1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500082 inlägg · 4186 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Albert Hall: 

Var så säker, han kommer att få se bron vare sig han vill det eller ej.

Sannes:

Du måste visa honom den legendariska Uddevallabron!

...så är det läge att säga:

Poffa, Välkommen till Uddevalla!

NuMo: Jag passerade gammbron på väg hem från Appelbergs 4:37.

Martin S: Skulle det inte passa bra med lite Icebreakers i Stadium Stadium på Framnäsudden om ett år?

Paddan: Ball Kong... Buuuu!!! Tur för dig att det är sent och att pilsnern till pizzan fick sällskap av en namne och lite 10-årig Black Ribbon.

westerlind: Äh, det vet du väl att Frisco håller på Kingen så någon ball Kong tror jag inte att Frisco vill associeras med. Eller så svamlar jag bara på, som vanligt.

Salle:
Nä, det vet jag - men jag tror ändå han är med på bilden: Så fort det ska tas kort så är plötsligt Frisco med, det vet ju alla.

westerlind: Du har nog fått nåt om bakfoten. Frisco och BHK... Skulle inte tro det va.

Salle & Paddan, eller Sallad för enkelhetens skull:

Hmm, få se - är det de här ni menar?
www.shell.linux.se/wlind/images/Poffa_Frisco.jpg

Paddan: Dom två gubbarna är otroliga. Dom har alltid balkong eller loge-platser och dom klagar på allt och alla. Det spelar ingen roll om deras lag får motståndarna att se ut som gröna grodor eller muppar för den delen. Dom hittar alltid nån eller nånting att klaga på. Dessutom med en anings glimt i ögat så dom kan skratta åt eländet. Har beundrat dom två sen jag var liten.

westerlind: De ville inte tala om vad de hette. Statler & Waldorf var i varje fall de namn som viskades i lokalen

Paddan:
Vilket härligt gäng. Är det Poffa som har Bjästagrön slips och Frisco som har Rälsbussblå?

Salle: Här ses den senaste gruppen prova ut sina specialsydda kläder med inbyggda igelkottsskinn, för den där rätta känslan

Paddan: O Ja... Det krävs mer än bara rå talang för att få fram den rätta typen för denna "förening".

Salle: Jag ser att det redan startats verksamhet för att få med yngre förmågor i BHK

Albert Hall: Fjäska för BHK! Tro mig, det behöver jag inte.

Salle:

Du försöker väl inte fjäska till dig medlemskap i den exklusiva BHK?

Poffa: Sen skulle jag inte betala 250 spänn för att se Foppa spela back för den delen.

Albert Hall:

Det är nog läge för att ta något års uppehåll med Icebreakers. Låta suget komma tillbaka och då testa två nya orter, någonstans söder om Stockholm. 

Paddan: Man får nog passa på om man vill se elitseriehockey i Globen. Som truppen ser ut nu så har jag Djurgården på en 10:e-11:e plats i årets serie.

Martin S:

Jag förstår folk som inte går och ser på uppvisningshockey och betalar 250 spänn för en sittplats. Dessutom har nog intresset för dom mytomspunna NHL-proffsen minskat lite i och med den senaste säsongen.

Martin S: Ärligt talat såg jag inte många minuter av matchen, Teutel klanens filmatiserade öden tog intresset från matchen. 

Man kanske kan göra ett försök med Globen, för nu när de har ståplats så kommer ju stockholmarna att vallfärda ;)

Paddan: Icebreakers verkar plocka in nästan vem som helst nu för tiden. Robban Nilsson spelade mot Löven. Vem var förresten backen med #9 på ryggen? En gissning är att Niklas Nordgren återfinns i truppen nästa säsong.

I varken Umeå eller Sheleftyou så drog Icebreakers fulla hus, innebär det att de byter städer tills nästa säsong?

Frisco: Gammbron är passerad..Då ses vi på Appelbergs. Finfint.

...så rinner vattnet i Ångermanälven lugnt och fint. Passerade just gammbron via apostlahästarna.

Paddan: Måste säga att det känns föga upphetsande.
Sånna här plojmatcher är inte riktigt min sak.

Nalle Sjuh: Tja, de verkar i varje fall ha varit så frikostiga att Datsyuk, Nieminen och Johansson fick tröjor med sina namn på.

Just ja, kanske skulle meddela, för de som händelsevis är intresserade, att gårdagens match mellan Löven och Icebreakers just nu repriseras på Viasat1

Paddan:

Skulle inte förvåna mig om Löven betalade marknadsmässig lön för deras uppträdande.

He-ja, heja-på, I-Äff-Kå U-ME-Å!

Nalle Sjuh: Det blev i varje fall ett helproffsigt mål av Löven i gårdagens match

3–4 (4.55) Ville Nieminen (Pavel Datsyuk, Andreas Johansson)

Här var det många personer att svara på, jag tror jag nöjer mig med ett onelinerpaket.

knaskamilla

Klantigt stavfel av Hasse, eller så skriver han helt enkelt "Sitjack" när det är dags för honom att spika inglisch widd a tjäck i intervjuandet.

af Whesterlindh:

Äsch, ditt efternamn blir aldrig eldskriftsmaterial, lär dig leva med det.

Frisco:

Jag vet att du är karaktärsstark, du är ju exempelvis en osviklig Gudrun Šyman-ist. Därför får du en Arne Anka-stripp i länken. Koka inte över bara :-)

Petey 21:
Värmlänningar är framsynta i allt, hockeyarenor och språkutveckling inget undantag. Lite skrämmande.

...så är det väl lika bra att åka och jobba.

Paddan: Sitter också och undrar hur Pavel kunde hamna i Umeå för denna matchen. Måste vara Zetterberg som har övertalat han.

På tal om Löven så ser jag att gamle MODOjunioren Niklas Johansson blir kvar i klubben hela kommande säsong.

Paddan: Äh, det var ju inte den enda NHL-meriterade förstärkningen i Löven.

Andreas Johansson, Ville Nieminen och någon obetydlig lagkamrat till Datsyuk vid namn Maxim Sushinskiy var tillskott till Löven för den här matchen.

Paddan: Åfan, Pavel Datsyuk i Löven. Det lät ju intressant, tro vem det är som lyckats locka honom dit för den matchen?

Icing-Ove: Wow, 9-7 mot Löven. Låter som att Zacke fortsätter att övertyga...

...och där gör Tommy Wargh 9-7 för Icebreakers. Vilken hjälte :-)

wap.hockeysnack.com
Frisco i kväll blir det nog någon Stout på Selmas

Vid alla gudar vad det gaggats här i dag då. Så här mycket liv har det inte varit sen förra gången. Häftigt!

westerlind:

westerlind: Jag tror att någon måste ha censurerat bort det.

Paddan: Fantastiskt, tänkte just på den - men var är det felstavade efternamnet?

knaskamilla:

westerlind: knaz heter hon. Med z.

westerlind:

Ja, eller tänk om du skulle heta wästerlund. Vore ju heltokigt.

knaskamilla: Då tycker jag klaskamilla låter roligare.

knaskamilla: Fåppa vet vi ju vad han kallas även fast det inte stavas så, det har vi ju hört. Påffa likaså, men Morten kommer att heta Morten för mig även i uttal tills jag hör något annat. (Eller läst, vilket jag nu gjort.)

NuMo:

Jag har en kompis som tror att Poffa kallas Ploffa. Fast jag tror att han tror det mest bara för att han tycker att Ploffa låter roligare.

Paddan:
"Här ska Adam Myra visa några grejer som han knypplat själv"

Jag har nog inte sett/hört något roligare på hela 2000-talet!

« · 569540 · »