Jag undrar när Karlin/Holmström tänker adressera problemet att vi inte pressar deras puckförare när vi tappar puckar kring egen blå, varenda gång är det som att vi direkt backar hem och ställer upp framför Lassi
Heyerdal: Lp Centrar Niederbach och Olofsson i 3:e samt Hallin som sjunde back, Ytterligare en Junior som Modo ger speltid i A-laget trots prekärt tabelläge.
Monno: ja, för att undvika kval måste man ju vara bättre än 2 andra lag. Vi är nollade hittills av näst sämsta laget. Så vi kan ju börja med att göra ett mål på tabellgrannen.
Vikingmodo : Ja skulle vi undvika kval i år är det en rejäl bragd.
Skulle vi få till en fungerande centersida kanske resten av laget skulle fungera bättre och vi kan rycka upp oss. Men för att slippa kvala är det ingen liten uppryckning vi måste göra... Och den fungerande centersidan måste till nu direkt helst.
Chamez: det finns dåliga starter och så finns det dåliga starter. Det hade vart jäkligt stor skillnad att bara få en liten dålig start men att det finns mycket positivt att ta med sig och att mycket talat för att laget kommer stiga i tabellen. Det var känslan 2011/12 när Modo låg sist länge men blev 8a och kvartsfinal. Det var även känslan 19/20 i HA när vi startade dåligt men blev 2a och sen nerstängt för Corona.
Den här säsongen dock... är ett enda stort mörker med ett av de sämre lag som SHL har skådat. Jag har sett hur mycket hockey som helst oavbrutet i 20 år, har fått en blick över spelet och jag är tämligen övertygad om att det här laget är i klass med Oskarshamns lag ifjol.
Modo4321: ”Det är bara att köra pass i sidled och skjuta högt så blir det mål på Heljanko för att han ramlar framåt varje gång” Sanny i podden om Christian Heljanko.
Det här är varför scouting på motståndarlaget också är så enormt viktigt. Går våra spelare in med den vetskapen imorgon ökar våra chanser att göra mål avsevärt. Så länge han står igen då, vilket han bör göra då kan är klar förstemålvakt.
Sigge: oavsett om Hinken lyckas snubbla till och rädda oss kvar under vintern med nån riktigt lyckoträff, så ska han ut med huvudet före direkt kvalet /säsongen är över!! Den mannen ska fan inte få förtroende till att bygga ett lag från grunden igen! När vi var sist ut på marknaden hade han ursäkter, när vi var först ut andra ursäkter.
Blir evigt tacksam om vi ror ihop spektaklet mot alla odds, men sen ska han fan bort ögonaböj!! Det FINNS inga ursäkter för detta, men jag hade uppskattat om han iaf försökt. Inte ens en usel ursäkt kommer han med.
Sämsta sportchef vi någonsin haft. Ja, sämre än svartvadet.
Chamez: jag skulle bli förvånad om han inte öppnar plånboken. Karln kan väl knappt sova på nätterna när han vet att hela kommunen pekar ut honom som huvudansvarig för fiaskot. Han kommer känna förr eller senare, (troligtvis redan under uppehållet) att han måste agera för att minska panikångesten något. Pengar kommer frigöras på det ena eller andra sättet
Gavelo: håller med. 4e lina är inget varken spelare från övre kedjorna ens vill göra eller är speciellt bra på heller, inte samma speltid och spelsätt. Tredje är kedjan för spela in juniorer och sätta formsvagare spelare från 1a 2a i väntan på bättre prestationer efter skador eller svackor. 1a måste vara på topp varje kväll, ska helst vara alla minuter på rätt sida blå. 2a kan vara mer balanserad men med offensiv som prio.
2-0 wow