SPOODI: vi kan ju inte falla tillbaka till nått deaful mode där vi alltid skyller på dom dåliga domarna i HA så fort vi förlorar.Det är ju konstigt att lag som Löven och Bik Karlskoga verkar kunna hantera dess kassa domare bättre än vad vi gör.
Zource: Domarna är ju otroligt inkonsekventa. Återigen ett hackigt spel just pga det. Sen gör det inte bättre av att Modo inte åker skridskor som Ohlsson gör i varenda jävla byte.
Gavelo: Sebbe trodde att Åkesson skulle gå runt bakom sin spelare och Sebbe chansade på det hållet, Därför såg det konstigt ut. Hade Åkersson gått den vägen hade det kunnat blivit 2:a ...
Sportnisse: Oavsett. Att kalla någon hjärndöd säger mer om dig. Då Larsson är från Brynäs är det lätt att tänka som dig, men jag skulle inte kalla någon för hjärndöd. Du vet väl bäst hur det känns när hjärnan inte fungerar antar jag.
Kulltorp: Finns inget att skylla på, men man bör ha samma nivå åt bägge håll. Våra utvisningar går ej snacka bort men varit ganska många situationer åt andra hållet med som ej renderat i något.
Ja, mest för att det inte går att bevisa hur spelarna tänkte.
Vad Sebbe tänkte var nog inte så konstigt. Han ville ut och täcka och pressa rätt yta och spelare.
Vad andra spelaren skulle någon stans är däremot en gåta. Hade inte Sebbe åkt där så hade hans åkning varit mycket märklig. Lämna sin backplats för att åka in i en yta där han egentligen bara förstör för sitt lag.
Sebbe gör allt för att ta sig förbi, medan AIKaren gör allt för att vara i vägen.
Men den typen av logik får ju inte domarna göra. Man kan inte läsa folks tankar.
Zource: Om man säger såhär, det skulle inte vara särskilt förvånande om MoDo blir första förening att lyckas med denna negativa bedrift. Man slutar aldrig förvånas över denna klubb.
Dundee: Ja absolut. Men under en matchserie så tror jag bestämt att det jämnar ut sig. Har inte sett ngt hårresande misstag av domarna även om det går att ifrågasätta ngt beslut. Men va faan, så är det i hockey.
Men sluta skylla på dem. Bara pinsamt. Gammal JFK sandlåda.
Larsson sänker ju er till att börja med.
Jag skulle dock inte vara orolig även om AIK mot all förmodan skulle ta denna match.
SPOODI: MoDo kommer skriva in sig i historieböckerna som det största fiaskot någonsin och första laget som tappat 3-0 i matcher. Det är i alla fall en bedrift i sig!
Kändes som en hyfsad inteference, men vem är i vägen för vem?