1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505712 inlägg · 4102 ämnen

Modo Försäsongsmatcher 17/18

« · 1833818 · » Till forumet

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Har letat runt lite men inte hittat någon sändning av matchen mot Saik. Någon som känner till någon?
Kommentera

Smurfen:
Sebastian skall tydligen göra några matcher med laget.
Kommentera

Tarasov: varför undrar man? okej om han varit center men det står RW på eliteprospects..?
Kommentera

dempa:

OSL är borta så man vill väl fylla på med någon seniorspelare. Rätt att ge spelare från klubbar i närområdet chans, tror både Modo och ÖSK tjänar på att ha ett utbyte där man har som morot att få spela matcher med Modo om man lyckas bra i ÖSK.
Kommentera

Rytter:
Isak W står imorgon, i övrigt så blir det typ samma lag som tidigare. Mot Björklöven blir däremot några förändringar lät det som.
Kommentera

dempa: Producerat bra i div1 och tagit steg varje säsong. Mycket möjligt att han kan bli en HA spelare om man bara tittar på statsen.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Måste leta lite gamla artiklar om Tommy Pettersson som kom som 28-åring till SHL och MoDo från Div.1 (dagens Allsvenskan eller Ettan??)
MoDo Hockey SHL 45 11 16 27 20 +22
Kommentera

Någon som ser matchen? Hur har det sett ut, förutom två utvisningar i baken och ett mål framåt? ;)
Kommentera

Harry Luras:

Ser rätt stabilt ut, tycker vi jobbar hem bra och sedan försöker att ställa om snabbt. Tror kedjan Eriksson-Molin-Marklund kan bli grym i HA.

Skellefteå har mycket puck och haft en del lägen, men vi bjuder på motstånd i egen zon iaf, och det är något jag vill se ska sitta.
Kommentera

Rytter: Låter bra, var målet snyggt?
Kommentera

Glömde Wallin som inlett stabilt i målet. Vi har starka vakter i år känns det som.
Kommentera

Harry Luras:

Spelet innan målet var bra, fick tryck och några lägen. Själva målet var inte så speciellt annat än att Wernblom Jr var kylig och släppte pucken till Sellgren som trampade in från backplats och sköt ett skott från slottet som letade sig in. Inget märkvärdigt skott men lite trafik framför kassen, ett vanligt hockeymål alltså.
Kommentera

Känns som vi i de matcher jag sett jobbat med att vara täta i mitten av egen zon. Vi täpper till och jobbar sedan därifrån med press mot pucken, gillar det jag sett än så länge. Vi är inte alls lika jagande som under Huras och AJ och siktar på att ligga rätt. Tycker Hedman ser mycket mer bekväm ut och är stabil i detta sätt att spela.

Kan vi hoppas att vi faktiskt får en säsong där vi kan försvara oss i egen zon.
Kommentera

Rytter: Har Modo inga assistläggare på sina mål, eller har de som uppdaterar stats.swehockey mest intresse av Skelleftes mål tro?
Kommentera

Rytter:
Wallin låg väldigt bra till i fystesterna.
Kommentera

Tarasov:

2-2 Efter 60 minuter. Tredje spelade vi riktigt bra, tyckte vi var närmare 3-1 än 2-2 långa stunder. Efter bra Modo tryck stack SAIK på ett anfall och fick in 2-2. Hela matchen hade vi stabilt försvarsspel och får till snabba spelvändningar. Gillar det jag sett.

Bra också att vi blir bättre och bättre ju längre matcherna går, tidigare har vi ju alltid blivit sämre och sämre.

SAIK har mer puck och avslut över 60 minuter, men vi behöver inte skämmas över insatsen. Spännande att se hur det går mot löven när vi möter ett lag som inte underskattar oss.
Kommentera

Rytter: Bra av Modo, lovar gott för fortsättningen
Kommentera

Rytter: När man tittar nu på Modo så ser man tydliga idéer i spelet och innötta saker. Särkijärvi har fixat MoDo.
Kommentera

hanzon: Jag har varit lite orolig för Wallin, om Hanses skulle skada sig. Men jag känner mig lite lugnare nu.
Kommentera

modomille: Trycker inte "Gilla" förrän jag ser att klubben och truppen kan hantera monstret under sängen: Hemmamatchen...
Men det är klart, det blev ju själv några bortamatcher efter Statt på 90-talet. Lätt att avslappnat då glida hem oavsett resultat under kvällen. Hemma var man ju tvungen att vara städad och trolla fram en god frukost eller nåt. Man känner pressen ;-)
Kommentera

Hur skötte sig inlånade Sebastian Magnusson?
Kommentera

Gäsp:
Hann inte lägga märke till honom. Bifogar länk till sändningen av matchen.
Kommentera

Tarasov:
Laget släppt, Karlström in/Sebastian M ut.
Kommentera

Tarasov:
Bumpar tråden.
Kommentera

Tarasov: Kan man kolla match statistik någonstans?
Kommentera

Tarasov:
Visst har Björklund blivit lite rappare på rören?
Kommentera

Tarasov: Modo känns stabila någonstans i mitten av banan men helt uddlösa framåt, PP't heller inte speciellt bra.
Känns som ett steg bakåt från det tidigare matcherna.
Fortfarande svårt att spela hockey på hemmais
Kommentera

Tarasov:
Skönt Sam, då kan jag hämta glass med hjortronsylt nu!
Kommentera

Gavelo: PP't inte speciellt bra eller?;)
Kommentera

modomille:

Hoppas det inte är något allvarligt med Molin, han har iaf klivit av.
Kommentera

modomille: Det var en medveten Ginx av mig förstår du väl ?! ;)
Står det 1-1 med 2 kvar så kommer jag skriva att Modo aldrig kan vinna hemma 😁

Övrigt måste jag berömma hur proffsigt utförd sändningen och kommentatorns är.
Kommentera

Rytter:
Spela som center i Modo är väl automatiskt minst 3 veckor vid skador.
Kommentera

Rytter:
Ja verkligen, nån som såg situationen?
Kommentera

ZzzZzzz hemma spöket verkar leva.

