Nucky: Foppa var rätt OK. Sitter och roar mig med att försöka få ihop ett MoDolag som hade kunnat vinna Stanley Cup. Vi faller nog dock på backar och målvakt. Fjärdekedjan med Brashear-Påhlsson-Hinote saknar även lite fart och smartness....
Det vore ju även kul om MoDo kanske ville börja vinna igen. Jag menar, när får vi se resultatet av den överlägsna och smarta barmarksträningen. Har väntat sen 2007... ;-)
Costanza: Sedin - Sedin - Hedberg (Pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass.. pass, Hedberg gör mål.) Näslund - Forsberg - Steen (Steen bökar. Forsberg passar, Näslund gör mål. Zuccarello - Sundström - Brashear (Brashear tar liknande roll som Skröder. Resten är 'success'.) Svartvadet - Påhlsson - Hinote (Noll insläppta mål när dessa är inne.)
Tarasov: Tomas Gradin skulle ta en plats, men Molin tycker jag inte riktigt var där (Och var för vek för NHL). Peter Gradin är ett kanske...
Tomas Jonsson och Kallur är givna. Vinner man ett par Stanley cup eller mer så kan man väl inte lämnas utanför???
Accoin tycker jag var fullständigt lysande och frågan är väl om inte Horava också skulle fått plats. Hasse J och Timander har gjort massor för Modo, men på deras toppar så var de ändå inte nära ett par av de andra...
Vill inte ha Anders Eriksson heller trots hans Stanley cup.
Tarasov: Till mitt försvar så satte jag ihop laget lite snabbt. Favoriserade även Modoiter och några personliga favoriter. Jag har inte heller riktigt koll på den äldre generationen, innan sjuttiotalisterna. Men med lite mer research hade laget varit än vassare. Det skall dock inte vara några problem att gå långt i ett slutspel med mitt lag.
S-vikaren: Shit , fick nästan hjärtat i halsgropen för ett ögonblick när jag såg denna laguppställning men verkligheten kom i kapp en ganska så snabbt tyvärr !!
Trodde just i de ögonblicket att det var laget mot Löven på lördag , med tanke på rubriken ! Ha ha ha
{6870}: Klart är att Karlq. missar lördagens match. Carnestad spelar troligen, Ekarv spelar. Molin/Berglund var tydligen sjuka men är troligen med. Man söker även en stor defensiv back för att förstärka laget med.
Nu fan vinner vi imorgon :D Hoppas på att publiken är på imorgon för att heja på modo! Senaste hemma var fan björklövenpubliken strong. Viktigaste dock är att modo är påslagna och verkligen gör allt! Senaste tre (med "sca cup matchen" ) har björklöven varit mer påslagen! Betyder fan mycket om de vinner imorgon!
Tarasov: Jag sitter och ser SAIK - Luleå. En riktig derby match med känslor och intensivt spel. Nu ska jag åka dom dryga 8 milen till Fjällräven, och hoppas att se ett riktigt taggat Modo spöa löven.
{8384}: Särki är en konsekvent herre, OSL tar Karlqvists plats, trodde man skulle flytta dit Johan E. Men han verkar ha flyttats till Wahlgren/Alba. Skall bli spännande att se vad OSL kan göra av detta.
{5647}: Nu är Du lite enögd faktiskt, en klockren tackling... Nu var det INTE en regelvidrig tackling men jag gillar INTE att spelare blir skadade oavsett vilket lag de spelar i... t.o.m. om de bär en svart/gul tröja....
{8179}: jag tycker också att den tar i bröstet. Vad som verkar svårt att förstå är att Victor Berglund ändå får en smäll mot skallen och kliver av matchen. Dvs, även om det inte är utvisning är det solklart en skada mot huvudet och ska - om inte en idiot eller Timråit dömer - blåsas av direkt.
{5647}: Se på reprisen!!! Tar i bröstet på spelaren och dessutom står det i reglerna att ett mål inte döms bort OM det är en två minutare.. Tror att Du ska googla fram reglementet och läsa på men Du har en tendens att spy gala om det går emot.. Nu skiter vi i det och spelar hockey...
{7943}: du förstår fortfarande inte. Berglund får en förmodad hjärnskakning. Någonting jaja inte tror är en huvudskada. Själv tycker jag att regelboken tydlig säger att man ska blåsa av vid en förmodad huvudskada.
Jag har fortfarande inte pratat om utvisning, även om du verkar ha kopiöst svårt att förstå skriven text.
{5647}: Tycker inte löven har något alls att hämta i 2a. Ändå 1-1. Surt. Och lite dåligt. Känns svagt att klaga på domarna men det tillåts en hel del hakningar och holdings tycker jag.
- vad säger du om VM, Mats Sundin är klar
- du det skiter jag i nu skall hem och duscha
Får hoppas att det väcker grabbarna till liv, har fö börjat indoktrinera min brors unge som inte är 2 år fyllda, satt som klistrad framför Foppaklipp!