare pga att spelare lämnar, kanske fler än så. Nu nämndes i veckan att Sellgren var klar för en SHL klubb, Lindgren är lite ojämn men gissar att han är aktuell för några klubbar. Stenqvist är tydligen klar för FHC vilket iofs inte verkar sörjas här. Leman har iaf inte kritat på. Brecjak utgår jag ifrån är färdig här när slutsignalen går. Eidstedt vet jag inte ens om han vill vara kvar, eller om klubben vill satsa på honom en säs till så det blir väl Oskarshamn och två säs där innan han gör succé o går t HV;) kvar blir.... Hedman då. Backsidan kan bli knepig om vi tappar de 4 juniorer som fått mest speltid i år.

I vanlig ordning så styr man inte över alla omständigheter, men har den nya sportchefen bra koll på allsv/norge/Danmark i kombination med de spelare som faktiskt skrivit på så kan det bli bättre.

Molin tror jag kan driva en kedja nästa år oxå, Tobias E lär vara en lika bra center även nästa år, Björklund har förhoppningsvis ett lika bra skott även då. Oskar S-L/Alba kan förhoppningsvis leverera mer framåt. Kan vi hoppas på att Wernblom stannar?!? Ja det finns nåt att bygga på.
Men det är en lång väg att vandra då Modo skall lyckas med något man inte lyckats med på länge. Hoppas inlägget inte var alltför rörigt.

Borde fö inte Magnus Häggström vara på väg hemåt nästa säs?
Låst ämne

modomille:
Sen en viktig sak, för många var det även första senior säsongen utanför junior laget så förvänta sig färdiga spelare direkt så är det nog dags se över förväntningarnatten på dom spelarna, nog tror jag många av dom unga som väljer att stanna kommer göra bättre säsong nästa.
Låst ämne

Rytter: Hedman är fortfarande horribel med puck tycker jag. Och sluta kan han inte alls.
Men då han redan är på kontrakt kan man väl lika gärna ha kvar honom.
Låst ämne

modomille:

Håller med dig i stora drag.

Vi kan ju inte börja med att byta ut våra juniorer, nu har vi investerat i dessa i ett år och gett dom värdefull speltid, vi ska inte låta dessa gå till andra klubbar som får skörda frukterna.

Vissa som t.ex Leman och Sellgren ska vara med på 6 backar nästa år, sedan måste vi träffa rätt med nyförvärven. Tycker Hedman ska få en chans till nästa år under en tränare som låter honom spela sitt defensiva spel. Tycker han varit helt godkänd i de senaste matcherna och han kan bättre och borde kunna bidra mer nästa säsong.
Låst ämne

Robin Ztorken L:Det är inte ett halvt nytt lag som tar en upp till SHL utan ett sammansvetsat lag. Modos bästa val är att försöka förlänga med så många utav dagens spelare som möjligt. Det är den rätta vägen,titta bara på topplagen som Mora,Tingsryd och Timrå. Nästan alla topplag har format sitt lag under ett antal säsonger,Modos trupp är inte dålig. Men tyvärr så floppade några RIKTIGT viktiga spelare. Nu kommer väl någon svara,men vadå laget är ju dåligt byggt om man bara förlitar sig på några bra enstaka spelare!!Det är lite svårt att bygga ett lag där alla är klasspelare. Varför då? ja först och främst så kostar det,men sedan så kan man inte ha en "klasspelare" som spelar i fjärde kedjan. Den spelaren kommer såklart börja klaga. Och det är ju inte så konstigt. Han vill väl ha sin tilltänkta istid! Vi har bra spelare i den här truppen, men när några för tilltänkta toppspelare floppade och spelarna som inte är "klass spelare" inte steppade upp så dög det inte. LAGET Modo har inte funkar iår,och det fixar man inte igenom att byta ut halva laget.
Låst ämne

Rytter: Frågan är väl snarare om någon vill förnya.
Måste nog till ett halvt nytt lag med intressanta spelare, för så här får det bara inte se ut.
Grannens grabb i all ära, men det räcker inte på denna nivån
Låst ämne

J F K:

Det enda som går att vara nöjd över i år är vår publik. Hade aldrig trott att vi skulle ha ett snitt på över 4000. Ännu mer imponerande blir det när man tänker på hur spelet har sett ut. Undra vilket drag det skulle ha varit ifall vi legat i toppen istället.

Bara hoppas att vi inte tappat massor med säsongskortsinnehavare på denna säsong.
Låst ämne

Domsjö: jag är verkligen inte nöjd med det. Visst drar man en lättnadens suck när det är över, men inte fan är jag nöjd för det...
Låst ämne

Robin Ztorken L: Ja det är helt klart märkligt att man nöjer sig med att undvika negativt kval. Säger väl en hel del om hur denna säsong varit.
Låst ämne

J F K: Nej på slutet håller jag med dig om, men försvarsspelet i stort har heller inte övertygat.
Vi måste vara det lag som släppt överlägstet släppt mest frilägen rakt framför egen kasse.

Jag tycker synd om Hanses, vårt försvar håller inte ens i division ett
Låst ämne

Så då är det bara ställa in sig, tidig semester för Modo. Men inte för styrelsen eller nya sportchefen. se till att bygga laget riktigt och varenda en i laget ska vara med innan försäsongsmatcherna.

Bort med Hedman, Eidstedt & Brejcak sen in med några riktiga rytingar på backen, Stenqvist var detsamma om han försvann.
Det vore konstigt om 70% av detta laget får vara kvar.
Låst ämne

J F K: Hanses skulle behållt SAIK-masken
Låst ämne

Robin Ztorken L: Jag tycker inte hanses varit särskilt bra på slutet. Hans statistik är långt ifrån toppen av målvakter heller.
Låst ämne

Otto1: när det finns två medspelare 4-5 meter framför som har fart bör det dumpas när puckföraren kommit över mittlinjen.
Låst ämne

Steken84: Det är vår lycka att SSK, Löven och VIK är snäppet sämre än oss annars hade vi kvalat neråt helt klart.
Skillnaden stavas Hanses i slutändan, utan honom hade vi kommit sist i år.

Så dåliga är/var Modo säsongen 16/17, men nu är det som tur är över förhoppningsvis
Låst ämne

« · 1804302 · »