Dålig match rakt igenom om jag får säga. Tur det är försäsong iaf. Ser ut som vanligt denna match, man vet inte alls vad modo vill dom bara snurrar o snurrar och inget som helst händer, ingen plan ingenting. Kass kass kass

En sak är säker betalar inte en krona till förens det ser bättre ut.
Kommentera

Pinsamt av Modo att uppträda på detta sätt, uppätna av löven på hemmaplan.
Kommentera

Men 10 kvar så skulle man kunna tro att Modo bevakar en ledning, inget samspel framåt, 4 gubbar hemåt och jättenervösa över att tappa ledningen?!
Kommentera

Gavelo: Äh, slappna av. Löven är alltid överladdade, sen faller de på hösten och säljer skraplotter i MVG-gallerian. Lösningen är nu helt enkelt att lyfta upp unga vinnartyper som imorrn vinner mot RED ARMY MOSCOW....
Kommentera

Ja löven vinner rättvist
Modo är som hela förra säsongen, usla rakt igenom.
Hedman är fruktansvärt dålig ikväll och jag begriper fortfarande inte varför man envisas med att ha med han i laget?!
Oscarsson är riktigt bra, Werner framåt vill mest och sen finns det en handfull spelare som iaf får 2,5 av 5 stjärnor, dock är Marklund, röymark, karla osynliga i stort, och som lag är det inte mycket som funkar ikväll, ungefär som Modo sett ut på hemmais det senaste säsongerna.

Att förlora hemma är inget att skämmas över, men att få soppatorsk efter 40 minuter och förlora på de sättet man gör är verkligen inte bra.

Skärpning
Kommentera

Allt som vanligt, Modo gjorde några bra matcher mot SHL lag och genast tror folk att dom kommer leka hem alla matcher, sen kommer förlusten och då är det åka ur som gäller.

Det är försäsongs matcher, går inte läsa mycket i dom varken vid vinst eller förlust.
Kommentera

Gavelo:
En del av boven idag kan om är lite välvillig förklaras av att Molin försvinner, därmed hamnar för 1 lina i otakt och i förlängningen även laget. Hafsigt spel med övervikt åt Löven. Katastrof tycker nog är lite hårt ord. Däremot så verkar Hedman fortsätta på den inslagna linjen när han exponeras.
Kommentera

Gavelo: Om man kladdar med pucken varje gång man får den så blir det ingen fart i spelet. När Löven har bättre tempo i spelet så kan man inget annat än att skämmas som Modoit.
Kommentera

Amitiel: Tror ingen drog slutsatsen av att Modo varken skulle leka sig genom eller åka ur, hände nog bara hos dig är jag rädd?!

Japp det är försäsong, men det är ändå cupspel med betalande publik och tv sändningar, det är inte så att dessa spelare suttit på arslet i 3,5 månad utan dom har tränat stenhårt oavbrutet så att man får soppatorsk som jag skrev efter 40 minuter är anmärkningsvärt.
Kommentera

Gavelo: Håller med dig. Löven och alla andra allsvenska lag har exakt samma förutsättningar som Modo inför seriestart. Vi har MYCKET att jobba på i år igen.

Att spela jämnt skägg med SHL lag säger ingenting när vi inte ens ska spela mot SHL motstånd. Än i alla fall.
Kommentera

Rogersson:

Jag hoppas naturligtvis att Modo kan ta steget upp, men det är långt långt bort, och det blir nog bara svårare och svårare för varje år om den ekonomiska utvecklingen mellan shl och as fortsätter.

Den stora chansen är väl om sedinarna och Toby återvänder någon säsong samtidigt som man fått ihop ett riktigt bra lag just den säsongen
Kommentera

Gavelo:
Är rätt säker på att topplagen i allsvenskan alltid kommer att kunna utmana SHL-lagen, inget som hänt hitintills har visat motsatsen.

Nyckeln till framgång i år tror jag ligger lite i hur utvecklingen på några av de yngre spelarna blir. Förhoppningsvis är det inget allvarligt med Molin.
Kommentera

Gavelo:Röymark och Karlkvist osynliga i stort? Både Röymark och Karlkvist gjorde en bra match idag, speciellt Karlkvist. Röymark hade några bra byten där han använde sin skridskoåkning i offensiva zon. Tufft att spela utan sin första och andre center också. Som man gjorde idag. Helt otroligt hur veka själar alla verkar ha! direkt efter en FÖRSÄSONGSFÖRLUST så bryter alla ihop och börjar grina som små dagis barn.
Kommentera

Tarasov: Frågan är dock, hade A-laget krossat Snezhye Barsy ?
Kommentera

« · 1833818 · »