1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500095 inlägg · 4186 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Igår var det Erling Dahlgrens son som visade sin fina armföring mm i Expedition Robinson.

Paddan:

Jag har hört ryktas att nästa gårdsfest hos AM blir trevlig om Bjästabon ikväll vinner storkovan. Vem var det igår, och i vilket program?

Poffa: Jomenvisst, då kryllade det av elitseriespelare från Bjästa, så det är klart att det var bättre förr.

Paddan:

Det är bara att konstatera, det var bättre förr.

knaskamilla: ...så kan man konstatera att Bjästaborna börjar ta över TV-apparaterna. Igår en fd Bjästabo i TV3 och ikväll en Bjästabo på TV4.

...så är det norrsken ute. Själv är jag vek och gick hem.

...så är man då tillbaka efter en runda på Puttom. Sänkning i dag igen, trots en pissig start.

Uppland - Ångermanland 5 - 3
Ja jag säger då det.

....så mördar jag snart hundskrället hos grannen som nu har skällt i snart 1,5 timme.
Det fanns ingen chans i världen att man kunde somna, var bara att stiga upp igen.
Jäkla byracka!

knaskamilla:

Äääh, Örnparken är inget ställe för dig så här sent på fredagskvällen. Nog för att det är Knaska Millas hemmaplan men ändå.

knaskamilla: Vad har den gjort då som gör dig så anti?

Mot Parken!

Paddan: Ingen aning, får bara lite SMS från lillebror.

Lumber Jack: Hmm, vilka var stolpskotten då...

Lumber Jack:

Är nog fler stolpskott än så, de spelar faktiskt i Brunflo. Hela byn är fylld av dem. :D

Vallin: 0-0 efter första. Två stolpskott.

Icing-Ove:

Du är knäpp.

Visst låter det lite märkligt när man säger:

Alavaara Horava ?

Vallin: Träning och träning. Klart man måste värma matchdagen, så sker så gott som alltid.

Frisco:

Tänkte mest på att de tränar i Ö-vik sju timmar innan match i Brunflo. Nåja, he orn se.

Nu över till nästa tråd...

Frisco: *Vyssan lull koka kittelen full, här komma tre Sportbladet på vägen*
Visste inte att isreklamen hade såna sömnbehov...

Vallin: Kempis avstängd p.g.a. läggning av isreklam.

Frisco:

Märkligt...? Sen avfärd till Brunflo då...

...så tränar MoDOs A-lag imorgon 11,00-12,20 i Modohallen!!!!

Den här skulle vissa behöva. Kamilla, t ex.

Frisco: Läsa på läppar vad någon visslar... Du är ju inte lite tossig du.

Paddan: KK's talangjakter talar jag tyst om. Men godisklubbor och en juryskrubb är väl allt man skulle behöva. :-)

Frisco: Fast iofs låter väl "Kent - 400 slag" som KM på Veckefjärden, eller något sånt.

Paddan: Imponerande att Karamellkungen kan läsa på läppar.

Salle: Hmm, har Karamellkungen börjat med talangjakter?

så såg jag Micke P visslandes (nåt som lät som Kent - 400 slag) på en affär. Han bör inte försöka på att byta karriär dock.

Här följer en länk till den låt som Goldie Lookin Chain, på ett uppträdande inför matchen Wales-England, dedikerade till David Beckham.

Frisco:

Mitt tangentbord tittar snett på mig för att jag inte skrivit något på ett tag. Men å andra sidan så tittar jag på något helt annat stora delar av tiden.

Frisco:

Borde man kanske åka hem?

...så verkar skrivkrampen vara på uppåtgående.

knaskamilla:

Vad var det jag sa? Bilen matchar din nya trappuppgångs färg. Modemedvetet av dig.

Nalle Sjuh:

Min fars arbetskamrat (a.k.a. nationalsångsKenneth) mobbade min bil. Påstod att den såg spyfärdig ut. Trodde det hade smittat av sig på mig utan att jag hade märkt det, men så var alltså inte fallet? Tur.

knaskamilla: Tänk, jag tog det faktiskt som en kalkylerad risk att du skulle svara på precis det där sättet, med just det ordvalet och samma ställen för interpunktionstecknen. Frågan är ju bara då om jag ska avslöja för världen att du faktiskt är ganska grisrosa, eller om jag ska låta det vara?

Nåja, det mest graverande är väl ändå att du setts i Umeå, med minst ett grönt plagg på dig och bara några meter från ett välkänt uppehållsställe för lövenprofilen "Bingo-Micke". Sniffsniff...det luktar överlöperi.

Nalle Sjuh:

Grön? Det var tråkigt att höra. Jag har inte känt mig illamående under dagen.

knaskamilla: Umeluften är nog inget att ha, den gör så att man inte ser folk förrän de är i ögonvrån. Grön var du i alla fall.

...så ska jag åka och hämta Brynolf nu. Sen ska jag testa om han håller hela vägen till Ume.

El Maco: Nix. Det var en stor skada hela alltet. Antar att han kommer att skriva en bok om det som till 85% handlar om rock.

NuMo: Har han verkligen inte fått skriva en krönika sedan Klüfts "skada" till pojkvän? Slutet av juli enligt webtidningen. `Carro är larger than life

Undrar hur lång "semester" Mats Olsson tvingades ta.

Nalle Sjuh: Så har man då fått hem vinsten från Poängjakten, en sån där replica i svart, rött och några små streck av grönt och vitt också.

Tro vilken originaltröja man ska sikta in sig på den här säsongen?
SvampBob:s?

...så var det här en artikel om cykelåkning ganska nära Framnäsudden, men tänk vad som händer nästa sommar - då får man ju se en TIK cykla på samma gator.

Någon mer än jag som tänkt på att det ser ut som man har röda hund om man cyklar i en bergakungentröja, förresten?

Frisco: Håller med dig lite. Det kan vara svårt att hitta bra vita viner. Speciellt i de nedre prisregionerna. Då är det lättare med Rött.

[url=www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=99407&Butik=0&SokStrangar=]Palestra för 63:-[/url] rekommenderas stark om ni kan få tag på några flaskor.

...så är det snart härlig racing från Monza. I Monza har jag förresten druckit vitt vin för 10:- flaskan på krogen. Nej, jag har inte druckit vitt vin sedan dess.

Hälsa Harald att vi slog Leksand.
49-47 blev det till slut.

Poffa:

Åh f-n, då var det dig jag såg på Mona-Lisa häromdagen......

Du missade mycket när du var här, bland annat Gustafsberg, Hästepallarna, Bjursjön-området, Bokenäs, Bohusläns Museum, Skalbankarna, Bohusläns Teater.

Du verkar vara en trevlig och go grabb så det hade varit kul att få träffa dig. Man kan ju säga att vi ses vid annat tillfälle, men jag undrar det. Jag lär då aldrig komma så långt upp i landet, jag brukar vända vid Sälen-fjällen.
(Hur man nu kan åka dit på vintern, när man inte åker skidor)
Så jag hoppas att du kommer ner igenom mina trakter någon mer gång.

Poffa: Uddevallabron ligger inte ens i Uddevalla.
Zov gott. Det kan du behöva. Jag har ju BARA jobbat 40 timmar denna veckan.

« · 574541 · »