1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 498913 inlägg · 4183 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Vem har egentligen hoppat lägst i detta VM och har han/hon motsvarat förväntningarna, eller var det en skräll som tog hem utmärkelsen?

Kan man skylla på vattenplaning under rådande förhållanden?

Kristiansson rev i alla fall inte ut sig, och banne mig...skapade han inte lite spänning den här gången också. Förbättring???

Frisco:

Ja, är det inte underbart, så säg.

Poffa: Vilket ställe att bo på.

Poffa:

Vi får väll se. Ni har inte foppa eller näslund i år, men, men, för all del lycka till

mr big:

Det där med J20 är nog ingen dum idé. Med tanke på vilket lag ni har just för tillfället så är det nog så att J20 har större chans att lyckas än vad A-laget har.

knaskamilla:

Ja det är sant, men ta inget för givet, mora har en mycket jämnare stomme i år än förra året.

mr big:

Enligt media, ja. De hade väl ungefär lika fel om MoDo som de hade om Mora.

knaskamilla:

Nä, snarare en styvikorken pik.
Skulle inte ni ta SM-Guld förra året? ;)

mr big:

Var det där ett erkännande gällande MoDoiters argumentationsförmåga jämfört med moringars? =)

Poffa:

Vi väntar, vi kanske ska ställa ut J-20 på isen så att ni har en chans att slå oss på isen också, inte bara i snacket...

Poffa: Tror att Harald sade något om att målsättningen var minst slutspel. En plats bland de sex bästa vore inte uteslutet med något nyförvärv till.

Själv har jag lika hög målsättning för laget som vanligt: Vi ska komma bättre än elva i grundserien.

Paddan:

Tja, vi lär ju slå Mora, Luleå, Leksand och Brynäs i alla fall. Slutspel, med andra ord.

zeb: Nej, tyvärr, vi blev less på allihop och skickade iväg de med massabåt till Brasilien. 

2 målvakter, 9 backar (eller 8 för #43 får nog agera sittplatsvärmare) och 10 forwards i truppen än så länge.

Sedinarna lär skriva på för Canucks inom kort, enligt uttalande i dagens Örnsköldsviks Allehanda låg Canucks och Sedinarna väldigt nära varandra i förhandlingarna.

Tycker snarare att det verkar synd om MoDo-spelarna, till en början. Ett himla tempo på Haralds träningar.  

Poffa: Hur går det med Modo då? har ni några spelare kvar?alla verkar sticka till NHL hur blir det med Sedinarna? Blir nog tufft för Harald

knaskamilla:

Med tanke på att det alltid är varmt och torrt på Rundvägen så är risken något större för bränder där än på övriga ställen. Men det är en så liten nackdel att fördelarna väger över tusenfallt.

Väderstation Rundvägen rapporterar för närvarande 27 grader och strålande sol. Vind 1 m/s. Barometern skvallrar om att det kommer fortsätta se ut så den här månaden ut. Sen väntar ett lågtryck dra in från andra sidan stan.

Poffa:

Det är nästan så att man undrar om man borde låta bli att flytta ändå. Här brinner det minsann aldrig.

Tydligen ljög den som sa att det brunnit på vinden. Lägenhetsbrand på bottenvåningen var tydligen svaret. Men rök stiger ju uppåt så det kanske lurade min informatör.

...så fick jag ett samtal på jobbet. "Det brinner i grannhuset. Du bör stänga öppna fönster och luftventiler för att slippa röklukt." Man skyndar sig hem, kommer hem och märker att det var mäkta överdrivet. Visst, det hade brunnit på vinden, men så farligt som de första rapporterna sa, det var det inte.

Jaja, åter till arbetet.

*Ingenting*

Metal Guru:

Jag som trodde de var nykterister på den tiden :))

Sannes:
Dock hade nog prästen varit lite stursk av nattvardsvinet då han fumlade med bläcket - vilket ger en annorlunda fläkt av historiens vingslag.
Får du trösta dig med.

Paddan:

Nu är det kopior som jag har fått, man ville inte släppa iväg orginalhandlingarna till mig. Sicken snål släkt man har :)
Och det är väl sådär kopierat, vissa ord i slutet av raderna är liksom inte med. Fast jag skall nog egentligen inte klaga, inte illa att jag har fått det överhuvudtaget.

Bah, varför kan inte mina präster härnere skriva läsligt, iallafall så gjorde dom inte det i de socknar jag söker i. Och läser man dessutom i husförslängderna så ser man att prästen har tappat bläck lite överallt. Naturligtsvis hade prästeländet gjort det på en sida som tillhörde min släkt, jag har fortfarande inte lyckats tyda allt där.
Det underlättar inte letandet....

