snowden: Hur svår ska det vara att hålla sig ifrån utvisningsbåset? Freddan flintskalle snacka om disciplin och så blir det tvärtom vilken tomte vi har som headcoach.
Språket i regelverket är dock lite krångligt eftersom det inte ger något riktigt svar.
Tackling mot huvudet, behöver inte betyda att den tar i huvudet. T.ex. När jag åker från Sollefteå mot Ö-vik, betyder det ju inte att jag redan "träffat" Ö-vik.
Tackling i riktning mot huvudet är en annan definition. Den passar ju bättre i det exempel ovan jag gav.
Rent generellt så tycker jag tacklingen är olaglig, men den är snarare en olycklig tajming i när han ville trycka emot, än att han verkligen ville hoppa in tacklingen. Hade han fått in tacklingen bråkdelen innan så hade inte skridskorna lyft eftersom det finns ett motlägg.
modomille: 5 min må så vara men den extra 2:an är ju horribel iom att de inte tar ut Gustafsson som crosscheckar Larsson när han ligger ned. Förbundets domare <3 förbundets lag
Thors 22: Ja precis, Larsson hoppar, armen träffar huvudet och den är allmänt våldsam och för det fick han rättmätigt 5+20, sen vevade han till en AIK spelare och det genererade i ytterligare en 2a, den också korrekt. Dock tycker jag man kunnat ta AIK spelaren för en 2a också då han slog Larsson först.
Robin Ztorken L: Ett tips är att kolla vad som händer om man träffar med den farten rakt i huvudet. Inte en enda människa hade stått upp på det sättet till synes fullständigt utan symptom. Ingen. Ja, möjligen med någon utan ett innehåll i skallen.
Robin Ztorken L: Ja det är en femma men jag är så less på spelare som inte lärt sig ta emot tacklingar. Har sällan sett en spelare titta upp tre ggr och ändå inte gör nåt för å skydda sig. Bedrövligt dåligt
Gavelo: Började kolla nu i slutet av första. Matchstraffet är klockrent men blev det 5+2?!? Är det samma zebror som på Hovet? Matchstraff i viktig matchserie ger Månsflashbacks…
Willow: Du kan kolla alla repriser som visas behöver du inte hålla på o tjata. Ett tipps är att du kollat in dom innan du tjata om var tacklingen träffar!!
Kändes som en hyfsad inteference, men vem är i vägen för vem?