Nieminen: blir nästan förbannad på Olofsson. Har man så sjukt bra skott som honom ska man inte passa när man har skottläge i slotet. Det har han gjort flera gånger redan. Skjut för Fan.
Skulle vara grymt att få ha kvar Olofsson och Thomas så vi har en bra kedja intakt. Fattar inte att Olofsson inte lockas av att stanna och få spela 17+ minuter varje match och massor med tid i PP. Här är han ju garanterad den rollen i första eller andra kedjan.
Sawchuk: Jag tycker också att tacklingen tar i bröstet i första hand, men då han kommer från blind side. Känns ju alltid som vi har oflyt. Förra matchen var det en mycket klarare tackling i ryggen på Pettersson som man släpper.
Föga förvånande att Nygårds kommer tillbaka, för kraften i tacklingen tar inte i huvdet primärt.
Rytter: Kom igen nu Linus. "Det har varit mycket snack om tacklingar, vi vill prata om hockey istället." 20 minuter senare, "Vad tycker du om tacklingen? Vill du se den igen?"
Din jämförelse haltar eftersom det faktiskt är Thomas, Bryon, Dwyer som krigar på som fan av forwards och varit jämna och stabila. Sedan bakåt har ju Heshka klivit fram på slutet och varit den jämnaste backen.
Gusse: Det här var jag inne på innan säsongen. Att värva mycket utländskt är jävligt farligt. Går det dåligt skiter väl dom utländska spelarna i det dom är här för pengarna enbart. Och våra unga klarar inte av att bära det här laget jag vill inte ens tänka mig kvalet det lyser sån jävla nervositet om dom yngre och amerikanarna dom åker och glider. Finns inte nån som tar tag i det när det går tungt.
En spelare som Peter Öberg är otroligt saknad. Han om någon brinner för föreningen.
{5647}: tar mest i bröstet, men fortsätter upp i huvudet. Tveksam tycker jag. Typiskt när man möter fbk. Vi har åkt på massor av huvudtacklingar mot dem utan åtgärd. Nu är det en tveksam som resulterar.
{5647}: Ja nu får Grundström vila några matcher. Har bara väntat på att han skulle åka på en avstängning faktiskt. Han spelar så nära gränsen hela tiden så det är omöjligt att han aldrig ska misslyckas.
Dundee: Malmö leder med 2-0 mot Växjö. Och där gör Färjestad mål så jävla uselt. Vi har haft 3 pp dom har skjutit 3 skott på mål liks förbannat så leder dom. Och Svartvadet agerade inte det kan varit det största misstaget. För vi kan inte göra mål.
{7633}: Det är därför vi gör det så svårt upp till back in med folk på kassen fattar ej hur svårt det ska vara. Vi verkar vara det enda laget i Shl som ej fattar hur man spelar Powerplay.
2 raka pp utan mål nu pp för färjestad skulle inte förvåna mig om dom gör mål? Nu vart det mål suck... men ska ringas på. Kan ju hoppas den ej var inne.
Han tvingas verkligen att vara bra. Vi ger dem ju frilägen gång på gång så det verkar som att spelarna verkligen litar på Bjurö.