Sannes: Äh, det har ju mest att göra med hur bra personen var på att skriva läsligt, och då hur väl avfotograferade de blivit. Fast det finns ju också det där med eventuell onykterhet hos personen som skrev att göra också. Har förstört läsandet av mången husförhörsbok. Fast samtidigt har jag hittat exempel på husförhörsböcker från senare delen av 1700-talet där det faktiskt utan ansträngning gick att läsa vad som stod i anteckningarna.

......så är det hyfsat svårt att läsa lagfartsbevis och utdrag av lagfartsprotokoll från 1904.
Men varför skall släktforskning vara enkelt....

65selander: Tja, det är väl en tidsfråga. Allsång på Skansen bör väl vara slut vid det här laget...

Poffa: Smedsböle utnyttjade ett gravt misstag utav Vemdalen som hade lämnat planen i tron att matchen var över. Men än har den fete kärringen inte sjungit färdigt ;-)

Paddan: Oj. En äkta tröja.

Frisco: Jag har ingen aning faktiskt.

Frisco: Det sägs att Knaska Milla just på grund av denna titel vägrar att ställa upp på intervjuer om det inte först ställs fram en skål med Pedigree Pal.

knaskamilla: Best in show.

Från golfbanan, via hemmet och byte av golfklubbor till innebandyklubbor, för vidare färd mot innebandyträning. Det är ett hektiskt men roligt liv just nu.

Frisco:

På tal om Knaska Milla - har hört att det går bra. Kan det stämma?

På tal om Krizan så tycker jag att "60 Krizan" i bannern på modohockey.se med det nya typsnittet se rut som GO Krizan.

Imorgon mellan 11.00-12.50 är det isträning igen, återstår att se om jag kommer befinna mig i Kempis då. Tänkte i varje fall ta en tur in till AF imorgon.

Poffa: Tja, jag förväntar mig en stor banderoll när man passerar i närheten av Nolby på fredag.

Paddan:

Undra om Miiike kommer häckla håckla för det?

Poffa: Dubbelnollorna fick sin första poäng i sin första match i serien tack vare ett givmilt Fat Bastards och spelaren Isubbe Zamboni som noterades för ett självmål.

Paddan:

Stark upphämtning av Smedsböle. Ligga under med 2-0 efter första, men lite rejält skäll fick spelarna att ändra inställning lagom till andra halvlek.

Frisco:  Dagens X-11 nyheter

En överraskande spelarvärvning, Wildehjärnorna beslutade sig för att plocka upp råskinnet... Per Jämtin.

De enda positiva kvaliteterna han besitter är på de som har att göra med sånt som kan gå sönder eller som kan vara väldigt smärtsamt. Wildehjärnornas lagledning säger i sitt pressmeddelande: "Det var precis en sådan här spelartyp som vi saknade. Nu väntar vi bara på att hans bröder ska ansluta. Då kommer vi att få se aluminiumfolieräkningen skjuta i höjden.

knaskamilla: Då har man hamnat i gott sällskap, jag har själv skaffat nya skridskor och häromveckan satt jag med dem på framför datorn, just för att vänja fötterna och "tänja ut" skridskorna... trodde jag var ensam om att göra något sådant... ;-)

knaskamilla: "Hasse "no limit" Jonsson var en klippa i arbetet - utan honom hade vi jobbat än - medan Micke Zajkowski ägnade mest tid åt att agera tolk för nya målvakten Karol Krizan - på polska. Enda gången jag faktisk såg Zacke jobba var när jag tog fram kameran."

Ännu ett intressant citat från Greens dagbok  

Lustig dagbok av Green i dagens pappers-ÖA. Gillar särskilt sista strycket från måndag den 1:a augusti:
"Avslutade kvällen med att sitta en halvtimme med mina nya skridskor på. På fredag är det första ispasset för säsongen, så det är lika bra att vänja fötterna."

För de som inte har pappers-ÖA kan jag berätta att de nu lagt tak på Gästrins ladugård också. Tur någon i laget hade vett att köpa herrgård, så de får någon riktig träning...

...så är det jätteblött ute, typ.

NuMo: Undrar om det var sånt som praktiserades när kommentatorn "råkat" hamna i fel säng.

Paddan: Vissa kommentatorer skulle säga att det var "overjump" - på ren och skär svenska.

Frisco: Nej, nu är det dags för en liten reklampaus.

Frisco: Barber låter hälsa att et är fördjävligt. Shiiit! Säger hon visst.

Paddan: Dubbelhäftande är en bra även i bangolf.

« · 562475 · »